Facturen & Betalen

Je nieuwe factuur bekijken, is niet het spannendste moment van de maand. Toch kunnen we ons voorstellen dat je vragen hebt. Ben je op zoek naar uitleg over je factuur? Of naar informatie over betalen? In Mijn Ziggo vind je alles over je factuur, betaalmogelijkheden en over het incassotraject.

Je factuur bekijken

Al je facturen en factuurspecificaties van de afgelopen 12 maanden vind je in Mijn Ziggo

Kijk welk pakket je hebt en wat je maandelijks betaalt. Staat er nog iets open? Je ziet het in Mijn Ziggo

Als je je facturen voor Mobiel van Ziggo wilt zien, kijk dan bij Ziggo Mobiel hoe je dit doet. Waarschijnlijk heb je voor Mobiel van Ziggo een ander klantnummer. Als dat zo is, dan heb je een andere gebruikersnaam en wachtwoord nodig om in te loggen in Mijn Ziggo.

 
 

Betalen en wijzigen

We sturen iedere maand een factuur. Deze kun je op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld via automatische incasso. 

Heb je een nieuw bankrekeningnummer? Verwerk hem zelf gelijk in Mijn Ziggo

Wil je geen papieren factuur meer ontvangen? Geef het aan ons door, bijvoorbeeld via het contactformulier. Dan regelen we het direct voor je. 

 
 

Vragen over je factuur

Heb je een vraag over een factuur? Of klopt je factuur niet? We kunnen ons voorstellen dat je dit vervelend vindt. Is je factuur hoger of lager dan verwacht? Dat kan verschillende redenen hebben. Daar vind je meer over op onze factuuruitleg-pagina.

Bekijk ook de video's met uitleg over de factuur. Kom je er toch niet uit? Stel dan je vraag aan een van onze medewerkers. We helpen je graag. 

 
 

Betaalachterstand

Een rekening vergeten te betalen kan iedereen overkomen. Maar als het geld niet op tijd bij ons binnen is, starten we wel het incassotraject op. Bij een langdurige betaalachterstand loop je het risico dat je wordt afgesloten.

Komt betalen even niet goed uit? Neem dan contact met ons op. Dan zoeken we samen een oplossing.

 
 

Vreemde factuur?

Twijfel je of de factuur klopt? Kijk dan op onze factuuruitleg-pagina voor het antwoord op je vraag.

Twijfel je of de factuur voor jou bedoeld is? Check of de factuur in Mijn Ziggo staat. Staat de factuur daar niet? Dan heb je misschien een phishingmail gekregen. Helaas sturen internetcriminelen facturen die lijken op die van Ziggo. Daarmee vissen boeven naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes enzovoorts. We vinden het belangrijk dat je phishing kunt herkennen. Daarom hebben we een pagina met phishing-voorbeelden die over Ziggo in omloop zijn. Ook geven we tips hoe je een bericht als phishing herkent.

Ben je geen klant van Ziggo? Dan kan je ook een phishingmail hebben gekregen. Kijk even op onze pagina met phishing-voorbeelden of hij daar tussenstaat.

 
 

Veelgestelde vragen

Ik heb de bestelling geannuleerd, maar krijg toch een factuur. Hoe kan dat?

Volgens de Wet koop op afstand mag je een bestelling binnen 14 dagen kosteloos annuleren. De 14 dagen beginnen zodra je het product hebt ontvangen. Heb je iets besteld waarbij je geen apparatuur krijgt? Dan kun je kosteloos annuleren binnen 14 dagen vanaf de dag dat je bestelling inging.

Als je van de annulering al een bevestigingsbrief hebt ontvangen, dan hoef je verder niets te doen. Je ziet dan op de eindfactuur de correctie van de onterechte kosten.

Sommige gesprekken staan twee keer op mijn factuur. Hoe kan dit?

Je hebt dan een servicenummer gebeld. Dit zijn nummers die beginnen met 090, 18, 084 of 087. De kosten voor deze nummers bestaan uit twee delen en staan daarom op twee aparte regels. Lees alles over Servicenummers.

Ik heb Volop Bellen. Moet ik dan ook meer betalen voor het bellen naar betaalde servicenummers?

Heb je VolopBellen? Dan betaal je alleen het tarief van het servicenummer. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het servicenummer zelf. Ziggo berekent geen extra kosten voor het bellen.

Mijn factuur komt opeens eerder, hoe kan dat?

Door een wijziging in ons betaalsysteem kan het zijn dat we je eerder, dan je gewend bent, een factuur sturen. Het moment waarop we de betaling verwachten of afschrijven schuift hierdoor naar voren. Dat is het. Verder verandert er niets.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo