E04-melding

Of de melding E04-4

Helaas, de smartcard werkt niet. Controleer of deze ver genoeg in het apparaat zit. Blijft de melding zichtbaar? We leggen je hier uit wat je nog meer kunt doen om het probleem op te lossen.

Wat betekent een E04-melding?

Je digitale ontvanger geeft de melding E04 of E04-4 zodra het apparaat je smartcard niet ziet. De smartcard zit waarschijnlijk verkeerd om in je digitale ontvanger of CI+ Module. Een smartcard is een plastic kaartje in de vorm van een pinpas en zit in de voor- of zijkant van je digitale ontvanger. Gebruik je een CI+ Module? Dan zit de smartcard in de CI+ Module geschoven. Op je smartcard staan je abonnementen geregistreerd. Zo weet je digitale ontvanger precies welke zenders je kunt bekijken.

Zo los je een E04-melding op

  1. Haal de smartcard uit je digitale ontvanger of CI+ Module.
  2. Maak de goudkleurige chip op de smartcard schoon met een droge doek.
  3. Steek de smartcard terug. Zorg ervoor dat het pijltje naar boven en voren wijst. De goudkleurige chip wijst naar de vloer. Gebruik je een CI+ Module? Dan wijst de gouden chip richting de muur.
  4. Duw de smartcard aan tot hij niet meer verdergaat.
  5. Herstart je ontvanger door het apparaat even uit en weer aan te zetten.

Is daarmee de E04-melding niet opgelost? Of wil je graag stap voor stap begeleid worden?

Blijf je hierna nog steeds de E04 melding zien? Neem dan contact met ons op.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo