Overslaan en ga naar inhoud

Tweestapsverificatie

Log nu nóg veiliger in op Mijn Ziggo

We vinden het net als andere organisaties belangrijk dat je privégegevens niet uitlekken. Daarom verhogen we de veiligheid van de toegang tot Mijn Ziggo. We voegen een stap toe aan het inloggen. Dat noemen we met een te lang woord tweestapsverificatie. Zo maken we de kans dat hackers toegang krijgen tot je account of gegevens minimaal, zelfs wanneer ze je wachtwoord kraken. 

Tweestapsverificatie Mijn Ziggo | Klantenservice | Ziggo

Wat verandert er?

Tijdens het inloggen op Mijn Ziggo met je wachtwoord sturen we voortaan ook een sms-code op. We vragen je bij het inloggen op Mijn Ziggo één keer om het telefoonnummer waarop je de sms-code wilt ontvangen. Inloggen moet voor jou zo eenvoudig mogelijk zijn en voor de mogelijke hacker vrijwel onmogelijk.

Kun je nog inloggen op Mijn Ziggo met alleen je wachtwoord? Ook dan kun je al tweestapsverificatie aanzetten.

Een deel van onze klanten logt al in met tweestapsverificatie. Zij loggen nu in met een extra inlogcode die je via sms krijgt. Als dit voor jou als klant nog niet aan staat, kun je dit zelf aanzetten. Uiteindelijk gaat iedereen met extra sms-code inloggen.

In het kort

  1. Ga naar de inlogpagina van Mijn Ziggo of naar de Mijn Ziggo, zoals je dat gewend bent.
  2. Log in met je emailadres/gebruikersnaam en je wachtwoord.
  3. Geef éénmalig je telefoonnummer door waarop je de sms-code wilt ontvangen.
  4. Je ontvangt een sms-code op het opgegeven telefoonnummer en die vul je op het inlogscherm in.
  5. Je bent nu ingelogd.

Deze extra stap is heel even wennen. Je zult merken dat het daarna heel eenvoudig gaat. En nog belangrijker: het maakt je inlog superveilig.

extra beveiliging

Heb je Vodafone en Ziggo samen?

We voeren tweestapsverificatie in voor zowel Mijn Ziggo als My Vodafone. Heb je de twee mijn-omgevingen al samengevoegd, en je geeft je telefoonnummer door voor de ene omgeving, dan hoef je dat niet meer voor de andere omgeving te doen. Gebruik je nog Mijn Ziggo en My Vodafone apart, dan krijg je bij beide omgevingen de vraag om een telefoonnummer voor de sms-code op te geven.

Tweestapsverificatie Mijn Ziggo | Klantenservice | Ziggo

Veelgestelde vragen

Wanneer je inlogt op een ander apparaat dan je anders doet, of met een onbekend IP-adres, bijvoorbeeld omdat je via een ander wifi-netwerk inlogt, of wanneer je heel lang niet hebt ingelogd, dan vraagt de app of je opnieuw wil inloggen.

Het komt misschien over als een extra drempel voor toegang tot Mijn Ziggo. Omdat we vinden dat je persoonlijke gegevens zo veilig mogelijk moeten blijven, vinden we deze toegevoegde beveiliging erg belangrijk. Je kon dit trouwens al instellen, maar vanaf nu kun je niet meer zonder deze extra beveiligingsstap.

Nee, op dit moment is dit de enig mogelijke manier om in te loggen.

Ziggo diensten:

  • Ziggo Connect app
  • Ziggo bestelstraat
  • Mijn Ziggo online
  • Mijn Ziggo app
  • Ziggo Community
  • Ziggo B2B selfcare
  • Service Navigator
  • ESPN app
  • Ziggo F-secure
  • Ziggo Sport Totaal

Vodafone diensten:

  • Vodafone bestelstraat
  • My Vodafone online
  • My Vodafone app
  • Vodafone Community

Dan krijg je een foutmelding. Daarna kun je een nieuwe code aanvragen.

Het kan heel soms iets langer duren voordat je de sms-code ontvangt. Dus geef het een paar minuten. Komt er echt niks, dan heb je misschien een verkeerd telefoonnummer ingevoerd. Bel dan even met de Ziggo klantenservice:

  • op 1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo
  • of op 0900-1884 met de gebruikelijke (mobiele) belkosten

Dan zorgen we ervoor dat het juiste telefoonnummer in ons systeem staat.

Heb je een nieuw telefoonnummer? Of heb je per ongeluk een verkeerd telefoonnummer ingevoerd toen we erom vroegen? Wijzig je telefoonnummer in je accountoverzicht.

Kom je niet in Mijn Ziggo, omdat je nummer is gewijzigd? Bel dan even met de Ziggo klantenservice:

  • op 1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo
  • of op 0900-1884 met de gebruikelijke (mobiele) belkosten

Dan zorgen we ervoor dat het juiste telefoonnummer in ons systeem staat.

Geef altijd een Nederlands 06-nummer op. Het maakt niet uit welk telefoonnummer je opgeeft, als je zelf maar bij de sms-code kunt die je nodig hebt om in te loggen. 

Tweestapsverificatie met een zwak wachtwoord is beter dan alleen een sterk wachtwoord. Het is toch het beste om het te combineren met een sterk wachtwoord. Nog beter: zorg dat je voor ál je online accounts een ander sterk wachtwoord hebt. Daarvoor kun je bijvoorbeeld een wachtwoordmanager gebruiken.

Tips voor een veilig wachtwoord

Natuurlijk. We gaan ervan uit dat je maar één mobiele telefoon hebt.