Mobiel nummerbehoud

Als je een Ziggo Mobiel abonnement afsluit, kun je voor elke afzonderlijke simkaart nummerbehoud aanvragen. Zo blijf je bereikbaar op je eigen nummer. Wel zo handig. Hier lees je alles wat je moet weten over nummerbehoud.

Op zoek naar informatie over nummerbehoud van je vaste telefoonlijn? Lees er meer over.

Nummerbehoud aanvragen

Maak het jezelf makkelijk en laat ons de overname en opzegging van je oude abonnement regelen. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is Mobiel aanvragen of Zakelijk Mobiel aanvragen. Geef tijdens het bestellen aan dat je je nummer wilt behouden en wij regelen de rest.

Houd er bij het kiezen van de ingangsdatum rekening mee dat je oude aanbieder waarschijnlijk een opzegtermijn van een maand aanhoudt. Tot die tijd blijf je dus bereikbaar via de simkaart van je oude provider. Controleer dit voor de zekerheid altijd even. Zit je nog vast aan een abonnement? Je kunt vanaf 60 dagen van tevoren al nummerbehoud aanvragen bij Ziggo.

Voor Zakelijk Mobiel kun je vanaf 90 dagen van tevoren nummerbehoud aanvragen. Let erop dat je het klantnummer bij de hand hebt bij de aanvraag.

Heb je zelf al opgezegd?

Heb je zelf je nummer al opgezegd bij je oude aanbieder? Geen probleem. We kunnen het telefoonnummer nog tot maximaal een maand na de opzegdatum overnemen.

Simkaartnummer nodig?

Voor een nummerovername hebben we het simkaartnummer nodig dat op de simkaart van je oude provider gedrukt staat. Hiervoor moet je de simkaart even uit je toestel halen.

Prepaid nummer behouden?

Geen probleem. Ook prepaid nummers kunnen we overnemen. Houd er wel rekening mee dat het oude beltegoed komt te vervallen op de dag dat we het nummer overnemen.

Tijdens de nummerovername

Zodra je huidige aanbieder de aanvraag voor nummerbehoud heeft goedgekeurd, krijg je een sms met daarin de datum waarop je nummer wordt omgezet naar Ziggo. Je ontvangt 24 uur en 1 uur voor de daadwerkelijke overname nog een keer een bericht. Zo weet je wanneer je de simkaart van je oude aanbieder uit je toestel moet halen en de simkaart van Ziggo erin kan.

Kan ik nog annuleren?

Liever is het niet nodig, maar als je nummerbehoud wilt annuleren dan kan dat tot 48 uur voor de nummerovername. Bel ons hiervoor en we regelen het voor je.

Nummerbehoud is afgewezen. Wat nu?

Is ons verzoek om het nummer over te nemen afgewezen? De reden kan verschillen. Je simkaartnummer kan bijvoorbeeld niet overeenkomen. Wees gerust. We nemen contact met je op.

Na de nummerovername

Zodra je het sms'je hebt ontvangen dat we je nummer hebben overgenomen, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel. Dat is het moment dat je abonnement ingaat en je ervoor gaat betalen. Houd er rekening mee dat het na de nummerovername nog 24 uur kan duren voordat alle andere mobiele aanbieders ook hebben verwerkt dat je nummer bij Ziggo zit. Hierdoor ben je misschien voor sommige mensen niet direct bereikbaar. Je kunt natuurlijk wel zelf al bellen en internetten.

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo