opties opties
Hulp per onderwerp

Ziggo TV App

Televisiekijken in en om het huis? Met de Ziggo TV App kijkt u televisie op uw Android smartphone of tablet, iPad, iPhone of iPod Touch.

Hiervoor heeft u nodig:

  • Een abonnement op Televisie en Internet van Ziggo.
  • Een Wi-Fi modem of een losse draadloze router aangesloten op uw modem. Zo verbindt u uw tablet of smartphone draadloos met het internet.
  • Een Mijn Ziggo account.
  • Een geschikt apparaat.
  • De Ziggo TV App. U downloadt deze app gratis in de App Store of Play Store.

De mogelijkheden van de Ziggo TV App

  • Live televisie kijken naar maximaal 48 zenders in en om het huis (afhankelijk van uw TV-abonnement).
  • Een compleet programmaoverzicht van alle zenders.
  • Eenvoudig uw eigen persoonlijke TV Gids samenstellen.
  • Een catalogus van alle On Demand films en series.
  • Alarm voor uw programmafavorieten instellen.
  • Kijktips en actueel medianieuws.

Live TV-kijken in en om het huis:

Bekijk de lijst met TV-zenders
Bekijk de lijst met geschikte toestellen voor de TV App

De TV App voor het eerst gebruiken

  • Download de Ziggo TV app in de Play Store (Android toestellen op tablets) of de App Store (iPhone, iPod touch, iPad).
  • Start de app. U ziet nu een inlogscherm. Log hier in met uw Mijn Ziggo gebruikersnaam en wachtwoord.
  • U kunt de TV App nu gebruiken.
  • Om TV te kijken druk u bovenaan op TV Kijken, u ziet dan uw zenderoverzicht.
  • Selecteer de gewenste zender om TV kijken te starten.

Let op!

  • Het is mogelijk dat de beeldkwaliteit niet direct optimaal is. Dit heeft te maken met de snelheid van uw internetverbinding en de mate waarin de verbinding gebruikt wordt. Na ongeveer 30 seconden zal de beeldkwaliteit goed zijn.
  • Bent u nieuwe klant? 48 uur na de bestelling kunt u gebruik maken van de TV App.

Aanbevolen

Algemene vragen

Kan ik via elke internetverbinding live televisiekijken op mijn tablet?

Om gebruik te kunnen maken van de functie TV-kijken in de Ziggo TV App heeft u een internetverbinding van Ziggo nodig. TV-kijken zal daarom niet werken zodra u gebruik maakt van een internetverbinding van een andere provider of in het buitenland. U kunt geen live televisiekijken als u verbonden bent met een Ziggo WifiSpot.  

Op mijn apparaat is de kwaliteit van TV-kijken slecht, hoe komt dat?

Controleer of uw Wi-Fi verbinding stabiel is. De stabiliteit van de internetverbinding kan invloed hebben op het opstarten van de zender en de kwaliteit van het beeld (haperingen).

De kwaliteit kan -afhankelijk van de hardware en software specificaties - per apparaat verschillen.

Ik ben pas klant geworden bij Ziggo. Hoe lang duurt het voordat ik gebruik kan maken van TV-kijken via de App?

TV-kijken via de app is pas mogelijk nadat u een Mijn Ziggo-account heeft aangemaakt. Na de ingangsdatum van het abonnement duurt het maximaal 3 dagen voordat u een account kunt aanmaken.

Om de 5 minuten stopt de zender waar ik naar kijk. Wat kan ik hieraan doen?

