Factuur betalen

Iedere maand krijg je een factuur van Ziggo. Het grootste deel van onze klanten kiest voor automatische incasso. Is de incasso niet gelukt en wil je een betaling zelf overmaken? Bekijk dan hier de betaalmogelijkheden.

Automatische incasso

De meeste klanten kiezen voor automatische incasso. Het is gratis, betrouwbaar en makkelijk. Bij deze manier van betalen schrijven we het factuurbedrag iedere maand automatisch van je rekening af. Je betaalt altijd op tijd en kunt het bedrag tot 56 dagen na de factuurdatum laten terugstorten. De betaling verwerken we binnen één werkdag. 

Wil je ook betalen via automatische incasso? Je regelt het eenvoudig in Mijn Ziggo. Of per post via een schriftelijke machtiging.

Handmatig betalen

Betaal je niet via een automatische incasso? Of konden we een bedrag niet incasseren? Dan kun je handmatig betalen.

Betalen via je bank

Wil je een factuur handmatig betalen? Maak het bedrag dan over naar rekening NL98INGB0000845745 ten name van Ziggo Services B.V. Vermeld onder Omschrijving je klantnummer en factuurnummer(s). Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur. Je factuur bekijken doe je zo:

  1. Log in op Mijn Ziggo.
  2. Ga naar de factuur die je wilt betalen en download de PDF.

Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur.

iDEAL of acceptmail

Betaal snel en handig via iDEAL. Op een werkdag voor 16.00 uur, verwerkt je bank de betaling dezelfde werkdag nog.

Hoe werkt het?

  1. Log in op Mijn Ziggo.
  2. Klik bij Status op de knop iDEAL betalen en volg de stappen.


Heb je geen toegang tot Mijn Ziggo? Je kunt ook een iDeal link via e-mail aanvragen (AcceptEmail). 

 

Pinnen of contant

Via GWK Travelex betaal je snel het totaalbedrag via pin of contant. Dit kan als standaard- of spoedbetaling. Bij de betaling heb je een legitimatiebewijs nodig. Neem ook je laatste herinnerings- of afsluitbrief mee. Hierin staat het betalingskenmerk.

Vind een vestiging in de buurt via GWK Travelex. Standaardbetalingen verwerken we binnen 2 werkdagen. Spoedbetalingen verwerken we binnen 1 werkdag, nadat we bericht hebben ontvangen van GWK Travelex.

Betaalregeling

Betalen kan even niet goed uitkomen. Vul hieronder je postcode en huisnummer in om te zien hoe je een betaalregeling aanvraagt.

 

Neem contact met ons op

De beschikbaarheid van onze producten op het door jou opgegeven adres kunnen helaas niet online worden besteld. Neem contact op met één van onze verkoopmedewerkers om je bestelling af te ronden.

Bel 0900 – 0730 (normaal tarief)

Er is iets misgegaan, heb je een typfout gemaakt?
Vul je postcode in
Vul je postcode in. Bijv. 1111AA
Vul je huisnummer in
Vul je huisnummer in zonder toevoeging
Deze postcode kennen we niet

Heb je een vraag over het incassotraject en de bijbehorende kosten? Of ben je afgesloten en wil je weten wanneer je diensten weer worden aangesloten? Lees dan meer over betaalachterstand.

Meer over facturen

Uitleg over je factuur

Soms wil je extra uitleg over je factuur. Als je net klant bent geworden of je abonnement hebt veranderd, kan een factuur anders zijn dan je verwacht.

Uitleg over je factuur

 
 

Betaalachterstand

Het kan wel eens voorkomen dat je een rekening niet op tijd hebt betaald. Maar bij een langdurige betalingsachterstand, loop je wel het risico dat je wordt afgesloten.

Wat nu?

 
 

Bekijk je factuur

Maandelijks ontvang je een factuur voor je abonnement en verbruikskosten. Je vindt je factuur in Mijn Ziggo. Daar kun je ook een gespecificeerde pdf downloaden.

Direct naar Mijn Ziggo

 
 

Vragen over facturen

Hoe weet ik of ik een nieuwe factuur ontvangen heb?

Heb je een e-mailadres in Mijn Ziggo opgegeven? Dan krijg je een paar dagen voor de afschrijving een factuurnotificatie. Dat is een e-mail waarin we laten weten dat je nieuwe factuur klaarstaat in Mijn Ziggo en waarin staat wat je factuurbedrag is.

Waar bekijk ik mijn factuur?

Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 12 maanden bekijk je in Mijn Ziggo.

Waarom staan sommige gesprekken dubbel op mijn factuur?

Je hebt dan een servicenummer gebeld. Dat zijn nummers die beginnen met 090, 18, 084 of 087. De kosten voor deze nummers bestaan uit twee delen en staan daarom op 2 aparte regels. Lees meer over servicenummers

 

Vragen over betalen

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Je rekeningnummer wijzig je heel makkelijk in Mijn Ziggo. Je krijgt een bevestigingsbrief van de wijziging.

Kan ik betalen met een buitenlands rekeningnummer?

Ja, dat kan. Je hebt hiervoor nodig:

  • het rekeningnummer (IBAN) van Ziggo
  • de BIC van Ziggo
  • je klantnummer
  • je factuurnummer

Je vindt deze gegevens op je maandelijkse factuur in Mijn Ziggo. Je factuur bekijk je zo:

  1. Log in op Mijn Ziggo.
  2. Ga naar Factuur.
  3. Ga naar de factuur die je wilt betalen en downloadt de PDF.

Het rekeningnummer (IBAN) vind je in de rechterbovenhoek van je factuur. Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur.

Online accorderen is niet langer mogelijk. Wat verandert er?

We stoppen per 20 februari met online accorderen. Dat doen we omdat de lange verwerkingstijd regelmatig leidt tot onnodige betaalachterstanden. Tot die datum kun je nog met online accorderen betalen. Vanaf 20 februari betaal je gemakkelijk via iDEAL, in Mijn Ziggo.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo