IMAP-, POP- en SMTP-instellingen

We helpen je graag bij het instellen van je e-mailprogramma. Stap voor stap lopen we door je IMAP-, POP- en SMTP-instellingen.

Handig om te weten: heb je een TV + Internet of Alles-in-een abonnement? Dan kun je maximaal 6 e-mailadressen aanmaken. Heb je alleen een telefoonabonnement bij Ziggo? Dan kun je 1 e-mailadres aanmaken.

IMAP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

Server* imap.ziggo.nl
Serverpoort 993
Type versleuteling TLS/SSL
Gebruikersnaam je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord het wachtwoord van je e-mailaccount

Uitgaande serverinstellingen

Gebruikersnaam
je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord het wachtwoord van je e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist / identiteitscontrole Ja

* De algemene IMAP e-mailserverinstellingen gelden voor alle e-mailadressen met @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl, @casema.nl, @upcmail.nl, @chello.nl en @a2000.nl.

Bekijk de verschillende e-mailprogramma’s die Ziggo ondersteunt voor je IMAP-instellingen.

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

Server* pop.ziggo.nl
Serverpoort 995
Verificatie vereist/identiteitscontrole ja
Type versleuteling TLS / SSL

Uitgaande serverinstellingen

Gebruikersnaam je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord het wachtwoord van je e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist/identiteitscontrole ja

* De algemene POP e-mailserverinstellingen gelden voor alle e-mailadressen met @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl, @casema.nl, @upcmail.nl, @chello.nl en @a2000.nl.

Bekijk de verschillende e-mailprogramma’s die Ziggo ondersteunt voor je POP- en SMTP-instellingen.

Tip! Weet je je e-mailwachtwoord niet meer? Je kunt dan een nieuw wachtwoord instellen in Mijn Ziggo. Weet je je inloggegevens voor Mijn Ziggo niet meer? Vraag ze dan opnieuw aan:

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn e-mailwachtwoord wijzigen?

Log in op Mijn Ziggo. Hier wijzig je je wachtwoord. Ook kun je hier andere e-mailadressen aanmaken en het spamfilter instellen. Hulp nodig? Met dit Stappenplan wijzig je eenvoudig je wachtwoord.

Ik kan geen e-mail ontvangen. Wat kan ik doen?

  1. Controleer of je mailbox vol is.
  2. Kijk of je op internet komt en andere websites kunt openen. Lukt dit niet, dan is er iets mis met je internetverbinding. Controleer of er een storing in je buurt is.
  3. Log in op je Webmail.
  4. Lukt het niet? Controleer dan je inloggegevens. Ben je je wachtwoord vergeten? Maak dan een nieuw wachtwoord aan via Mijn Ziggo.
    • Klik op de knop Instellingene-mailadres achter het betreffende e-mailaccount.
    • Klik op Wachtwoord en voer je nieuwe wachtwoord in.


Kan je wel inloggen op Webmail?
Stuur een e-mail naar je eigen e-mailadres. Ontvang je deze, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk in de instellingen van je e-mailprogramma. Controleer je e-mailinstellingen. Hoe je dat doet lees je bovenaan deze pagina. Ontvang je de mail niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Of bekijk dit handige Stappenplan.

Gebruik je een e-mailprogramma dat Ziggo niet ondersteunt? Wist je dat je dan de hulp kunt inschakelen van andere Ziggo abonnees? Stel je vraag via de Ziggo Community.

Wat is mijn Ziggo e-mailadres?

Log in op Mijn Ziggo. Hier vind je je Ziggo e-mailadres(sen).

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Klantenservice