Direct naar inhoud
Toegankelijkheid bij Ziggo

Cognitieve Toegankelijkheid

Heb je een cognitieve aandoening, zoals concentratieproblemen, overprikkeling of dyslexie? Dan hebben we speciale toegankelijkheidsopties om jouw Ziggo-ervaring te verbeteren. Op deze pagina vind je een overzicht van alle mogelijkheden bij Ziggo en toegankelijkheidsopties van externe partijen.

Televisie-diensten

Televisie kijken zonder Mediabox

Vind je het fijn om zenders te kijken met alleen maar de afstandsbediening van je televisie? Als je liever geen Mediabox wilt, kies dan voor onze CI+ Module. Dit is een kleine digitale ontvanger in de vorm van een metalen insteekkaart met een smartcard erin. Deze plaats je rechtstreeks in een voor CI+ geschikte tv. Met CI+ geniet je van digitale televisie zonder een los kastje. Kijk hier hoe je de CI+ Module kunt bestellen.

Ziggo websites & apps

Onze website, de Vodafone & Ziggo app en de Ziggo GO app zijn zo veel mogelijk ontworpen volgens de richtlijnen voor toegankelijkheid, de Web Content Accessibility Guidelines. Dat betekent dat ze zo ontworpen zijn dat ze logisch werken en duidelijk is wat je allemaal kunt doen op een pagina of in de app. Ook proberen we al onze communicatie zo duidelijk en begrijpelijk mogelijk te maken voor iedereen. En we gebruiken zo veel mogelijk eenvoudige taal.

Smart devices bieden ook speciale toegankelijkheidsopties voor mensen met een cognitieve aandoening. Zo kun je jouw ervaring in de Vodafone & Ziggo app, de Ziggo GO app en onze website personaliseren en optimaliseren. Bekijk hier de mogelijkheden voor Apple en Android en Google.

Zo kan je dus gemakkelijk je tv- of internetpakket aanpassen of online genieten van het beste entertainment.

Hoe kun je online genieten van het beste Sport en Entertainment?

Toegankelijke vaste telefoons

Heb je vaste telefonie van Ziggo en heb je behoefte aan een telefoon met extra gebruiksgemak? Dan zijn er verschillende aangepaste telefoons waar je gebruik van kunt maken. Deze vind je onder andere bij Medipoint en Vegro.

Klantenservice

Contact opnemen met de Ziggo klantenservice:

  • In de VodafoneZiggo app: dag en nacht
  • Telefonisch via 0900-1884 of vanaf een vaste telefoon via 1200: elke dag van 8.00 tot 20.00 uur
  • In een VodafoneZiggo-winkel bij jou in de buurt

De klantenservicemedewerker kan op verzoek via je smartphone ook meekijken bij het oplossen van problemen. Dat is handig als je bijvoorbeeld bij de installatie niet goed weet waar welke kabel moet, of om mee te kijken waar in het televisie-menu je moet zijn of problemen ervaart. Of meekijken naar de kleur van het LED-lampje van je modem, wifi-versterker of mediabox.

Kom je er zelf niet uit? Dan kun je een monteur aan huis laten komen. Natuurlijk kun je ook altijd bij de VodafoneZiggo-winkels terecht met je hulpvraag.