Foutcode CS2004

Deze foutcode krijg je wanneer er een probleem met het coax-signaal is.

Dit kun je doen bij foutcode CS2004

1. Controleer of er een storing is

Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing. Hieronder zie je zo of er een storing bekend is of dat er onderhoudswerkzaamheden zijn:

Vul hier je postcode en huisnummer in.

2. Is de coaxkabel nog goed aangesloten?

Coaxkabel

Check aan de achterzijde van de mediabox of de coaxkabel nog stevig is aangesloten. Druk voor de zekerheid de stekkers van de kabel nog een keer goed aan.

Controleer vervolgens of de andere kant van de kabel ook nog goed vastzit (in het modem of de aansluiting in de muur).

3. Herstart de mediabox

Zet de mediabox uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Wacht tenminste vijf seconden voor je de box weer aanzet.

Het kan enkele minuten duren totdat de mediabox opgestart is. De Mediabox XL is weer klaar voor gebruik als je een oranje kleur ziet onder de voorzijde. Op de Mediabox Next brandt er een blauw lampje als de box weer klaar voor gebruik is. Schakel de mediabox weer in met de afstandsbediening of met de stand-by knop aan de voorzijde.

4. Zap naar een andere zender

Als je de kabels hebt gecontroleerd, zap dan naar een aantal andere zenders.
Zie je foutcode CS2004 op alle zenders behalve NPO 1, NPO 2, NPO 3 en Ziggo Sport? Dan is er mogelijk iets niet goed gegaan bij een frequentiewijziging in je regio. Dit is gelukkig simpel opgelost met de onderstaande stappen: 

1. Ga naar MijnZiggo
2. Kies onder Producten voor Televisie.
3. Onder de kop Digitale ontvanger en smartcards klik je op de link "Zenders en pincode herstellen".
4. Op de pagina die hierna verschijnt zie je Zenderaanbod ophalen.
5. Klik op de button "Opnieuw ophalen".

Na 15 minuten moeten alle zenders het weer doen.

5. Controleer de aansluitingen en kabels

Als de foutcode nog in beeld blijft, kan er een ander probleem zijn met de bekabeling.

6. Blijft de foutcode in beeld?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft de foutmelding hardnekkig in beeld? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem dan contact met ons op. Dan zoeken we samen uit waarom het niet werkt en wat de oplossing is. Vermeld hierbij de foutcode (CS2004).

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo