Foutcode CS2205

ls je deze foutcode in beeld krijgt, is de internetsnelheid niet voldoende om de gekozen opname terug te kijken.

Welke mediabox heb je?

Deze foutcode kan voorkomen op de Mediabox XL en de Mediabox Next. Voor elke box beschrijven we wat je zelf kunt doen aan deze foutcode.

Je hebt gekozen voor Mediabox Next

1. Herstart de mediabox

Zet je mediabox voor tenminste 10 seconden uit en weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Als je mediabox geen aan-uitknop heeft, kun je ook de stekker uit het stopcontact halen en 10 seconden later weer terug doen. Wacht vervolgens enkele minuten totdat de mediabox volledig is opgestart.

2. Controleer of er een storing is

Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.

Is er een storing bekend? Wacht dan even totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de mediabox door tien seconden de stroom eraf te halen. En kijk of het dan wel lukt.

3. Controleer de diagnostiek

Druk op 
 op je afstandsbediening.
Ga vervolgens naar Instellingen > Netwerk > Diagnostiek
In beeld zie je nu de diagnostische informatie verschijnen. Als er iets niet in orde is in de verbinding, is hier te zien waar het probleem zit. Scroll naar beneden voor de volledige uitslag van de test.

Diagnostisch scherm Mediabox Next

4. Probleem verhelpen

Na de diagnose kan er een probleem worden gemeld:

Laten we onderzoeken hoe het komt dat de mediabox geen verbinding heeft.

Het stappenplan Verbinding controleren opent in een nieuw venster zodat je eenvoudig naar dit venster kunt terugkeren.

Laten we onderzoeken hoe het komt dat het modem geen verbinding heeft.

Het stappenplan Internet werkt niet opent in een nieuw venster zodat je eenvoudig naar dit venster kunt terugkeren.

Als de mediabox goed is aangesloten en het modem een werkende internetverbinding heeft, is er een storing aan onze kant. Je kunt daar zelf niets aan doen. Probeer het later opnieuw of check eerst of de storing al is opgelost. 

5. Gebruik je wifi voor je Mediabox Next?

Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.

Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de Mediabox Next, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.

6. Helpt dit niet?

Dat is vervelend. Helaas kun je zelf niet meer doen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.