Mobiel in het buitenland

Foto's appen onder een palmboom. Babbelen met het thuisfront vanuit de hotelkamer. Zonder (hoge) kosten. Dat kan! Zorg wel voor de juiste telefooninstellingen. En hoe zit dat met roaming? Hier lees je alles over het gebruik van Mobiel in het buitenland, roaming en tarieven.

Contact met Ziggo vanuit het buitenland? Bel +31 88 12 12 817

Roaming, is dat nou echt zo duur?

Bij roaming denk je al gauw aan hoge kosten in het buitenland. Maar eigenlijk betekent roaming niets meer dan het netwerk van een ander gebruiken. En dat hoeft echt niet duur te zijn. Binnen de EU-landen gebruik je bijvoorbeeld je sms, data en minuten gewoon uit je bundel. Niks extra's dus.

Maak je telefoon klaar voor het buitenland

Binnenkort naar het buitenland of ben je er misschien al? Dan heb je waarschijnlijk al gecheckt of je paspoort nog geldig is. Maar hoe staat het met de buitenlandinstellingen van je telefoon? Als die niet goed zijn ingesteld, wordt het ineens heel stil als je de grens overgaat. Gelukkig kijk je het makkelijk na. We nemen het in een paar stappen met je door.

Tips om data te besparen

Automatische updates

Zet automatische updates van je apps en telefoon of tablet even uit als je op vakantie gaat. Zo voorkom je dat het apparaat mobiele data gaat gebruiken of dat het al je internetsnelheid opslokt, zodra je verbinding maakt met een (gratis) wifi-netwerk.

Maak screenshots

Maak op je smartphone of tablet screenshots van vluchtgegevens, paspoortinformatie en belangrijke knooppunten in je route. Dan heb je ze altijd tot je beschikking en kost het je niks om ze aan te roepen. Hoe je een screenshot maakt, verschilt per merk en model. Meestal is het een combinatie van de aan/-uitknop en de home-knop of 1 van de volumeknoppen

Offline muziek

Gebruik je in Nederland een muziek-app zoals Spotify, Deezer, Napster of Google Music? Maak dan voor je weggaat een afspeellijst met je favoriete muziek en maak deze offline beschikbaar. Zo heb je altijd lekkere nummers bij de hand en kost het je geen data om ze af te spelen. 

Offline navigatie

Een bekend fenomeen onder vakantiegangers: zoveel te zien, zo weinig tijd! Bespaar jezelf een hoop verkeerde afslagen en doodlopende steegjes met een navigatie-app op je telefoon. Bijvoorbeeld Google Maps. Normaal gesproken kost dit data uit je bundel. Maar download je vooraf een kaart van het land van bestemming op je toestel, dan kost het helemaal niks!

Hou de controle en stel een limiet in

Om je te beschermen tegen hoge kosten buiten je bundel, hebben we een limiet gezet op bellen en internetten in het buitenland. Hoe hoog de limiet is verschilt per abonnement, maar het ligt zo rond de € 250 per maand. Zodra je 80% hebt bereikt, sturen we je een sms. Dat doen we nog een keer bij 100%. Uiteraard kun je zelf deze limiet verlagen of verhogen. Zo hou je altijd zelf de controle.

Vul je 06-nummer in om te zien hoe je je limiet aanpast.


 

Vakantietips

Op vakantie gaan betekent voor sommige mensen even een paar weken geen Facebook, e-mail of Twitter. Voor anderen is er niets zo ontspannend als met een tablet aan het zwembad liggen. Daarom hebben we de beste digitale vakantietips voor je op een rij gezet. Zo willen we je helpen, ook als je onze vaste diensten misschien een paar weken niet gebruikt.

Vliegtuig-modus

Tijdens een vliegreis langer genieten van je telefoon of tablet? Zet dan vliegtuig-modus aan en je batterij gaat al snel een paar uur langer mee.

Digitale talenknobbel

Installeer Google Translate en download thuis de taal die op je vakantiebestemming gesproken wordt. Zo is vertalen helemaal gratis.

VakantieBieb

Bespaar kilo's door e-books te downloaden. Wil je kosten besparen? Met de VakantieBieb-app lees je gratis e-books tijdens de vakantiemaanden.

Gratis wifi

Maak gebruik van (gratis) wifi door een wifi-app te installeren. Handig als je even snel de weersverwachting wilt checken of je facebook wilt updaten.

Veelgestelde vragen

Kan ik 4G gebruiken in het buitenland?

Dat kan helaas nog niet. In het buitenland kun je alleen gebruik maken van 2G en 3G. Hou er rekening mee dat sommige landen minder goede mobiele dekking hebben dan dat je gewend bent in Nederland. Je telefoon zal dan vaker terugschakelen naar 2G-signaal, omdat dit signaal beter blijft werken op lange afstanden dan 3G signaal.

Wat gebeurt er zodra ik mijn limiet bereik?

Heb je een sms ontvangen waarin staat dat 80% of 100% van je buitenland limietbereikt is? Bij 100% blokkeren we automatisch je simkaart voor je veiligheid. In dat geval kan alleen de Klantenservice je simkaart deblokkeren. Bel ze via een andere telefoon op +31 88 12 12 817.

Hoe bereik ik Ziggo vanuit het buitenland?

De Ziggo Klantenservice is vanuit het buitenland bereikbaar op +31 88 12 12 817

Mobiel doet het niet in het buitenland, wat kan ik doen?

Stel dan je telefoon in voor het buitenland met ons handige stappenplan.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo