Overslaan en ga naar inhoud

E-mail instellen

IMAP-, SMTP- en POP-servers en poorten

Gebruik de informatie hieronder of volg ons stappenplan e-mail instellen en we helpen je met het instellen van Ziggo Mail op je computer, smartphone of tablet.

Heb je problemen met e-mail? Los het op met onze probleemoplosser e-mail.

IMAP-instellingen

Met deze IMAP-instellingen om e-mail op je pc, tablet of smartphone in te stellen, blijft je e-mail beschikbaar op meerdere apparaten.

Inkomende server

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande server

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

POP-instellingen voor 1 apparaat

Gebruik POP alleen als je e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en je e-mails maar op één apparaat wilt lezen.

Gebruik POP en IMAP niet door elkaar op verschillende apparaten. Je e-mails blijven dan alleen op het apparaat met de POP-instellingen zichtbaar.

Inkomende server

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande server

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Agenda en contacten instellen

Ziggo mail gebruikt CalDAV (agenda) en CArdDAV (contacten) als protocol voor je agenda en contacten. Met onderstaande instellingen synchroniseer je makkelijk je Ziggo Mail contacten en afspraken met je smartphone of tablet.

Inkomende server

  • CalDAV server: sync.ziggo.nl
  • CardDAV server: sync.ziggo.nl
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Over e-mail van Ziggo

Met Internet van Ziggo kun je tot 6 e-mailadressen maken in Mijn Ziggo. Heb je alleen Bellen? Dan is het maximaal 1 e-mailadres. De POP- en IMAP-instellingen werken voor de volgende e-maildomeinen:

  • @ziggo.nl
  • @quicknet.nl
  • @home.nl
  • @casema.nl
  • @upcmail.nl
  • @chello.nl
  • @a2000.nl

Eigen mailserver?

Als je een eigen e-mailserver of e-maildomein gebruikt dan kun je de SMTP-server van Ziggo instellen om e-mail te verzenden. Je hebt wel de inloggegevens van een e-mailadres van Ziggo nodig voor de gebruikersnaam en wachtwoord bij het aanmelden bij de SMTP-server. Voor de inkomende servergegevens gebruik je dan de gegevens van je eigen e-mailserver.

Veelgestelde vragen

Log in met je Mijn Ziggo gegevens en wijzig je wachtwoord. Ook kun je hier andere e-mailadressen aanmaken.

  1. Controleer of je mailbox vol is.
  2. Kijk of je op internet komt en andere websites kunt openen. Lukt dit niet, dan is er iets mis met je internetverbinding. Controleer of er een storing in je buurt is.
  3. Log in op je Webmail.
  4. Lukt het niet? Controleer dan je inloggegevens. Ben je je wachtwoord vergeten? Maak dan een nieuw wachtwoord aan via Mijn Ziggo.
    • Kies voor Producten en klik vervolgens op het tabblad Internet. Klik hier op Instellingen van het betreffende e-mailaccount.
    • Voer bij Wachtwoord je nieuwe wachtwoord in.

Kun je wel inloggen op Webmail?
Stuur een e-mail naar je eigen e-mailadres. Ontvang je deze, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk in de instellingen van je e-mailprogramma. Controleer je e-mailinstellingen. Hoe je dat doet lees je bovenaan deze pagina. Ontvang je de mail niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Of bekijk dit handige Stappenplan.

Gebruik je een e-mailprogramma dat Ziggo niet ondersteunt? Wist je dat je dan de hulp kunt inschakelen van andere Ziggo abonnees? Stel je vraag via de Ziggo Community.

Log hier in op Mijn Ziggo. Kies voor Producten en klik vervolgens op het tabblad Internet voor een overzicht van je e-mailadressen.