Foutcode CS1004
De mediabox heeft nog geen verbinding met het netwerk van Ziggo. Daardoor kun je de installatie van de mediabox niet afmaken. We leggen je uit hoe je dit oplost.
1. Wacht een paar minuten
De mediabox blijft proberen om verder te gaan. In de meeste gevallen lukt dat binnen 15 minuten. De foutcode verdwijnt vanzelf uit beeld als dit lukt.
2. Zit de coaxkabel nog op z'n plek?
Controleer of de coaxkabel, die achter in je mediabox zit, nog goed vastzit. Druk de kabel nog eens stevig aan. Kijk ook of de andere kant van de kabel stevig aangesloten zit in de aansluiting in de muur.
3. Is er een UMU-01 aangesloten?
In bepaalde gebieden in Nederland hebben we in het verleden de UMU-01 signaalverdeler geleverd bij internetaansluitingen. Deze signaalverdeler blokkeert helaas het signaal van de Mediabox XL. Je herkent een UMU-01 aan de tekst UMU-01 linksboven op de verdeler. Controleer of je ergens op een aansluiting zo'n UMU-01 hebt zitten. Als je een UMU-01 tegenkomt kun je de verdeler er zelf afdraaien. Je steekt vervolgens de coaxkabel rechtstreeks in de tv-aansluiting. Hou je een kabel over die je niet kunt aansluiten? Chat met een van onze medewerkers, dan sturen we je een geschikte signaalverdeler.
4. Wordt het retoursignaal geblokkeerd?
Het klinkt misschien gek, maar de Mediabox XL ontvangt niet alleen signaal, maar stuurt ook een signaal terug naar ons netwerk. Dat heeft het apparaat nodig om bijvoorbeeld een On Demand-bestelling door te geven. Dat noemen we een retoursignaal. Bij het opstarten heeft de mediabox dit retoursignaal nodig. Sommige splitters, versterkers of wandcontactdozen laten geen retoursignaal door. Je test dit eenvoudig met de volgende stappen:
- Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het gebouw binnenkomt. Meestal is dat de meterkast of de woonkamer.
- Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
- Sluit je Mediabox XL direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel. Deze bestel je online in de webshop van Ziggo. Wil je liever naar een winkel? Bekijk dan de verkooppunten.
- Herstart de Mediabox XL met de aan-uitknop aan de achterkant.
Is de foutcode nu verdwenen? Dan blokkeert een splitter of wandcontactdoos ergens het retoursignaal van de Mediabox XL. Je lost dit eenvoudig op door de splitters en wandcontactdozen te vervangen door geschikte splitters en wandcontactdozen.
5. Controleer of er een storing is
Wat is je adres?
Je hebt kortgeleden gekeken of er iets aan de hand was in jouw buurt. Druk op 'Nog eens controleren' en kijk of er iets veranderd is.
Er is geen storing of gepland onderhoud in je buurt. We gaan kijken wat er dan aan de hand kan zijn.
Vul je postcode en huisnummer in.
6. Kabels en aansluitingen controleren
Nog geen oplossing? Mogelijk is er iets met de kabels of aansluitingen in huis. Check snel waar het probleem zit.
7. Helpt dit niet?
Alles geprobeerd en nog geen oplossing? Neem contact op en noem de foutcode die je in beeld zag. Geef ook door wat je al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen. We gaan je verder helpen.
Vraag het de Community
Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!
Tijdelijke oplossing
Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.