E04 of E04-4 melding

Deze melding krijg je te zien wanneer je ontvanger (mediabox of CI+ Module) geen smartcard ziet.

Controleer of er een smartcard in de ontvanger zit

Het is mogelijk dat de smartcard niet goed aan is gedrukt. Hierdoor dan de chip niet gelezen worden. Druk de kaart goed aan om zeker te zijn dat de smartcard diep genoeg in de ontvanger zit.

Lost dat het probleem niet op? Misschien is de smartcard verkeerd in de ontvanger gestopt. Haal de kaart eruit en stop 'm daarna volgens onderstaande instructie weer terug in de ontvanger.

Zit er geen smartcard in de ontvanger? Stop de smartcard die bij je abonnement hoort dan weer terug in de ontvanger. Doe dit volgens onderstaande instructie.

Plaats de smartcard met de chip naar voren in de mediabox.

Heb je een Philips DCR 2020/2022? Plaats dan de smartcard met de chip naar boven gericht in de mediabox. Het merk en modelnummer van je mediabox vind je aan de voorkant van het apparaat.

E04-melding | Klantenservice | Ziggo

Let er bij het plaatsen van de smartcard op dat:

  • de brede rand naar boven wijst
  • de chip naar boven wijst (het kan dat op de smartcard een andere instructie staat)
  • de chip naar voren wijst
  • je de smartcard aanduwt tot hij niet meer verdergaat
E04-melding | Klantenservice | Ziggo

Plaats nu de CI+ Module (met hierin de smartcard) terug in je televisietoestel met het 'Geschikt voor Ziggo'- logo naar de muur achter het televisietoestel gericht.

E04-melding | Klantenservice | Ziggo

Geen smartcard?

Als de ontvanger onderdeel is van je abonnement en je geen smartcard (meer) hebt, neem dan contact met ons op.

Helpt dit niet?

Dat is vervelend. Helaas kun je zelf niet meer doen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.