Overslaan en ga naar inhoud

E120 of E120-4 melding

Je ziet de E120-melding als je digitale ontvanger of CI+ Module je smartcard aan het lezen is. Zo weet je apparaat precies welke televisiepakketten er in je abonnement zitten. Dit duurt maximaal 10 seconden, waarna je de zender kunt bekijken.

Blijf je de E120-melding langer in beeld zien dan 10 seconden? Maak dan de smartcard schoon.

Smartcard schoonmaken

Haal de smartcard uit je ontvanger (dat kan je mediabox of CI+ Module zijn). Maak de goudkleurige chip op de smartcard vervolgens schoon met een droge doek.
Plaats de smartcard vervolgens terug in de ontvanger:

Plaats de smartcard met de chip naar voren in de mediabox. Duw de smartcard aan tot hij niet meer verdergaat.

Heb je een Philips DCR 2020/2022? Plaats dan de smartcard met de chip naar boven gericht in de mediabox. Het merk en modelnummer van je mediabox vind je aan de voorkant van het apparaat.

Let er bij het plaatsen van de smartcard op dat:

  • de brede rand naar boven wijst
  • de chip naar boven wijst (het kan dat op de smartcard een andere instructie staat)
  • de chip naar voren wijst
  • je de smartcard aanduwt tot hij niet meer verdergaat

Plaats nu de CI+ Module (met hierin de smartcard) terug in je televisietoestel met het 'Geschikt voor Ziggo'- logo naar de muur achter het televisietoestel gericht.

Herstart tenslotte je ontvanger door mediabox of de televisie met  CI+ module  even uit en weer aan te zetten.

Is daarmee je probleem niet opgelost? Of wil je graag stap voor stap begeleid worden?

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.