Onze installatiegarantie

Verhuis je, krijg je nieuwe apparatuur van ons of word je onze klant? Dan zorgen we dat internet, tv en bellen moeiteloos opstart. We noemen dat de Ziggo Installatiegarantie.

Wat is de Ziggo Installatiegarantie?

Krijg je nieuwe apparatuur van ons, dan zorgen we dat de installatie eenvoudig verloopt. Je begint met het doe-het-zelf-installatiepakket en we helpen je online stap voor stap.

Duidelijkheid werkt het best. Zodat je zeker weet dat je het goed doet. Daarom hebben we handige online stappenplannen voor je, met heldere afbeeldingen. Ook op je mobiele telefoon.

Hulp nodig?

Toch blokjes op je tv-scherm? Geen wifi in de slaapkamer? Neem dan contact op.
We staan voor je klaar via chat of telefoon. En als het nodig is, komt onze monteur bij je langs.
Kortom, we garanderen dat het perfect werkt.

Monteur nodig?

Lukt de installatie niet? Onze installatiemonteur komt graag bij je langs. 

Meer over onze monteurs

 
 

Overstapservice

Overstappen is geen gedoe meer. De Ziggo Overstapservice regelt het gewoon voor je.

Ziggo Overstapservice

 
 

Zelf installeren

Welk stekkertje moet waar? Dat leggen we je graag uit. 

Installatiestappenplan

 
 

Veelgestelde vragen

Krijg ik ook hulp van de monteur bij een storing?

Heb je last van een storing? Hapert internet, doet je televisie raar of werkt er gewoon iets niet? Ook bij een storing staan we voor je klaar.

Wat als ik niet thuis ben als de monteur er is?

Het is belangrijk dat je op tijd thuis bent voor de monteur. Als hij voor niets komt, berekenen we namelijk €35,- (voorrijkosten en arbeidsloon) aan je door. Dit bedrag verschijnt op je maandelijkse factuur van Ziggo. Dat is vervelend, maar gelukkig ook heel eenvoudig te voorkomen. Verzet de afspraak op tijd via 1200 (gratis vanaf je Ziggo telefoonaansluiting) of 0900 – 1884 (normaal tarief).

Krijg ik garantie van Ziggo?

Je krijgt 28 dagen garantie op werkzaamheden en 2 jaar garantie op installatiemateriaal. Het modem, de mediabox en eventueel een Wifibooster krijg je van Ziggo in bruikleen. Daar zit oneindige garantie op.

Wat kan ik doen voordat de monteur komt?

  • De monteur kan snel aan de slag als er voldoende werkruimte rondom de kabelaansluiting is. Je vindt de aansluiting meestal in de meterkast van je woning.
  • De monteur heeft een stopcontact nodig binnen een straal van 1,5 meter van het punt waar de kabel je woning binnenkomt. Is deze niet aanwezig? Zorg er dan voor dat je een verlengsnoer in huis hebt.

Moet ik betalen voor een monteur?

De installatie van 1 tv, 1 computer en 1 telefoon is gratis. 


Als onze monteur er is, kom je vaak op meer ideeën. Toch wel handig om nog een extra tablet/laptop/televisie/telefoon aan te sluiten. Doen we. Voor €15,- per kwartier maakt de monteur het voor je in orde. Omdat we er niks aan verdienen is dat voordelig als je het vergelijkt met de meeste monteurs. Die rekenen vaak nog voorrijkosten.

 

Voor materiaal zoals kabels en stekkers betaal je de kostprijs. Vooraf vertelt de monteur wat de totale kosten zijn. Je weet dus precies waar je aan toe bent. Dit zijn de kosten van het meest gebruikte materiaal.

 

Kan de monteur mijn wifi verbeteren?

Waar je wifi wil gebruiken, doet onze monteur een wifiscan in je huis. Is de downloadsnelheid via wifi op één of meer van die plekken op zowel 2.4GHz als 5GHz minder dan 20Mbit/s? Dan plaatst hij kosteloos een Ziggo Wifibooster. De Wifibooster krijg je in bruikleen.


Per adres krijg je één Ziggo Wifibooster kosteloos in bruikleen. Het komt zelden voor, maar soms is meer dan één Wifibooster beter. Bijvoorbeeld om de wifi in je tuin te verbeteren. Een extra Wifibooster koop je direct bij de monteur, of je leent hem voor een vast laag bedrag per maand.

 

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Klantenservice