Ziggo GO app streamen naar je televisie

Werkt Ziggo GO niet helemaal lekker? Check onze oplossingen en je kijkt binnen de kortste keren weer naar je favoriete programma.

Streamen met Chromecast of AirPlay

  • Je hebt de nieuwste versie van de Ziggo GO app nodig. Controleer in de Google Store of in de Apple App Store of er updates voor de app beschikbaar zijn.
  • Je tablet of smartphone moet verbonden zijn met hetzelfde wifi-netwerk als je Google Chromecast of Apple TV.
  • Chromecast werkt niet in de Windows 10 app. Lees hier meer over.

Heb je meerdere wifi-netwerken in huis? Dan kan het zijn dat je smartphone of tablet automatisch wisselt tussen deze netwerken. Hierdoor is het Chromecast- of Airplay-icoon soms niet zichtbaar. Wil je dit voorkomen? Wis dan de wifi-instellingen van het andere netwerk op je smartphone of tablet. Zo weet je zeker dat je apparaat alleen wifi-verbinding maakt met hetzelfde wifi-netwerk als je Apple TV of Google Chromecast.

Zo stream je Ziggo GO

Streamen vanuit de Ziggo GO app is handig als je een tweede tv hebt waarnaar geen kabel is doorgetrokken. Bijvoorbeeld in de slaapkamer of in een vakantiehuisje in Nederland.

  1. Maak op je smartphone of tablet verbinding met hetzelfde wifi-netwerk als op je Chromecast of Apple TV.
  2. Pak de afstandsbediening van je tv-toestel erbij en druk op de knop Source/AV/Input (de naam van deze knop verschilt per type afstandsbediening).
  3. Open de Ziggo GO app op je smartphone of tablet en druk linksboven in de app op de menuknop.
  4. Druk op TV Kijken en kies vervolgens een zender.
  5. Druk vervolgens op het Chromecast of AirPlay icoon om het beeld naar je tv te streamen.
  • Het Chromecast icoon vind je rechtsboven op de menubalk: 
  • Het AirPlay icoon vind je rechtsonder op de menubalk: 

De app is je afstandsbediening

Terwijl je streamt, gebruik je de app gewoon als afstandsbediening. Je wisselt eenvoudig van kanaal en zet ook het geluid harder of zachter vanuit de app.

Veelgestelde vragen

  • Je hebt de nieuwste versie van de Ziggo GO app nodig. Controleer in de Google Store of in de Apple App Store of er updates voor de app beschikbaar zijn.
  • Je tablet of smartphone moet verbonden zijn met hetzelfde wifi-netwerk als je Google Chromecast of Apple TV.
  • Chromecast werkt niet in de Windows 10 app. Lees hier meer over.

Heb je meerdere wifi-netwerken in huis? Dan kan het zijn dat je smartphone of tablet automatisch wisselt tussen deze netwerken. Hierdoor is het Chromecast- of Airplay-icoon soms niet zichtbaar. Wil je dit voorkomen? Wis dan de wifi-instellingen van het andere netwerk op je smartphone of tablet. Zo weet je zeker dat je apparaat alleen wifi-verbinding maakt met hetzelfde wifi-netwerk als je Apple TV of Google Chromecast.

  • Gebruik je wel de juiste Mijn Ziggo inloggegevens? Probeer met dezelfde gegevens in te loggen in Mijn Ziggo. Lukt dit ook niet? Vraag dan de inloggegevens opnieuw aan.
  • Bevestig opnieuw dat je de app in Nederland wilt gebruiken. Druk hiervoor op de link onderaan het inlogscherm van de app.
  • Als je vijf keer achter elkaar met het verkeerde wachtwoord inlogt, dan wordt de dienst vijf minuten geblokkeerd.
  • Voer je drie keer achter elkaar de verkeerde pincode in, dan wordt je account tien minuten geblokkeerd.
  • Er kan ook een algemene storing zijn bij het inloggen. Wacht een paar minuten en probeer het daarna opnieuw. Check of er een storing is.
  • Controleer of er een bekend probleem is.
  • Geen storing bekend? Sluit dan de app helemaal af en start hem opnieuw.
  • Lost dit het probleem niet op? Wacht dan een uur en probeer het opnieuw. Als het dan nog steeds niet werkt, raden we je aan de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
  • Gebruik je een VPN-verbinding? Dan werkt de app niet. Via een VPN-verbinding kan de app namelijk niet controleren of je in de EU bent. De Ziggo GO app werkt alleen in de EU.

Heb je het probleem nu nog steeds? Zo los je problemen en storingen met de app op.

Het kan zijn dat je naar een uitzending kijkt die heel populair is. Hierdoor kan de beeldkwaliteit wat minder goed zijn. Een paar andere tips om de kwaliteit van je beeld te verbeteren:

  • Kijk je nu met 3G of 4G? Switch dan naar wifi.
  • Gebruik je met meerdere mensen of publiek wifi? Switch dan naar 3G of 4G. Door de drukte op het wifi-punt kan de kwaliteit minder zijn.
  • Kijk je via je eigen wifinetwerk? Zet dan andere schermen zoals YouTube en Facebook uit.
  • Heb je Windows 10? Download dan Ziggo GO app speciaal voor Windows 10.
  • Ziggo GO kijken met Apple? Kijk dan via Chrome of Firefox met de HTML5-player. Helaas ondersteunt Safari de Silverlight Plugin niet meer.
  • Kijk je in het buitenland? De beeldkwaliteit verschilt per EU-lidstaat. Hierdoor kan de beeldkwaliteit minder goed zijn dan je in Nederland gewend bent. Buiten de EU kan je niet met Ziggo GO kijken.

Opnemen op afstand werkt alleen als de energiestand van de Ziggo Mediabox XL op Hoog staat. Dit stel je zo:

  1. Druk op de Menu-knop van de Mediabox XL afstandsbediening.
  2. Ga naar Opties.
  3. Selecteer Voorkeursinstellingen en druk op OK.
  4. Selecteer Energieverbruik in stand-by en druk op OK.
  5. Selecteer Hoog en druk op OK.

 

Wil je Remote control gebruiken, dan moet de Ziggo Mediabox XL verbonden zijn met je thuis- of bedrijfsnetwerk. Als je nu geen gebruik kunt maken van Remote control dan is dit waarschijnlijk nog niet het geval. 

  • een tablet of smartphone met minimaal Android 4.3 of hoger
  • de Ziggo GO app ondersteunt geen rooted Android apparaten
  • de app vereist dat je de juiste tijd heeft ingesteld op je apparaat omdat anders het streamen van video niet werkt
  • om te streamen met Chromecast moet je minimaal Android 4.3 of hoger op je smartphones of tablet hebben staan
  • een iPad, iPhone of iPod Touch met minimaal iOS 9
  • de Ziggo GO app werkt niet op een apparaat met jailbreak
  • de app vereist dat je de juiste tijd hebt ingesteld op je apparaat omdat anders het streamen van video niet werkt
  • Om te streamen met Chromecast of AirPlay moet je minimal iOS 9 of nieuwer op je iPhone of iPad hebben staan. En Apple TV van de 2e generatie of hoger.

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo