Direct naar inhoud
Toegankelijkheid bij Ziggo

Auditieve Toegankelijkheid

Als je doof of slechthorend bent, hebben we speciale toegankelijkheidsopties om jouw Ziggo-ervaring te verbeteren. Op deze pagina vind je een overzicht van alle mogelijkheden bij Ziggo en hulpmiddelen van externe partijen.

Televisie-diensten

Ondertiteling voor doven en slechthorenden

Voor sommige programma’s, series en films is er speciale ondertiteling voor doven en slechthorenden. Hieronder lees je hoe je deze voor jouw Mediabox of voor Ziggo GO instelt.

Niet alle films, series en zenders bieden ondertiteling, dus ook na deze instelling zul je soms geen ondertitels hebben. Veelgebruikte talen als Nederlands, Engels en Duits hebben vaker ondertitels dan minder gebruikte talen als Fins of Grieks beschikbaar.

Next Mini

  1. Druk op de knop van je afstandsbediening.
  2. Ga naar het tandwieltje (Instellingen) en druk erop .
  3. Navigeer naar Profielen.
  4. Ga naar Ondertiteling en druk erop.
  5. Kies voor Ondertitels voor slechthorenden en druk erop .
  6. Je ziet nu in hetzelfde menu de taal van je ondertitels verschijnen. Deze staat standaard ingesteld op Nederlands. Je kunt hier een andere ondertiteltaal instellen.

Mediabox Next

  1. Druk op de knop van je afstandsbediening.
  2. Ga naar het tandwieltje (Instellingen) en druk erop .
  3. Navigeer naar Profielen.
  4. Ga naar Ondertiteling en druk erop .
  5. Kies voor Ondertitels voor slechthorenden en druk erop.
  6. Je ziet nu in hetzelfde menu de taal van je ondertitels verschijnen. Deze staat standaard ingesteld in op Nederlands. Je kunt hier een andere ondertiteltaal instellen.

Mediabox XL (standaard afstandsbediening)

  1. Druk op de knop van je afstandsbediening.
  2. Ga naar het tandwieltje (Instellingen) en druk erop .
  3. Navigeer naar Profielen.
  4. Ga naar Ondertiteling en druk erop
  5. Kies voor Ondertitels voor slechthorenden en druk erop .
  6. Je ziet nu in hetzelfde menu de taal van je ondertitels verschijnen. Deze staat standaard ingesteld in op Nederlands. Je kunt hier een andere ondertiteltaal instellen.

Toegankelijke sportbeleving via Ziggo Sport: zie op de webpagina van Ziggo Sport alle mogelijkheden.

Ziggo GO

  1.  Je kunt in Ziggo GO ondertiteling aanpassen als er een icoontje van een spraakballon in beeld staat.
    Zie je het icoontje niet in beeld? Dan kun je het helaas niet aanpassen. Zie je dat icoon wel staan? Tik er dan op om de ondertiteling in te stellen.
    Gebruik je Ziggo GO op een iOS apparaat? Dan werkt ondertiteling alleen op live televisie en Movies & Series. Er is geen ondertiteling als je opnames of Replay TV uitzendingen bekijkt.
  2. Selecteer de ondertitels van je keuze door op de taal te klikken. Vervolgens tik je rechtsboven op "Gereed".

Ziggo websites & apps

Onze website, de Vodafone & Ziggo app en de Ziggo GO app zijn zo veel mogelijk ontworpen volgens de richtlijnen voor toegankelijkheid, de Web Content Accessibility Guidelines. Dat betekent dat ze zo ontworpen zijn dat ze logisch werken en duidelijk is wat je allemaal kunt doen op een pagina of in de app. Ook proberen we al onze communicatie zo duidelijk en begrijpelijk mogelijk te maken voor iedereen.

Smart devices bieden ook speciale toegankelijkheidsopties voor mensen met een auditieve aandoening. Zo kun je jouw ervaring in de Vodafone & Ziggo app, de Ziggo Go app en onze website personaliseren en optimaliseren. Bekijk hier de mogelijkheden voor Apple en Android en Google.

Zo kan je dus gemakkelijk je tv- of internetpakket aanpassen of online genieten van het beste entertainment.

Hoe kun je online genieten van het beste Sport en Entertainment?

Telefonie

Voor vaste telefonie

Ben je slechthorend en heb je vaste telefonie van Ziggo? Dan kun je gebruikmaken van speciale telefoons voor slechthorenden. Deze vind je onder meer bij HearPlanet, Alles Over Horen, Medipoint en Vegro.

Ben je doof of slechthorend dan kun je via Teletolk en de Tolkcontact app bellen of gebeld worden. In gebaren, tekst, of spraak. Dit kan handig zijn voor contact met een klantenservice. Of om iemand terug te bellen. Ga naar de website van Tolkcontact voor meer informatie.

Met de RogerVoice app zelf bellen. De app zet automatisch (dus zonder tussenkonst van een tolk) spraak naar tekst om , en tekst naar spraak. De RogerVoice app is beschikbaar voor Android en iOS telefoons. De RogerVoice app is engelstalig en niet gratis. Ga naar de website voor meer informatie: rogervoice.com of download de app in de App Store of Play Store.

Hulpmiddelen voor face-to-face en digitale gesprekken: SpeakSee
Hulpmiddelen voor TV met of zonder gehoorapparaat: Ringleiding gehoorapparaat en TV streamers. Bekijk een overzicht van hulpmiddelen op doof.nl.

Voicemail

Ziggo voicemail spraak naar tekst activeer je door contact op te nemen met de Ziggo klantenservice. Je ontvangt de voicemail van spraak naar tekst op je Ziggo e-mail.

Klantenservice

Contact opnemen met de Ziggo klantenservice:

Doof of slechthorend

Bel ons met tekst of gebarentolk