Je storing verhelpen

Heb je last van een storing? Hapert internet, doet je televisie raar of werkt er gewoon iets niet, dan zijn we er ook voor je.

Snel zelf oplossen

Vaak is het handig om eerst even te kijken of er een storing in je buurt is. 

Is er geen storing bekend maar werkt internet, telefoon of televisie nog steeds niet? Bekijk dan het handige overzicht van veelvoorkomende oorzaken én oplossingen voor internet, televisie, bellen en mobiel.

Een medewerker aan de telefoon

Kom je er toch niet uit, dan bel je ons. Onze mensen luisteren, denken mee en komen altijd met een oplossing. En als het aan de telefoon niet lukt, sturen ze een monteur bij je langs. Want er zijn gevallen die alleen een monteur kan verhelpen.

Onze monteur bij je thuis

Een probleem kan op verschillende plekken zitten. De monteur bekijkt waar. Als het aan onze kant zit, zijn de kosten natuurlijk voor ons. Ook als het gaat om je digitale ontvanger, als je die minder dan twee jaar geleden van ons gekocht hebt. Apparatuur die je in bruikleen van ons hebt, repareren en vervangen we altijd kosteloos.

Zit er een storing in je eigen kabels (denk aan coaxkabels, stekkers, wandcontactdozen), dan helpt de monteur je ook graag. We rekenen dan € 40 voor het bezoek van de monteur. Het meeste materiaal is inbegrepen bij de prijs. Een versterker die het signaal door je hele huis verbetert, koop je bij de monteur tegen kostprijs. Hij vertelt je altijd vooraf wat de kosten zijn. Je weet dus altijd waar je aan toe bent.

De kosten op een rij

Voor € 40 komt onze monteur bij je langs. Dat is inclusief:

  • voorrijkosten
  • inspectie en reparatie
  • nieuwe kabels en stekkers als die nodig zijn
  • drie jaar garantie op kabels en stekkers
  • 28 dagen garantie op de werkzaamheden

Veelgestelde vragen

Hoeveel kost een signaalversterker?

Een versterker die het signaal door je hele huis verbetert, koop je tegen kostprijs meteen bij de monteur voor € 50.

Wat is de installatiegarantie van Ziggo?

Als je je aanmeldt als nieuwe klant of als je verhuist, garanderen we dat de opstart van internet, tv en bellen moeiteloos verloopt. We noemen dat de installatiegarantie. Die garantie geldt voor 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.

Wat als ik niet thuis ben als de monteur er is?

Het is belangrijk dat je op tijd thuis bent voor de monteur. Als hij voor niets komt, berekenen we namelijk € 35 (voorrijkosten en arbeidsloon) aan je door. Dit bedrag verschijnt op je maandelijkse factuur van Ziggo. Dat is vervelend, maar gelukkig ook heel eenvoudig te voorkomen. Verzet de afspraak op tijd via 1200 (gratis vanaf je Ziggo telefoonaansluiting) of 0900 – 1884 (normaal tarief).

Krijg ik een aparte factuur voor de kosten?

Nee, je krijgt geen aparte factuur van ons. Zijn er kosten? Dan verrekenen we deze met je maandelijkse factuur van Ziggo.

Krijg ik garantie van Ziggo?

Op de werkzaamheden van de monteur geven we 28 dagen garantie. Apparatuur die je van ons in bruikleen hebt, repareren en vervangen we altijd kosteloos. Het maakt dan niet uit hoe lang je het apparaat al in huis hebt. Op de bij Ziggo gekochte digitale ontvanger krijg je twee jaar garantie en op de stekkers, kabels en signaalversterkers met Kabel Keur-logo drie jaar.

Wat kan ik doen voordat de monteur komt?

  • De monteur kan snel aan de slag als er voldoende werkruimte rondom de kabelaansluiting is. Je vindt de aansluiting meestal in de meterkast van je woning.
  • De monteur heeft een stopcontact nodig binnen een straal van 1,5 meter van het punt waar de kabel je woning binnenkomt. Is deze niet aanwezig? Zorg er dan voor dat je een verlengsnoer in huis hebt.
 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo