Foutcode CS9097

Je Mediabox XL lijkt offline, waardoor veel functies het niet doen zoals apps, On Demand, Replay TV en opnames.

Je kunt nog wel naar live tv kijken. Voer hiervoor de pincode in.

Standaard is de pincode 0000
Heb je de standaard pincode ooit gewijzigd en weet je deze niet meer? In Mijn Ziggo kun je gemakkelijk je pincode herstellen.

1. Staat je box op de Eco-stand?

Als je de zuinigste energie-instelling van je mediabox gebruikt, kun je deze foutcode net na het opstarten zien. Wacht in dit geval rustig af, binnen enkele minuten zal de box volledig opgestart zijn en zullen de interactieve diensten weer werken. De foutcode verdwijnt op dat moment vanzelf.

Wil je de energie-instellingen van je box aanpassen? 

2. Controleer of er een storing is

Misschien is er een storing of gepland onderhoud in je buurt. Geduld is dan de oplossing.
Vul je postcode en huisnummer in en klik op Nu checken.

3. Herstart de mediabox

Zet de mediabox uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Wacht tenminste tien seconden voor je de box weer aanzet. Heeft jouw mediabox geen aan-uitknop? Haal dan de stroom tenminste tien seconden van de box.

Het kan enkele minuten duren totdat de mediabox opgestart is.

  • De Mediabox XL is weer klaar voor gebruik als je een oranje kleur ziet onder de voorzijde. Het lampje OFFLINE is na het starten te zien. Dit is geen probleem, het lampje brandt hooguit een paar minuten. Als het lampje na een half uur nog brandt, ga verder met de volgende stap.
  • Op de Mediabox Next heeft de standby-knop een lampje. Dat brandt blauw als de box weer klaar voor gebruik is.
     

Schakel de mediabox weer in met de afstandsbediening of met de stand-by knop aan de voorzijde.

4. Controleer bekabeling

Gebruik voor de Mediabox XL Ziggo geschikt kabels. Wil je weten of je kabels in orde zijn? Test dan of het wel lukt om de Mediabox XL direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten. Dat doe je met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Dat is meestal in de meterkast of de kamer.
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
  • Sluit je Mediabox XL direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel. Deze bestel je online in de webshop van Ziggo. Wil je liever naar een winkel? Bekijk dan de verkooppunten.
  • Herstart de Mediabox XL met de aan-/uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan weet je dat er ergens iets misgaat met de kabels in huis. Het is even werk. Maar als je de kabels vervangt, is het probleem opgelost.

hoofdaansluiting Ziggo
splitter Ziggo

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.