Foutcode CS2405
Als je deze foutcode in beeld krijgt, lukt het niet om de gekozen app te gebruiken.
Welke mediabox heb je?
Deze foutcode kan voorkomen op verschillende mediaboxen. Voor elke box beschrijven we wat je zelf kunt doen aan deze foutcode.
Je hebt gekozen voor Mediabox XL
1. Controleer of er een storing is
Wat is je adres?
Je hebt kortgeleden gekeken of er iets aan de hand was in jouw buurt. Druk op 'Nog eens controleren' en kijk of er iets veranderd is.
Er is geen storing of gepland onderhoud in je buurt. We gaan kijken wat er dan aan de hand kan zijn.
Vul je postcode en huisnummer in.
2. Controleer de diagnostiek
Druk op
op je afstandsbediening.
Ga naar Instellingen (tandwieltje) > Netwerk > Diagnostiek
Je ziet nu de diagnostische informatie. Als er iets niet in orde is, zie je hier waar het probleem zit. Scroll naar beneden voor de uitslag van de test.
3. Probleem oplossen
Na de diagnose kun je dit zien staan:
Laten we kijken hoe het komt dat de mediabox geen verbinding heeft. Check je wifi met de ServiceScan, log in en krijg persoonlijk advies. Of ga naar het stappenplan Verbinding controleren.
Laten we onderzoeken hoe het komt dat het modem geen signaal heeft. Check je wifi met de ServiceScan, log in en krijg persoonlijk advies. Of ga naar het stappenplan Wifi- en internetproblemen oplossen.
Als de mediabox goed is aangesloten en het modem een werkende internetverbinding heeft, is er een storing aan onze kant. Je kunt daar zelf niets aan doen. Probeer het later opnieuw of check eerst of de storing al is opgelost.
4. Is je mediabox via wifi verbonden?
Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen.
Hoe los je dit op? Check je wifi met de ServiceScan, log in en krijg persoonlijk advies. Of kijk tv via een vaste internetverbinding, dus met een internetkabel.
Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de mediabox, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.
5. Helpt dit niet?
Dat is vervelend. Helaas kun je zelf niet meer doen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.
Vraag het de Community
Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!
Tijdelijke oplossing
Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.