Hoe herken ik e-mail van Ziggo?

Wanneer je e-mail van Ziggo ontvangt, is het meestal goed. Maar soms doen kwaadwillenden alsof ze Ziggo zijn en sturen een e-mail om informatie van je los te peuteren. Lees meer over deze methode: Phishing.

Om je te helpen om zelf te kunnen controleren of een e-mail wel echt van Ziggo is, vind je hieronder uitleg over welke soorten e-mail we versturen en hoe je deze kunt herkennen.

Wat voor e-mail verstuurt Ziggo?

We versturen elke maand de Ziggo nieuwsbrief. Daarnaast kun je van Ziggo commerciële e-mails, servicemails en bevestigingsmails ontvangen.

Hoe weet je of Ziggo echt de afzender is?

Voor het verzenden van e-mail gebruiken we verschillende e-mailadressen en domeinnamen:

E-mailadressen die we gebruiken
abuse@ziggo.nl
no-reply@email.f-secure.com
safeavenue@f-secure.com
ziggo.contact@ziggo.nl
Domeinen waar onze mailtjes vandaan komen
customergauge.com
edm.ziggo.nl
informatie.vodafone.nl
informatie.ziggo.nl
mailplus.nl
mailview.inforoute.nl
ziggodome.nl
ziggopanel.nl

Headers controleren

Twijfel je of een e-mail wel zuivere koffie is? Controleer dan de e-mail headers om uit te vinden waar de e-mail echt vandaan komt.

E-mail headers opzoeken

Hoe kun je phishing bij ons melden?

Je kunt phishing melden via phishing@ziggo.nl. Na de melding gaan we op onderzoek uit. Als het nodig blijkt, zullen we actie ondernemen.

Heb je een twijfelachtige e-mail van bijvoorbeeld een bank, webwinkel of iets anders binnengekregen? Meld die dan bij de Fraudehelpdesk.

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo