Mobiel nummerbehoud

Als je een Ziggo Mobiel abonnement afsluit, kun je voor elke afzonderlijke simkaart nummerbehoud aanvragen. Zo blijf je bereikbaar op je eigen nummer. Wel zo handig. Hier lees je alles wat je moet weten over nummerbehoud.

Op zoek naar informatie over nummerbehoud van je vaste telefoonlijn? Lees er meer over.

Tijdens de nummerovername

Zodra je huidige aanbieder de aanvraag voor nummerbehoud heeft goedgekeurd, krijg je een sms met daarin de datum waarop je nummer wordt omgezet naar Ziggo. Je ontvangt 24 uur en 1 uur voor de daadwerkelijke overname nog een keer een bericht. Zo weet je wanneer je de simkaart van je oude aanbieder uit je toestel moet halen en de simkaart van Ziggo erin kan.

Kan ik nog annuleren?

Liever is het niet nodig, maar als je nummerbehoud wilt annuleren dan kan dat tot 48 uur voor de nummerovername. Bel ons hiervoor en we regelen het voor je.

Nummerbehoud is afgewezen. Wat nu?

Is ons verzoek om het nummer over te nemen afgewezen? De reden kan verschillen. Je simkaartnummer kan bijvoorbeeld niet overeenkomen. Wees gerust. We nemen contact met je op.

Na de nummerovername

Zodra je het sms'je hebt ontvangen dat we je nummer hebben overgenomen, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel. Dat is het moment dat je abonnement ingaat en je ervoor gaat betalen. Houd er rekening mee dat het na de nummerovername nog 24 uur kan duren voordat alle andere mobiele aanbieders ook hebben verwerkt dat je nummer bij Ziggo zit. Hierdoor ben je misschien voor sommige mensen niet direct bereikbaar. Je kunt natuurlijk wel zelf al bellen en internetten.

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo