IMAP-, POP- en SMTP-instellingen

Ziggo helpt je graag bij het instellen van je e-mailprogramma. Stap voor stap helpen wij je met de IMAP-, POP- en SMTP-instellingen.

Handig om te weten: heb je een TV + Internet of Alles-in-een abonnement? Dan kun je maximaal 6 e-mailadressen aanmaken. Heb je alleen een telefoonabonnement bij Ziggo? Dan kun je 1 e-mailadres aanmaken.

IMAP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

Server* imap.ziggo.nl
Serverpoort 993
Type versleuteling TLS/SSL
Gebruikersnaam je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord het wachtwoord van je e-mailaccount

Uitgaande serverinstellingen

Gebruikersnaam
je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord het wachtwoord van je e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist / identiteitscontrole Ja

* De algemene IMAP e-mailserverinstellingen gelden voor alle e-mailadressen met @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl, @casema.nl, @upcmail.nl, @chello.nl en @a2000.nl.

Bekijk de verschillende e-mailprogramma’s die Ziggo ondersteunt voor je IMAP-instellingen.

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

Server* pop.ziggo.nl
Serverpoort 995
Verificatie vereist/identiteitscontrole ja
Type versleuteling TLS / SSL

Uitgaande serverinstellingen

Gebruikersnaam je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord het wachtwoord van je e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist/identiteitscontrole ja

* De algemene POP e-mailserverinstellingen gelden voor alle e-mailadressen met @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl en @casema.nl

Bekijk de verschillende e-mailprogramma’s die Ziggo ondersteunt voor je POP- en SMTP-instellingen.

Tip! Weet je je e-mailwachtwoord niet meer? Je kunt dan een nieuw wachtwoord instellen in Mijn Ziggo. Weet je je inloggegevens voor Mijn Ziggo niet meer? Vraag ze dan opnieuw aan:

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn e-mailwachtwoord wijzigen?

 

Ik kan geen e-mail ontvangen. Wat kan ik doen?

 

Wat is mijn Ziggo e-mailadres?

 

Heeft dit artikel je geholpen?

Help je ons met het verbeteren van deze pagina? Is het duidelijk of mis je informatie? Schrijf op wat je nog mist of wat je juist goed heeft geholpen. Je krijgt geen persoonlijke reactie. Wij gaan er mee aan de slag om onze website nóg beter te maken. Hartelijk dank! Heb je een vraag? Neem dan contact op met onze klantenservice. Ga naar ziggo.nl/contact.

  1. Je hebt nog niet aangegeven of je vraag op deze pagina is beantwoord.
  2.  
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Klantenservice