De monteur

Onze monteurs komen natuurlijk graag bij je langs. Of het nu is om je producten te installeren of bij storingen. En klusjes zoals het verbeteren van je wifinetwerk en het trekken van een kabel voor een tweede televisie doet hij ook. 

Monteur inplannen
Bel gratis 1200 of 0900 – 1884 (normaal tarief). Elke dag van 8.00 tot 22.00 uur.

Installeren

Je begint met het doe-het-zelf-installatiepakket. Maar kom je er echt niet uit? Bel dan, dan helpen we je telefonisch. Als dat ook niet lukt, plant onze medewerker een afspraak met de monteur voor je in. Gratis (tot 8 weken na ontvangst pakket). Want dat garanderen we: onze diensten werkend op 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.

Perfecte wifi
Ook garanderen we overal in huis perfecte wifi. Dat is de Ziggo Power Promise. Om dit voor elkaar te krijgen, kun je gebruikmaken van onze wifi scan, een modempakket op maat, en onze monteur. Dat is een expert die pas weg gaat als je wifi perfect werkt. Beloofd.

Als de monteur er toch is…
Dan kan hij natuurlijk nog meer computers/televisies/telefoons aansluiten. Voor € 10,- per kwartier maakt de monteur het voor je in orde. 

Bij storing

Is je modem kapot? Komt het signaal niet goed binnen? Dit zijn gevallen die alleen een monteur kan verhelpen. De monteur bekijkt waar het probleem zit. Als het aan onze kant zit, zijn de kosten natuurlijk voor ons.

Zit er een storing in je eigen kabels (denk aan coaxkabels, stekkers, wandcontactdozen), dan zijn de kosten niet voor ons maar helpt de monteur je natuurlijk nog steeds graag. De monteur zorgt ervoor dat alles perfect werkt. Voor € 40,- komt onze monteur bij je langs en daarin zit eigenlijk alles:

  • voorrijkosten
  • het uurloon van de monteur
  • inspectie en reparatie
  • nieuwe kabels en stekkers als die nodig zijn
  • drie jaar garantie op kabels en stekkers
  • 28 dagen garantie op de werkzaamheden

Wifiklusjes, kabelklusjes

Toch handig om nog een extra tablet/laptop/televisie/telefoon aan te sluiten? Of je hebt een nieuwe werkkamer en je komt erachter dat je kabel- of wifinetwerk in huis wel een update of uitbreiding kan gebruiken. Dan kun je onze monteur gewoon inhuren.

Voor € 40,- per uur komt onze monteur bij je langs voor extra service. Hij installeert de nieuwe apparaten, legt kabels aan of maakt extra aansluitpunten. Kabels en stekkers, splitters en wandcontactdozen koop je bij de monteur tegen kostprijs.

Is de monteur langer dan een uur bezig? Dan betaal je niet meteen een heel uur extra, maar per opvolgend kwartier € 10,-.

Maak een afspraak

Bel gratis via 1200 (vanaf je vaste Ziggo telefoonaansluiting) of via 0900 – 1884 (normaal tarief). Elke dag van 8.00 tot 22.00 uur. Dan maken we samen een afspraak. De monteur kan op alle dagen van de week, behalve op zondag. En vaak al binnen enkele dagen vanaf het moment dat je belt. Ook kun je zelf een dagdeel kiezen dat het beste uitkomt: tussen 8.00 en 13.00 uur, of in de middag tussen 12.00 en 18.00 uur. Een half uurtje voordat hij komt, stuurt hij een sms zodat je weet wanneer hij precies komt.

Maak een afspraak

Bel gratis via 1200 (vanaf je vaste Ziggo telefoonaansluiting) of via 0900 – 1884 (normaal tarief). Elke dag van 8.00 tot 22.00 uur.

De monteur kan op alle dagen van de week, behalve op zondag. En vaak al binnen enkele dagen vanaf het moment dat je belt. Ook kun je zelf een dagdeel kiezen dat het beste uitkomt: tussen 8.00 en 13.00 uur, of in de middag tussen 12.00 en 18.00 uur. Een half uurtje voordat hij komt, stuurt hij een sms zodat je weet wanneer hij precies komt.

Installatiegarantie

Als je verhuisd bent, of nieuw bij ons, plannen we graag een monteur. Gratis.

Installatiegarantie

 
 

Zelf oplossen

Veel problemen los je met onze hulp zelf op. We hebben hiervoor stappenplannen gemaakt.

Online Klantenservice

 
 

Service van Ziggo

Hulp nodig? Dan zijn we er. Online, telefonisch en bij je in huis.

Onze service

 
 

Veelgestelde vragen

Wat kan de monteur allemaal?

Onze monteurs zijn van alle markten thuis. Een greep uit hun werk:

  • coaxkabels voor televisie en radio trekken of vervangen
  • wandcontactdozen, splitters en versterkers installeren
  • een extra televisie aansluiten
  • internetkabels trekken of vervangen 
  • apparatuur verbinden met internet
  • telefoonkabels trekken of vervangen 
  • telefoontoestellen aansluiten
  • Wifiboosters aansluiten

Wat kost het extra materiaal?

Kabels, stekkers of een wandcontactdoos koop je meteen bij de monteur. Tegen kostprijs. Hij zorgt ervoor dat alles perfect werkt. Vooraf vertelt de monteur wat de totale kosten zijn. Je weet dus precies waar je aan toe bent.

Bekijk het kostenoverzicht

Krijg ik een aparte factuur voor de kosten?

Nee, je krijgt geen aparte factuur van ons. De kosten verrekenen we met je maandelijkse factuur van Ziggo.

Wat als ik niet thuis ben als de monteur er is?

Het is belangrijk dat je op tijd thuis bent voor de monteur. Als hij voor niets komt, berekenen we namelijk € 35 (voorrijkosten en arbeidsloon) aan je door. Dit bedrag verschijnt op je maandelijkse factuur van Ziggo. Dat is vervelend, maar gelukkig ook heel eenvoudig te voorkomen. Verzet de afspraak op tijd via 1200 (gratis vanaf je Ziggo telefoonaansluiting) of 0900 – 1884 (normaal tarief).

Krijg ik garantie van Ziggo?

Op de werkzaamheden van de monteur geven we 28 dagen garantie. Apparatuur die je van ons in bruikleen hebt, repareren en vervangen we altijd kosteloos. Het maakt dan niet uit hoe lang je het apparaat al in huis hebt. Op de bij Ziggo gekochte digitale ontvanger en extra wifi-punt krijg je twee jaar garantie. Op de stekkers, kabels en signaalversterkers met het Kabel Keur-logo drie jaar.

Hoelang kan ik gebruikmaken van de installatiegarantie?

Je kunt van onze installatiegarantie gebruikmaken tot acht weken nadat je het installatiepakket ontvangen hebt.

Wat kan ik doen voordat de monteur komt?

  • De monteur kan snel aan de slag als er voldoende werkruimte rondom de kabelaansluiting is. Je vindt de aansluiting meestal in de meterkast van je woning.
  • De monteur heeft een stopcontact nodig binnen een straal van 1,5 meter van het punt waar de kabel je woning binnenkomt. Is deze niet aanwezig? Zorg er dan voor dat je een verlengsnoer in huis hebt.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo