Tweestapsverificatie
In twee stappen veilig inloggen
We vinden het belangrijk dat je privégegevens niet uitlekken. Daarom gaat inloggen op Mijn Ziggo en in de Vodafone & Ziggo app in twee stappen. Dit noemen we met een lang woord tweestapsverificatie: Stap 1 - je wachtwoord en Stap 2 - een extra veiligheidscode.
Hoe werkt het?
Als je bij Mijn Ziggo of in de Vodafone & Ziggo je wachtwoord hebt ingevuld, krijg je een sms met een 6-cijferige code. Die code vul je in op het inlogscherm en dan geven we je toegang.
Inloggen moet voor jou eenvoudig zijn en voor een hacker onmogelijk.
Het is de bedoeling dat al onze klanten inloggen met een extra inlogcode. Als tweestapsverificatie voor jou nog niet aan staat, kun je dit zelf aanzetten.
In het kort
- Ga naar de inlogpagina van Mijn Ziggo of naar de Vodafone & Ziggo app
- Log in met je emailadres/gebruikersnaam en je wachtwoord
- Je krijgt een sms-code op het opgegeven telefoonnummer en die vul je op het inlogscherm in
- Je bent nu ingelogd
Veelgestelde vragen
De app vraagt je om opnieuw in te loggen als je al lang niet meer hebt ingelogd. Het gebeurt ook wanneer je inlogt op een ander apparaat dan je anders doet. Of als je dit doet met een onbekend IP-adres, bijvoorbeeld omdat je via een ander wifi-netwerk inlogt.
Dan krijg je een foutmelding. Daarna kun je een nieuwe code aanvragen.
Heb je een nieuw telefoonnummer? Of heb je per ongeluk een verkeerd telefoonnummer ingevoerd toen we erom vroegen? Wijzig je telefoonnummer in je accountoverzicht.
Kom je niet in Mijn Ziggo, omdat je nummer is gewijzigd? Bel dan even met de Ziggo klantenservice:
- op 1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo
- of op 0900-1884 met de gebruikelijke (mobiele) belkosten
Dan zorgen we ervoor dat het juiste telefoonnummer in ons systeem staat.
Het kan soms iets langer duren voordat je de sms-code ontvangt. Wacht daarom een paar minuten. Komt er echt niks, dan heb je misschien een verkeerd telefoonnummer ingevoerd. Bel in dat geval even met de Ziggo klantenservice:
- op 1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo
- of op 0900-1884 met de gebruikelijke (mobiele) belkosten
Dan zorgen we ervoor dat het juiste telefoonnummer in ons systeem staat.
We vinden deze extra beveiliging erg belangrijk omdat je persoonlijke gegevens zo veilig mogelijk moeten blijven.
Door in te loggen met een extra code verhogen we de veiligheid. De kans dat hackers toegang krijgen tot je account of gegevens is op deze manier minimaal, zelfs wanneer ze je wachtwoord kraken.
Nee, dit is de enig mogelijke manier om in te loggen.
Nee, dit is niet mogelijk. Inloggen met de extra beveiligingscode is de enige manier om in te loggen.
Het is het beste om ook te kiezen voor een sterk wachtwoord.
Nog beter: zorg dat je voor ál je online accounts een ander sterk wachtwoord hebt. Daarvoor kun je bijvoorbeeld een wachtwoordmanager gebruiken.
Ziggo diensten:
- Ziggo Connect app
- Ziggo bestelstraat
- Mijn Ziggo online
- Vodafone & Ziggo app
- Ziggo Community
- Ziggo B2B selfcare
- Service Navigator
- ESPN app
- Ziggo F-secure
- Ziggo Sport Totaal
Vodafone diensten:
- Vodafone bestelstraat
- My Vodafone online
- Vodafone & Ziggo app
- Vodafone Community
Geef altijd een Nederlands 06-nummer op. Kies een nummer waar je bij kan als je de sms krijgt met de extra code om in te loggen.
Wanneer je een nieuw account aanmaakt, vragen we je om het telefoonnummer waarop je de code wilt ontvangen. Geef altijd een Nederlands 06-nummer op. Kies een nummer waar je bij kan als je de sms krijgt met de extra code om in te loggen.
Je kan het opgegeven telefoonnummer later altijd wijzigen in je accountoverzicht.