Storing & vergoeding

Zaterdagavond 1 september was er een Video on Demand storing op de Ziggo Mediabox XL. Dat betekende geen programma’s terugkijken of opnemen én geen films of series bestellen. De storing is uiteindelijk verholpen in de nacht van 4 op 5 september. En eerlijk: dat hadden we natuurlijk véél eerder willen fiksen maar dat lukte gewoon niet.

Heb je last gehad van de storing? Neem dan even contact met ons op. Dan kijken we samen wat in jouw situatie een gepaste vergoeding is. Daarbij volgen we de afspraken uit onze Algemene voorwaarden.

Veelgestelde vragen

Wat was de oorzaak?

De oorzaak was een stroomstoring in één van onze datacenters. Helaas is daarbij essentiële apparatuur beschadigd. De storing is uiteindelijk verholpen in de nacht van 4 op 5 september.

Heb ik recht op vergoeding?

Heb je een Ziggo Mediabox XL van ons, dan heb je recht op vergoeding. We controleren je gegevens en als alles klopt maken we een berekening volgens de Algemene voorwaarden.

Hoe bereken je de vergoeding?

Bij een tv-, internet- en telefoonstoring die langer dan 12 uur duurt, heb je recht op vergoeding van minimaal € 1,-. Heb je een maandabonnement en duurt de storing 12 tot 24 uur, dan moet de provider tenminste een dertigste deel van de maandkosten compenseren. Bij elke 24 uur die de storing voortduurt, loopt de compensatie op met een dertigste.
Bijvoorbeeld: bij een maandabonnement van 30 euro, loopt het bedrag na elke 24 uur dus op met 1 euro, gerekend vanaf het moment dat de storing al 12 uur duurt. Dus dat betekent in dat geval:
12 - 24 uur = 1 dag = 1/30 van maandelijkse kosten, minimaal € 1,-
24 - 48 uur = 2 dagen = 2/30 van maandelijkse kosten
48 - 72 uur = 3 dagen = 3/30, enzovoort.