Ziggo TV App

Met de gratis Ziggo TV App kijkt u live en On Demand programma's, films en series op uw smartphone en tablet.

Wat heeft u nodig?

Meer weten?

 

De TV App voor het eerst gebruiken

  1. Download de Ziggo TV App in de Google Play Store (Android-smartphones of -tablets) of de App Store (iPhone, iPod touch, iPad).

  2. Start de App. Als u een programma, film of serie wilt bekijken, logt u eerst in. Dit doet u in het Inlogscherm met uw Mijn Ziggo gebruikersnaam en wachtwoord.

  3. U kunt de TV App nu gebruiken voor het bekijken van programma's, films en series.

  4. Om TV te kijken selecteert u in het menu TV Kijken. U krijgt dan het overzicht van beschikbare live TV-zenders. 

  5. Selecteer de gewenste zender om TV Kijken te starten. 

  6. Om een film of serie te kijken, selecteert u in het menu Films (of Series). Hier kunt u via Meer op genre zoeken, en filteren op films die binnen uw pakket zonder extra kosten beschikbaar zijn. Veel van deze titels zijn ook meteen te bekijken via de Ziggo TV App. Andere titels kunt u alleen via Interactieve Televisie via uw televisiescherm bestellen en bekijken.

  7. Weet u al wat u wilt kijken? Gebruik dan de zoekfunctie bovenaan in het uitklapmenu. 

  8. Gevonden wat u wilt bekijken? Druk dan in het detailscherm op Afspelen of het Play-symbool om de titel te starten.

Veelgestelde vragen

Inloggen lukt niet

Lukt het niet om in te loggen op de Ziggo TV App? Misschien gebruikt u niet de juiste gebruikersnaam of het juiste wachtwoord. Dat zijn de gegevens van uw Mijn Ziggo account. Het opvragen van uw Mijn Ziggo gebruikersnaam of wachtwoord doet u in een paar stappen.

Welke gegevens wilt u opvragen?

Melding 'Geen TV en Internet'

U heeft een abonnement op TV + Internet of Alles-in-1 van Ziggo, maar u krijgt de melding dat u geen TV en Internet heeft. Dit verhelpt u door in de App naar Mijn Account te gaan. Kies voor Uitloggen en log daarna opnieuw in. Verhelpt dit het probleem niet? Verwijder dan de Ziggo TV App en installeer hem opnieuw. Heel soms komt het voor dat de melding dan nog steeds verschijnt. Een medewerker van de Klantenservice helpt u dan graag verder.

Bent u nieuwe klant? Het duurt tot ongeveer 48 uur na uw bestelling voordat u de Ziggo TV App kunt gebruiken.

Probleemoplosser

Werkt er iets anders niet met de Ziggo TV App? Probeer eens onze handige probleemoplosser. Hiermee helpen we u stap voor stap naar de juiste oplossing. 

Algemene vragen

Ik hoor dat er een nieuwe versie van Ziggo TV is, maar ik kan deze niet vinden in de App Store/Play Store?

Bent u Android gebruiker, maar krijgt u de update niet automatisch toegestuurd vanuit de Google Play Store? 

  • De update naar versie 5.0 komt gefaseerd beschikbaar; het kan voorkomen dat de update pas na enkele uren/dagen voor uw apparaat beschikbaar komt. 

Ziggo TV 5.0 voor Android is niet beschikbaar voor:

  • Apparaten met Android versie 2.3 of ouder

Gebruikers van deze apparaten kunnen Ziggo TV 3.2.2 voor Android blijven gebruiken.

Bent u Apple gebruiker, maar krijgt u de update niet automatisch toegestuurd vanuit de Apple App Store? Dat kan te maken hebben met uw softwareversie 

De update naar versie 5.0 is beschikbaar voor:

  • Apparaten met iOS-versie 6 of hoger. Update uw Apple-apparaat daarom naar de laatste iOS-versie.

  • De Ziggo TV app 5.0 is beschikbaar voor alle versies van de iPad en iPad Mini (met uitzondering van de iPad 1) voor iPhone 4 en hoger, en iPod Touch (3e en 4e generatie).

Wat is er nieuw in versie 5.0.0 van de Ziggo TV App?

De nieuwe versie van de Ziggo TV App bevat een aantal verbeteringen en nieuwe functionaliteiten:

  • populaire zenders live bekijken. Een aantal ook buitenshuis in Nederland. 

     

     

  • tot wel 10 dagen terug TV-programma’s terugkijken onder TV Gemist

  • overal in Nederland genieten van films en series die bij uw TV-abonnement zijn inbegrepen

  • compleet programmaoverzicht van alle bij Ziggo beschikbare zenders (Elektronische Programma Gids)

     

  • dagelijks TV Tips en On Demand suggesties

  • eenvoudig een persoonlijke TV-Gids samenstellen

  • nieuwe startpagina

  • verbeterde navigatiestructuur (nieuwe menu's)

  • kijklijst - gesynchroniseerd met Interactieve Televisie

  • films & series verder kijken (ook op een ander apparaat)

Wat voor abonnement heb ik nodig om films, series en programma's af te kunnen spelen?

Het afspelen van films, series en programma's is beschikbaar voor abonnees met TV én internet van Ziggo.

Ziggo TV App meldt dat ik geen Internet en TV heb van Ziggo. Wat kan ik doen?

De diagnose-functie kan dit probleem verhelpen. Deze functie vindt u in het 'Profiel & Instellingen' menu. Als u in de App dan nog steeds de melding ziet dat u geen TV en Internet van Ziggo heeft, doe dan het volgende: ga naar Mijn Account, log uit en log dan opnieuw in.

Is het probleem nog niet verholpen? Installeer dan de Ziggo TV App opnieuw en log gelijk opnieuw in.

Waar kan ik gebruikmaken van de Ziggo TV App?

U kunt overal gebruikmaken van de Ziggo TV App als u maar een werkende internetverbinding heeft. Sommige programma's, films en series kunt u alleen bekijken als u met uw Ziggo netwerk verbonden bent. Dit wordt aangegeven op de bijbehorende detailpagina van de titel.

Waarom kan ik een bepaalde titel niet afspelen?

Daar kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • Niet elke titel kunt u op elk apparaat (smartphone en/of tablet) bekijken.

  • De titel maakt onderdeel uit van een pakket waar u geen abonnement op heeft.

  • Sommige titels kunt u alleen kijken als u deze huurt. Zo'n titel kunt u alleen via Interactieve Televisie van Ziggo bestellen en bekijken.

  • U bent niet met uw Ziggo modem/router verbonden. Sommige programma's, films en series kunt u alleen bekijken als u met uw Ziggo netwerk verbonden bent.

Let op: de beschikbaarheid van een titel vindt u op de bijbehorende detailpagina.

Ik ben net nieuw bij Ziggo. Kan ik direct TV-kijken met de Ziggo TV App?

Pas nadat u een Mijn Ziggo account heeft aangemaakt, kunt u programma's, films en series afspelen in de Ziggo TV App. Na de ingangsdatum van het abonnement duurt het maximaal 48 uur voordat u een account kunt aanmaken.

Ik heb mijn TV-abonnement gewijzigd. Hoe lang duurt het voordat ik mijn nieuwe TV-abonnement te zien krijg in de Ziggo TV App?

Uw wijziging ziet u in de Ziggo TV App op het moment dat deze ook verwerkt is in uw Mijn Ziggo account. Log hiervoor in op Mijn Ziggo. Als u uw wijziging ziet in Mijn Ziggo, maar nog niet in de Ziggo TV App dan raden wij aan om opnieuw in te loggen in de app. Ga hiervoor naar Mijn Account' onder Profiel & Instellingen.

Op mijn apparaat is de kwaliteit van de video slecht. Hoe komt dat?

Controleer of uw Wi-Fi-verbinding stabiel is. De stabiliteit van de internetverbinding kan invloed hebben op de opstarttijd van video's en op de kwaliteit van het beeld (haperingen, onscherp beeld). De kwaliteit van het beeld kan per apparaat verschillen - afhankelijk van de hardware- en softwarespecificaties.

Hoe kan ik bepaalde titels afschermen voor mijn kinderen?

U kunt bepaalde titels afschermen op basis van de Kijkwijzer. U stelt een kinderslotcode in door in het menu naar Profiel & Instellingen te gaan en hier Beveiliging te kiezen. Vul uw nieuwe kinderslotcode in. Let op: hiervoor heeft u de inloggegevens van uw Mijn Ziggo account nodig! Vervolgens kunt u de gewenste leeftijdsrestricties instellen.

Hoe kan ik op andere apparaten titels verder kijken?

Alle On Demand titels die u (geheel of gedeeltelijk) bekeken heeft, komen in de lijst Bekeken terecht. Wanneer u inlogt op een ander apparaat is die lijst ook in het Startscherm van de applicatie op dat andere apparaat te zien. Selecteer de titel die u verder wilt kijken. Deze start vanaf het punt waarop u gestopt was op het andere apparaat. Was de titel al tot het einde afgespeeld? Dan zal de titel op het andere apparaat vanaf het begin starten.

Hoe kan ik mijn Facebook- en Twitter-account koppelen aan de Ziggo TV App?

Om uw Facebook- en Twitter-account te koppelen aan de TV App volgt u deze stappen:

  • ga op uw apparaat naar Instellingen 

  • klik op de app die u wilt koppelen

  • vul hier (indien nodig) uw inloggegevens in

  • open nu de Ziggo TV App

  • bij het eerste gebruik vragen wij u eenmalig om een machtiging

  • na uw toestemming zijn de apps gekoppeld

iOS-vragen

Is de Ziggo TV App geschikt en beschikbaar voor elk apparaat van Apple?

De Ziggo TV App is beschikbaar* voor alle versies van de iPad en iPad Mini, met uitzondering van de iPad 1, voor iPhone 4, iPhone 4s, iPhone 5, 5C en 5S, iPhone 6 en 6 Plus en iPod Touch (3e en 4e generatie). Let op: versie 3.2.1 van de Ziggo TV App is de laatste versie voor apparaten met een iOS-versie lager dan 6. Nieuwe versies van de Ziggo TV App zijn alleen beschikbaar voor apparaten met iOS 6.0 of hoger. Update uw Apple-apparaat daarom naar de laatste iOS-versie. Bekijk de geschikte apparaten op de Ziggo TV App pagina.

*TV/video afspelen werkt niet op een iPad/iPhone/iPod Touch met jailbreak.

Ik heb problemen met het afspelen van video's. Wat kan ik doen?

Stap 1: controleer via Diagnose of uw apparaat aan de voorwaarden voldoet voor het afspelen van video. Diagnose is te vinden in het ‘Help’ menu.  
Stap 2: controleer de lijst met geschikte apparaten.  
Stap 3: controleer of uw toestel is voorzien van de laatste iOS-versie.

Waarom hoor ik geen geluid?

Staat de iPad* in de Stil-modus? De Ziggo TV App geeft dan geen geluid. Dit in tegenstelling tot sommige andere video apps zoals YouTube en Uitzending Gemist. Staat de schakelaar van de iPad aan , maar is er toch geen geluid?

  • ga naar Instellingen - Algemeen

     

  • stel de Functie zijschakelaar in op Geluid uit

     

  • zet dan de zijschakelaar op het apparaat uit en daarna weer aan: de Ziggo TV App heeft nu weer geluid

     

Zet de Functie zijschakelaar indien gewenst daarna weer op Rotatievergrendeling.

*Dit geldt alleen voor iPads. iPhones hebben deze functie niet.

Ik heb wel geluid, maar geen beeld
  • Sluit de app.

  • Druk 2 keer op de Home toets van uw apparaat.

  • Veeg het scherm met de Ziggo TV App omhoog. Het geluid stopt nu.

  • Start de Ziggo TV App opnieuw op om de app opnieuw te gebruiken.

Ik krijg een melding met de foutcode 14055 of 14056

De foutcode 14055 of 14056 geeft aan dat het maximaal aantal gelijktijdige streams voor dit account is bereikt. Zijn er andere gezinsleden die op hetzelfde moment gebruik maken van de app?

Als dat niet het geval is, volg dan de volgende stappen: 

  • Sluit de app.

  • Druk 2 keer op de Home toets van uw apparaat.

  • Veeg het scherm met de Ziggo TV-app omhoog.

  • Start de Ziggo TV App opnieuw op om de app verder te gebruiken.

Waarom kan ik niet inloggen?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u niet kunt inloggen.

Het kan zijn dat u uw gebruikersnaam of wachtwoord onjuist heeft ingevoerd. Om dit te controleren kunt u inloggen op Mijn Ziggo. Bent u uw gegevens vergeten, dan kunt u bij het inlogscherm in de app kiezen voor gebruikersnaam of wachtwoord vergeten. U stelt dan uw gebruikersnaam of wachtwoord opnieuw in.

Heeft u al een Mijn Ziggo acount? Om gebruik te kunnen maken van de TV App heeft u een Mijn Ziggo account nodig. Registreer u voor Mijn Ziggo

Let op: om in te loggen heeft u een abonnement nodig op TV én Internet van Ziggo.

Hoe werkt de kinderslotcode?

Na het instellen van de kinderslotcode kunt u bepaalde titels afschermen die niet geschikt zijn voor kinderen tot een bepaalde leeftijd. 

U kunt uw kinderslotcode instellen via het menu Profiel & Instellingen en kies dan voor Beveiliging. Hiervoor heeft u de inloggegevens van uw Mijn Ziggo account nodig.

Nu kunt u aangeven welke leeftijdscategorie u wilt afschermen. Films en series met een adviesleeftijd boven de ingestelde leeftijdscategorie worden zo afgeschermd.


Bekend probleem

De app geeft onterecht aan dat de pincode 3x onjuist is ingevoerd bij het openen van een titel waar de leeftijdsrestrictie op van toepassing is.

Om de titel af te spelen kunt u het volgende doen:

  1. Ga naar Profiel & Instellingen

  2. Kies Beveiliging

  3. Ga naar Blokkeren op leeftijd

  4. Kies nu Uit.

  5. Voer uw huidige kinderslotcode in. 

  6. Ga terug naar de titel die u wilt bekijken en start deze opnieuw.

  7. Vergeet na het gebruiken van de app niet het kinderslot opnieuw in te stellen.

Android-vragen

Is de Ziggo TV App geschikt en beschikbaar voor elk Android-apparaat?

De Ziggo TV App is beschikbaar voor Android-apparaten met Android-versie 4.0 of hoger. Let op: versie 3.2.2 van de Ziggo TV App is de laatste versie die smartphones met Android 2.3 ondersteunt. Update uw Android-apparaat daarom naar de laatste versie van het Android Operating System om gebruik te kunnen maken van de nieuwste versie van Ziggo TV App. Om video af te kunnen spelen mag uw toestel niet ‘geroot’ zijn en moet het minimaal OpenGL versie 2.0 ondersteunen. Bekijk de geschikte apparaten op de Ziggo TV App pagina.

Ik heb problemen met het afspelen van video's. Wat kan ik doen?

Stap 1: controleer via Diagnose of uw apparaat aan de voorwaarden voldoet voor het afspelen van video. Diagnose is te vinden in het ‘Help’-menu.  
Stap 2: controleer de lijst met geschikte apparaten.  
Stap 3: controleer of uw toestel is voorzien van de laatste Android systeemsoftware.

In welke beeld- en geluidskwaliteit kan ik de Ziggo TV App video's afspelen op een tablet?

Ziggo geeft streams voor tablets door met een bandbreedte tussen 500 Kbit/s en 6,5 Mbit/s. De streams voor telefoons hebben een lagere kwaliteit.

Ik heb mijn Android apparaat 'geroot**' en de app crasht wanneer ik live TV wil kijken.

TV-kijken is niet mogelijk op een apparaat dat niet op het originele Android besturingssysteem draait. TV-kijken wordt daarom niet ondersteund op apparaten die 'geroot' zijn of op apparaten die 'root access' hebben. Een aantal merken van apparaten worden helaas met 'root access' verkocht.

De volgende melding wordt in dat geval getoond bij het opstarten van een TV-programma: 'Voor een goede werking van de App, en om de rechten van contentpartijen te waarborgen, kunnen TV-programma's alleen worden bekeken op apparaten die zijn voorzien van het originele, ongewijzigde besturingssysteem'.

**Rooten is het zogenaamd 'vrijmaken' van uw Android apparaat. Dit betekent dat u zelf kunt kiezen wat u installeert op uw Android toestel, zonder dat Google of de fabrikant van het toestel bepaalt wat u wel en niet mag. U kunt dat bijvoorbeeld programma's installeren buiten de Play Store om. 

Ik probeer in te loggen en krijg de melding ‘Deze functionaliteit wordt niet ondersteund op uw toestel’. Hoe kan dat?

Deze melding geeft aan dat uw toestel niet beschikt over de minimumspecificaties om TV en video af te spelen in Ziggo TV App. De minimumspecificaties zijn: Android OS-versie 4.0 of hoger én OpenGL 2.0 ondersteuning.

Waarom worden de programmagegevens in de gids niet geladen?

Controleer of de tijdzone juist is ingesteld. Ga hiervoor op uw apparaat naar Instellingen / Datum en tijd / Tijdzone selecteren.
Selecteer voor Nederland: Midden-Europese standaardtijd (Amsterdam).

Hoe werkt de kinderslotcode?

U kunt uw kinderslotcode instellen via het menu Profiel & Instellingen en kies dan voor Beveiliging. Hiervoor heeft u de inloggegevens van uw Mijn Ziggo account nodig.

Nu kunt u aangeven welke leeftijdscategorie u wilt afschermen. Films en series met een adviesleeftijd boven de ingestelde leeftijdscategorie worden zo afgeschermd.


Bekend probleem

De app geeft onterecht aan dat de pincode 3x onjuist is ingevoerd bij het openen van een titel waar de leeftijdsrestrictie op van toepassing is.

Om de titel af te spelen kunt u het volgende doen:

  1. Ga naar Profiel & Instellingen

  2. Kies Beveiliging

  3. Ga naar Blokkeren op leeftijd

  4. Kies nu Uit.

  5. Voer uw huidige kinderslotcode in. 

  6. Ga terug naar de titel die u wilt bekijken en start deze opnieuw.

  7. Vergeet na het gebruiken van de app niet het kinderslot opnieuw in te stellen.

Ziggo Community

Hier hebben andere Ziggo klanten het over op de Community:

Komt u er niet uit ?

Neem contact op met onze Klantenservice.

Ziggo.nl maakt gebruik van cookies.Meer Info & Instellingen