Overslaan en ga naar inhoud

Mail veilig

Ook bij Ziggo Zakelijk mail je veilig. Het enige wat je hoeft te doen, is je mail goed instellen.

Belangrijke wijziging Ziggo Zakelijk server smtp.ziggozakelijk.nl

Uw bedrijf gebruikt de Ziggo Zakelijk server smtp.ziggozakelijk.nl voor het versturen van e-mails. Om uw uitgaande e-mails optimaal beveiligd te houden, wijzigen we de instellingen van uw internetdienst binnenkort. Daarvoor is ook actie nodig vanuit u. Als u geen actie onderneemt, kunt u namelijk na 14 april 2022 geen e-mails meer versturen via onze server.

Hieronder leggen we nog eens uit wat er vanaf 14 april precies wijzigt en welke stappen er vanuit u nodig zijn om dit mogelijk te maken.  

 

Een andere poort

Op dit moment zijn uw e-mailapplicaties en/of -systemen ingesteld op smtp.ziggozakelijk.nl via poort 25, zonder authenticatie en encryptie. Vanaf 14 april gaan we over op een andere poort: poort 587 zonder authenticatie, met encryptie (STARTTLS, TLS of SSL). Dit doen we om uw uitgaande e-mails ook in de toekomst optimaal te beveiligen.

Pas uw instellingen aan

We zorgen er graag voor dat uw e-mailapplicaties en/of -systemen vloeiend blijven werken. Daarom is het belangrijk dat u zelf of uw IT-verantwoordelijke/IT-beheerder de instellingen voor al uw e-mailapplicaties en -systemen die u gebruikt voor het versturen van e-mails tijdig aanpast. De instellingen moeten worden gewijzigd van de oude poort 25 (zonder authenticatie en encryptie) naar de nieuwe poort 587 (zonder authenticatie, maar met encryptie - STARTTLS, TLS of SSL).

Veelgestelde vragen

Er zijn diverse mailapplicaties en -systemen voor het versturen van mails. Denk aan Outlook, Thunderbird (apps) of printers en back-upsystemen. Dit is dus afhankelijk van hoe de IT-infrastructuur van uw bedrijf is ingericht.

De stappen om alle instellingen te wijzigen kunnen per bedrijf verschillen, afhankelijk van diverse factoren. Ziggo Zakelijk heeft deze applicaties en
systemen niet in beheer, en daardoor geen zicht hierop. Daarom verwijzen we u naar uw IT-verantwoordelijke of -beheerder.

Is er geen IT-verantwoordelijke of -beheerder die de instellingen kan wijzigen? Neem dan contact op met de leverancier van uw mailapplicatie en/of –systeem om te achterhalen wat de exacte stappen zijn voor van poort 25 naar poort 587.

Heeft u nog vragen over bovenstaande? Neem contact op met onze klantenservice via: 0800 - 0620.

We vragen u zo snel mogelijk actie te ondernemen in het aanpassen van poort 25 naar poort 587. De uiterlijke datum waarop dit kan, is 14 april. Na die tijd schakelen we poort 25 uit, waardoor u na die tijd geen e-mails via onze server meer kunt versturen. Zorg er dus voor dat u deze instelling uiterlijk 14 april wijzigt.