Als u om de paar minuten de zender opnieuw op moet starten, probeer dan het volgende:

  • start uw modem opnieuw op door deze 10 seconden van de stroom te halen en vervolgens weer te voorzien van stroom
  • start eventueel ook uw router opnieuw op zodra de eerste 4 lampjes op het modem constant branden
  • controleer op uw tablet of telefoon of u weer verbonden bent met uw eigen Wi-Fi verbinding
Het probleem zou nu verholpen moeten zijn. Als het probleem niet verholpen is, neem dan contact op met onze Klantenservice.
De app geeft aan dat ik geen Internet en TV heb. Wat moet ik doen?
Als de app aangeeft dat u geen TV en Internet heeft, terwijl u dit wel heeft, doe dan het volgende: ga naar Mijn Account, log uit en log opnieuw in. Het probleem moet dan verholpen zijn. Installeer de Ziggo TV App opnieuw als het probleem nog niet verholpen is na bovenstaande instructie.

iOS vragen

Is de Ziggo TV App geschikt en beschikbaar voor elke mobiele telefoon of tablet?

Bekijk het overzicht van geschikte toestellen voor live TV-kijken.

Kan ik de Ziggo TV App ook gebruiken als ik mijn iPhone gejailbreakt* heb?

Om de kwaliteit van de producten te garanderen hebben wij zorgvuldig getest op diverse, door Apple ondersteunde, configuraties van iPad, iPhone en iPod Touch. Daarom geven wij geen garantie op een goede werking van de Ziggo TV App op apparaten met een jailbreak.

*Jailbreaken is het zogenaamd 'vrij maken' van uw iPhone. Dit betekent dat u zelf kunt kiezen wat u installeert op uw iPhone, zonder dat Apple bepaalt wat wel en niet mag. U kunt dan bijvoorbeeld programma's installeren buiten de App Store om.

Waarom hoor ik geen geluid bij TV-kijken en bij het afspelen van trailers?

Staat de iPad of iPhone in de Stil-modus? De Ziggo TV App geeft dan geen geluid. Dit is in tegenstelling tot andere video apps zoals Youtube en Uitzending Gemist.

Staat de schakelaar aan is er toch geen geluid?

- Ga naar Instellingen en kies Algemeen
- Stel de 'Functie zijschakelaar' in op Geluid uit
- Zet dan de zijschakelaar op het apparaat uit en weer aan
- De Ziggo TV App heeft nu weer geluid

Zet de 'Functie zijschakelaar' indien gewenst daarna weer op Rotatievergrendeling

Ga voor meer informatie en een uitgebreide handleiding naar de website van Apple om op uw iPhone of iPad het geluid aan te zetten.

Android vragen

Is de Ziggo TV App geschikt en beschikbaar voor elke mobiele telefoon of tablet?

Bekijk het overzicht van geschikte toestellen voor live TV-kijken.

Ik heb mijn Android apparaat 'geroot' en de app crasht wanneer ik live tv wil kijken

TV-kijken is niet mogelijk op een apparaat dat niet op het originele Android besturingssysteem draait. TV-kijken wordt daarom niet ondersteund op apparaten die 'geroot' zijn of op apparaten die 'root access' hebben. Een aantal merken van apparaten worden helaas met 'root access' verkocht.

De volgende melding wordt in dat geval getoond bij het opstarten van een TV-programma: 'Voor een goede werking van de App, en om de rechten van contentpartijen te waarborgen, kunnen TV-programma's alleen worden bekeken op apparaten die zijn voorzien van het originele, ongewijzigde besturingssysteem.

Is het mogelijk via de App On Demand of betaalde zenders te bekijken
Via de TV App kunt u een selectie zenders bekijken die binnen uw abonnement voorkomen. Toegang tot betaalde zenders als FOX Sports, Film 1 of Interactieve televisie (On Demand) is niet mogelijk.
Heeft dit artikel u geholpen?*



Verplicht veldEr mogen maximaal 1 items geselecteerd worden
Wij stellen het op prijs als u hieronder uw mening geeft. U krijgt geen reactie als u dit formulier invult. Vragen of klachten kunt u via ons contactformulier stellen.
Verplicht veld
Verplicht veld
Ik kan u beter helpen als u een kortere vraag stelt met een aantal steekwoorden.
Ik kan u beter helpen als u een kortere vraag stelt met een aantal steekwoorden.
 

Stel uw vraag aan Tess

Komt u er niet uit ?

Neem contact op met onze Klantenservice

Contactblok-visual-bottom