Overslaan en ga naar inhoud

Ziggo werkt voor jou

Zo onderhouden we ons netwerk

Ons netwerk heeft onderhoud nodig om soepel en betrouwbaar te blijven. Je verbinding kan wegvallen tijdens de werkzaamheden. Maar als we klaar zijn, doet alles het weer. 

Onderhoud in jouw buurt?

Onze monteurs zijn dagelijks op pad. Werken ze bij jou in de buurt? Je controleert het hier:

Houd tijdens onze werkzaamheden je mobiele telefoon bij de hand. Zo blijf je bereikbaar.

Werkt er iets niet? Stekker eruit, stekker erin

Soms is je apparaat even de kluts kwijt na onze werkzaamheden. Even opnieuw opstarten is dan vaak de oplossing. Haal je modem of digitale ontvanger een minuut van de stroom af en sluit 'm weer aan.

Helpt dit niet? Geen nood, dat lossen we samen op. Onze tips hieronder helpen je verder.

internet en wifi doet het niet

Internet of wifi doet het niet

Werkt je internetverbinding niet zoals je het gewend bent? Is de verbinding traag of werkt het niet?

televisieproblemen

Televisieproblemen

Krijg je geen beeld uit je digitale ontvanger? Of blijft het beeld van sommige zenders zwart?

storing vast bellen

Storing met vast bellen

Hoor je geen kiestoon? Dat is vervelend, want dan kun je niet bellen of gebeld worden.

Veelgestelde vragen

We doen dit zodat alles soepel blijft werken. Zo houd jij zorgeloze wifi en het beste entertainment.

Er zijn verschillende soorten onderhoud. Soms vervangen we kabels of breiden we ons netwerk uit. In andere gevallen gaat het om een update van het netwerk. En af en toe moeten we kabels of straatkasten verplaatsen door bouwwerkzaamheden in de buurt.

Als je een brief of e-mail kreeg over het onderhoud in je buurt, staat daarin wat we aanpakken.

Op het moment dat wij aan het werk zijn, kan je verbinding tijdelijk wegvallen. Je kunt dan een tijdje niet internetten of wifi gebruiken. Je tv-zenders en je vaste telefoonlijn zijn even niet beschikbaar. Tijdens het onderhoud kijk je favoriete tv-programma's met Ziggo GO. Internetten kan met een persoonlijke hotspot via 5G op je mobiel.

Zodra we de klus af hebben, werkt alles weer zoals je gewend bent.

Heb je een alarmsysteem aangesloten via Ziggo? Dan werkt het alarm niet tijdens het onderhoud. Vraag de leverancier van het alarmsysteem wat je het beste kunt doen. 

Je verbinding kan wegvallen omdat we aan het werk zijn of omdat er een storing is. In beide gevallen vind je meer informatie als je je adres invult boven aan deze pagina. Je leest dan wat er aan de hand is en wanneer we verwachten dat het is opgelost.

Meer over storingen