Levering van je simkaart

Heb je een nieuwe simkaart aangevraagd? Hier lees je alles wat je moet weten over de levering van de simkaart die bij je mobiele abonnement hoort.

Let op! Hier vind je uitsluitend informatie over Ziggo Mobiel. Vanaf nu bundelen we onze krachten met Vodafone. Een nieuw mobiel abonnement bestel je via Vodafone. Heb je nu Ziggo Mobiel? Dan verandert er niets. En maak je geen zorgen: we helpen je ook in de toekomst via deze pagina’s.

Leverdatum

Je bestelling wordt binnen 7 dagen door PostNL bij je thuisbezorgd. Er zijn 2 dagen waarop er geen bestellingen worden bezorgd. Dat is op zondag en maandag. Bestel je dus op vrijdag dan kun je je bestelling vanaf de eerstvolgende dinsdag verwachten. Het is niet mogelijk om zelf een leverdatum te kiezen, maar gelukkig past het pakketje gewoon door je brievenbus. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven.

Bestelling annuleren

We hopen natuurlijk dat we je snel welkom mogen heten op ons mobiele netwerk. Maar, je mag altijd beslissen om je bestelling toch te annuleren. Heb je de bestelling op afstand gedaan, bijvoorbeeld via internet, telefonisch of via een bestelbon? Dan kun je de bestelling binnen 14 dagen annuleren door het herroepingsformulier in te vullen. Heb je je mobiele abonnement in een Ziggo winkel besteld? Dan kun je het abonnement na een maand weer opzeggen.

Altijd de juiste simkaart

We sturen een 3-in-1 simkaart, hiermee heb je gegarandeerd een passend formaat simkaart voor je telefoon. Wil je weten welk formaat simkaart je nodig hebt? Haal de oude simkaart uit je telefoon en vergelijk het formaat met de nieuwe. Geen oude simkaart? Kijk dan in de Ziggo Toestelhulp of in de handleiding van je toestel.

Verkeerd formaat simkaart uitgedrukt?

Heb je de kleinste simkaart uitgedrukt, maar kom je er achter dat je toch een formaatje groter nodig hebt voor je toestel? Of lijkt de simkaart juist te groot? We helpen je op weg.

De simkaart is te groot

Dan is er waarschijnlijk nog een kleinere variant die je kunt uitdrukken. Twijfel je? Meet de sim dan even op en verglijk het met het lijstje hieronder.

  • 25 x 15 mm: Je kunt hier nog 2 kleinere formaten uitdrukken.
  • 15 x 12 mm: Je kunt hier nog 1 kleiner formaat uitdrukken.
  • 12,3 x 8,8 mm: Dit is de kleinste variant. Als deze niet past raden we je aan even met je telefoon naar een telefoonwinkel te gaan. Waarschijnlijk is er wat anders aan de hand waardoor de simkaart niet past.

De simkaart is te klein

Dan heb je de simkaart iets te ver uitgedrukt. Gelukkig kun je makkelijk terug naar een groter formaat. Er zijn 3 opties

  1. Pak de simkaartverpakking erbij en druk de kleine simkaart terug in het formaat wat je nodig hebt.
  2. Heb je de verpakking niet meer? Dan koop je voor een paar euro een simkaartadapter bij een lokale telefoonwinkel. Hiermee maak je de te kleine simkaart groter.
  3. Liever een vervangende simkaart aanvragen? Geen probleem, vraag hem eenvoudig aan via Mijn Ziggo. Ga naar ‘profiel’, scroll naar beneden naar ‘geavanceerde instellingen’. Natuurlijk kun je ons ook even bellen.
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo