Overslaan en ga naar inhoud

Smartcardproblemen oplossen

Smartcardproblemen oplossen

  • Bezig met laden...

  • Heb je een E05 of E06 melding op een of meerdere zenders? Dan kan je digitale ontvanger de smartcard niet lezen. Gelukkig los je dit eenvoudig op. We laten je stap voor stap zien hoe je dat doet.

    Hoe kijk je digitale televisie?

  • Controleer of de smartcard op de juiste manier in de ontvanger zit

    a.

    Haal de smartcard uit de mediabox.

    b.

    Plaats de smartcard met de chip naar beneden in de mediabox.

    Heb je een Philips DCR 2020/2022? Plaats dan de smartcard met de chip naar boven gericht in de mediabox. Het merk en modelnummer van je mediabox vind je aan de voorkant van het apparaat.

    Werkt televisie nu goed?

  • Controleer of de smartcard juist in de Ziggo CI+ Module zit

    Plaats de smartcard in de CI+ Module, zoals op de afbeelding staat. Heb je daarvoor de CI+ Module even uit de tv moeten halen? Steek dan ook de module weer terug in de tv.

    Werkt televisie nu goed?

  • Smartcard schoonmaken

    Vuil op de chip van de smartcard kan de oorzaak zijn van de E-melding.

    a.

    Haal de smartcard uit de mediabox.

    b.

    Poets de vierkante chip van de smartcard op met een droge doek.

    c.

    Plaats de smartcard terug in de digitale ontvanger met de chip naar beneden. Beweeg de kaart kort heen en weer en druk hem stevig aan in de kaartlezer.

    Heb je een Philips DCR 2020/2022? Plaats dan de smartcard met de chip naar boven gericht in de mediabox. Het merk en modelnummer van je mediabox vind je aan de voorkant van het apparaat.

    Werkt televisie nu goed?

  • Smartcard schoonmaken

    Vuil op de chip van de smartcard kan de oorzaak zijn van de E-melding.

    a.

    Haal de CI+ Module en de smartcard gelijktijdig uit je televisietoestel.

    b.

    Haal je smartcard uit de CI+ Module.

    c.

    Poets de vierkante chip van de smartcard op met een droge doek.

    d.

    Plaats de smartcard terug in de CI+ Module met de chip richting het 'Geschikt voor Ziggo'-logo.

    e.

    Plaats nu de CI+ Module (met hierin de smartcard) terug in je televisietoestel met het 'Geschikt voor Ziggo'- logo naar de muur achter het televisietoestel gericht.

    Werkt televisie nu goed?

  • Herstart de mediabox

    a.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    b.

    Haal de smartcard uit de mediabox.

    c.

    Koppel de coaxkabel aan de achterkant van de mediabox los.

    d.

    Wacht tenminste 5 seconden en doe dan de stekker weer in het stopcontact.

    e.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit duurt ongeveer 60 seconden. Je ziet nu een E48- of E52-melding

    f.

    Zet de mediabox op een andere zender.

    g.

    Sluit nu de coaxkabel aan op de mediabox. De E48- of E52-melding zal nu veranderen in de melding E04 Plaats smartcard.

    h.

    Plaats de smartcard terug in de digitale ontvanger. Na maximaal 30 seconden hoor je weer beeld te hebben.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Andere smartcard in de ontvanger proberen

    Zie je na 30 seconden de E-melding nog steeds? Test dan of deze melding wordt veroorzaakt door je ontvanger of de smartcard.

    Kun je een andere smartcard in de ontvanger plaatsen?

  • Andere smartcard in de ontvanger proberen

    Zie je na 30 seconden de E-melding nog steeds? Test dan of deze melding wordt veroorzaakt door je ontvanger of de smartcard.

    Kun je een andere smartcard in de ontvanger plaatsen?

  • Kun je de smartcard in een andere ontvanger proberen?

  • Andere smartcard testen in ontvanger

    Plaats de andere smartcard in je ontvanger. Zodra de smartcard correct is ingevoerd, krijg je na maximaal 30 seconden weer beeld.

    Is de melding nu verdwenen?

  • Andere smartcard testen in ontvanger

    Plaats de andere smartcard in je ontvanger. Zodra de smartcard correct is ingevoerd, krijg je na maximaal 30 seconden weer beeld.

    Is de melding nu verdwenen?

  • Kun je de smartcard in een andere ontvanger proberen?

  • Je smartcard controleren

    We gaan nu in Mijn Ziggo controleren of je smartcard goed geregistreerd staat onder je televisieabonnement. Bekijk Mijn Ziggo bij voorkeur op een tablet, pc of laptop.

    Voordat we dat doen hebben we gegevens nodig die op je smartcard staan. Loop dus even naar de televisie waarbij je de foutmelding te zien krijgt.

    a.

    Haal je smartcard uit je ontvanger.

    b.

    Noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Plaats je smartcard terug in je ontvanger. Wacht tot je de foutmelding weer in beeld ziet.

    d.

    Log in op Mijn Ziggo.

  • Digitale ontvanger mogelijk defect

    Als een andere smartcard niet werkt in de CI+ Module waar je de E06-melding op kreeg, dan is de kaartlezer van je digitale ontvanger of CI+ Module waarschijnlijk kapot.

    Heb je je digitale ontvanger of CI+ Module aangeschaft bij Ziggo? Op alle apparatuur die je bij Ziggo koopt, geldt de garantieregeling. Neem contact op met onze Klantenservice.

    Heb je de digitale ontvanger of CI+ Module ergens anders gekocht? Vraag dan de leverancier waar je het apparaat hebt gekocht naar de garantievoorwaarden van je apparaat.

  • Smartcard defect

    Neem contact op met onze Klantenservice om je smartcard te vervangen. Heb je met de vervangende smartcard nog de E06-melding? Meld dit dan ook bij onze Klantenservice.

  • Je smartcard controleren

    We gaan nu in Mijn Ziggo controleren of je smartcard goed geregistreerd staat onder je televisieabonnement. Bekijk Mijn Ziggo bij voorkeur op een tablet, pc of laptop.

    Voordat we dat doen hebben we gegevens nodig die op je smartcard staan. Loop dus even naar de digitale ontvanger waarbij je de foutmelding te zien krijgt.

    a.

    Haal je smartcard uit je digitale ontvanger.

    b.

    Noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Plaats je smartcard terug in je digitale ontvanger, met de gouden chip naar beneden. Wacht tot je de foutmelding weer in beeld ziet.

    d.

    Log in op Mijn Ziggo.

  • Het probleem is opgelost

    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community

  • Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Ga op zoek:

    • Naar een wit stopcontact met 1 of 2 openingen
    • Kijk ook goed in de gang en in de kelder
    • Als je een groene kabel een stopcontact ziet ingaan, is dat de hoofdaansluiting

    Hoofdaansluiting laten verplaatsen

    Vind je de hoofdaansluiting niet op de plek waar je hem verwacht of zou willen hebben? Maak dan een afspraak om je AOP te laten verplaatsen

    Gevonden?

    Goed zo! Klik op Ja, gevonden en geef aan welke hoofdaansluiting het is.

  • Smartcard opzoeken in de Mijn Ziggo app

    a.

    Open de Mijn Ziggo app.

    b.

    Ga naar Producten.

    c.

    Druk op Meer info bij de Ziggo Mediabox.

    d.

    Bekijk het smartcardnummer dat je net hebt opgezocht.

    Staat het smartcardnummer vermeld in de Mijn Ziggo app?

  • Herstel je smartcard in de Mijn Ziggo app

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan.

    Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Ga terug naar de Mijn Ziggo app.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    In het volgende scherm zie je de gegevens van je televisie abonnement.

    Hier staat ook een overzicht van je digitale ontvangers (dit kan een mediabox of CI+ Module zijn). Druk op de knop Hulp bij televisie bij de ontvanger waar je het probleem hebt.

    e.

    Druk op Zenders opnieuw ophalen.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    f.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Smartcard opzoeken in Mijn Ziggo

    a.

    Log in op Mijn Ziggo.

    b.

    Ga naar Producten.

    c.

    Druk op Naar televisie.

    d.

    Scroll naar beneden en zoek naar het smartcardnummer dat je net hebt opgezocht.

    Staat het smartcardnummer vermeld in MijnZiggo?

  • Herstel je smartcard

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan.

    Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Ga opnieuw naar Mijn Ziggo.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Kies voor Televisie.

    e.

    Kies het juiste apparaat of smartcard en druk op Opnieuw ophalen.

    f.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    g.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • De smartcard is niet meer actief

    De smartcard is niet meer gekoppeld aan je abonnement. Hierdoor werkt deze niet meer.
    Je kunt helaas geen losse smartcard bestellen.

    Wil je informatie over een andere manier om televisie te kijken? Neem hiervoor contact met ons op.