Foutcode CS2305
Als je deze foutcode in beeld krijgt, is de internetsnelheid niet voldoende om On Demand af te spelen.
Deze foutcode kan voorkomen op de Mediabox XL en de Mediabox Next. Elke box heeft een eigen oplossing, die we op deze pagina beschrijven.
Als je niet weet welke box je hebt, vergelijk deze dan met onderstaande afbeeldingen.

Mediabox Next

Mediabox XL
Stap voor stap helpen we je het probleem op te lossen. Volg de aanwijzingen hieronder in de beschreven volgorde. Als een stap geen oplossing biedt, ga dan door met de volgende stap.
Herstart de mediabox
Zet je mediabox voor tenminste 10 seconden uit en weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Je kunt ook de stekker uit het stopcontact halen. Wacht vervolgens enkele minuten totdat de mediabox volledig is opgestart.
Controleer of er een storing is
Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.
Je hebt recent bekeken of er storingen zijn op jouw adres. Het kan zijn dat de situatie is veranderd. Controleer opnieuw om te kijken of er storingen zijn.
Er zijn momenteel geen storingen of werkzaamheden bekend op dit adres. Ervaar je toch problemen? Dan lijkt het dat er iets anders aan de hand is. Hieronder helpen we je graag verder.
Is er een storing bekend? Wacht dan even totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de mediabox door tien seconden de stroom eraf te halen. En kijk of het dan wel lukt.
Controleer de diagnostiek
Druk op
op je afstandsbediening.
Ga vervolgens naar Instellingen > Netwerk > Diagnostiek
In beeld zie je nu de diagnostische informatie verschijnen. Als er iets niet in orde is in de verbinding, is hier te zien waar het probleem zit. Scroll naar beneden voor de volledige uitslag van de test.

Probleem verhelpen
Na de diagnose kan er een probleem worden gemeld:
Laten we onderzoeken hoe het komt dat de mediabox geen verbinding heeft.
Het stappenplan Verbinding controleren opent in een nieuw venster zodat je eenvoudig naar dit venster kunt terugkeren.
Laten we onderzoeken hoe het komt dat het modem geen verbinding heeft.
Het stappenplan Internet werkt niet opent in een nieuw venster zodat je eenvoudig naar dit venster kunt terugkeren.
Als de mediabox goed is aangesloten en het modem een werkende internetverbinding heeft, is er een storing aan onze kant. Je kunt daar zelf niets aan doen. Probeer het later opnieuw of check eerst of de storing al is opgelost.
Blijft het probleem bestaan?
Heb je alles geprobeerd, maar blijft het probleem hardnekkig? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem daarvoor contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode en geef ook aan welke van bovenstaande instructies je hebt uitgevoerd om het probleem te verhelpen.
Herstart de mediabox
Zet je mediabox voor tenminste 10 seconden uit en weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Je kunt ook de stekker uit het stopcontact halen. Wacht vervolgens enkele minuten totdat de mediabox volledig is opgestart.
Controleer of er een storing is
Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.
Je hebt recent bekeken of er storingen zijn op jouw adres. Het kan zijn dat de situatie is veranderd. Controleer opnieuw om te kijken of er storingen zijn.
Er zijn momenteel geen storingen of werkzaamheden bekend op dit adres. Ervaar je toch problemen? Dan lijkt het dat er iets anders aan de hand is. Hieronder helpen we je graag verder.
Is er een storing bekend? Wacht dan even totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de mediabox door tien seconden de stroom eraf te halen. En kijk of het dan wel lukt.
Controleer de diagnostiek
- Druk op de knop Menu of Home (met het huisje) van je afstandsbediening.
- Ga naar het Tandwieltje (Opties).
- Ga daarna naar het menu Info.
- Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
In beeld zie je nu de diagnostische informatie verschijnen. Als er iets niet in orde is in de verbinding, is hier te zien waar het probleem zit.
De signaal kwaliteit moet goed zijn.
De internetsnelheid moet hoog aangeven.

Is de signaal kwaliteit niet 'goed' of je internetsnelheid niet 'hoog'?
De problemen die je hebt kunnen ontstaan door een verouderde kabel, wandcontactdoos of slechte connectoren. Check snel waar het probleem zit.
Blijft het probleem bestaan?
Heb je alles geprobeerd, maar blijft het probleem hardnekkig? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem daarvoor contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode en geef ook aan welke van bovenstaande instructies je hebt uitgevoerd om het probleem te verhelpen.
Vraag het de Community
Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!
Tijdelijke oplossing
Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.