IMAP-, POP- en SMTP-instellingen

Ben je handig met instellen van e-mail en heb je alleen de instellingen nodig van onze IMAP-, POP-, of SMTP-server? Hier vind je alle servergegevens en poorten.

Klinkt je dit allemaal iets te technisch? Volg dan ons stappenplan e-mail instellen en we helpen je stap voor stap met inregelen van Ziggo Mail op je computer, smartphone of tablet. Heb je problemen met e-mail? Los het op met onze probleemoplosser e-mail.

IMAP-instellingen

Gebruik bij voorkeur de IMAP-instellingen voor het instellen van e-mail op je pc, tablet of smartphone. Hiermee blijft je e-mail beschikbaar op meerdere apparaten.

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

POP-instellingen

Gebruik de POP-instellingen alleen als je e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en je je e-mails alleen op één apparaat wilt lezen. In alle andere gevallen raden we je aan om IMAP te gebruiken.

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Over e-mail van Ziggo

Met Internet van Ziggo kun je maximaal 6 e-mailadressen aanmaken. Heb je alleen Bellen? Dan is het maximaal 1 e-mailadres. De POP- en IMAP-instellingen werken voor de volgende e-maildomeinen:

  • @ziggo.nl
  • @quicknet.nl
  • @home.nl
  • @casema.nl
  • @upcmail.nl
  • @chello.nl
  • @a2000.nl

Eigen mailserver?

Als je een eigen e-mailserver of e-maildomein gebruikt dan kun je de SMTP-server van Ziggo instellen om e-mail te verzenden. Je hebt wel de inloggegevens van een e-mailadres van Ziggo nodig voor de gebruikersnaam en wachtwoord bij het aanmelden bij de SMTP-server. Voor de inkomende servergegevens gebruik je dan de gegevens van je eigen e-mailserver.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn e-mailwachtwoord wijzigen?

Log in met je Mijn Ziggo gegevens en wijzig je wachtwoord. Ook kun je hier andere e-mailadressen aanmaken en het spamfilter instellen.

Ik kan geen e-mail ontvangen. Wat kan ik doen?

  1. Controleer of je mailbox vol is.
  2. Kijk of je op internet komt en andere websites kunt openen. Lukt dit niet, dan is er iets mis met je internetverbinding. Controleer of er een storing in je buurt is.
  3. Log in op je Webmail.
  4. Lukt het niet? Controleer dan je inloggegevens. Ben je je wachtwoord vergeten? Maak dan een nieuw wachtwoord aan via Mijn Ziggo.
    • Klik op de knop Instellingen e-mailadres achter het betreffende e-mailaccount.
    • Klik op Wachtwoord en voer je nieuwe wachtwoord in.

Kun je wel inloggen op Webmail?
Stuur een e-mail naar je eigen e-mailadres. Ontvang je deze, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk in de instellingen van je e-mailprogramma. Controleer je e-mailinstellingen. Hoe je dat doet lees je bovenaan deze pagina. Ontvang je de mail niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Of bekijk dit handige Stappenplan.

Gebruik je een e-mailprogramma dat Ziggo niet ondersteunt? Wist je dat je dan de hulp kunt inschakelen van andere Ziggo abonnees? Stel je vraag via de Ziggo Community.

Wat is mijn Ziggo e-mailadres?

Log in met je Mijn Ziggo gegevens voor een overzicht van je e-mailadressen. 

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Klantenservice