Overslaan en ga naar inhoud

Bridge-modus aan of uit

Je modem geeft het internet meteen door of regelt het internetverkeer zelf

Wat is bridge-modus?

In bridge-modus geeft je Ziggo modem het internet alleen door naar je eigen router. Zonder zelf iets aan het internetverkeer aan te passen. 

Dit verandert er in bridge-modus

  • Alle wifi-opties van het Ziggo modem gaan uit
  • De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen
  • De firewall schakelt uit
  • Wifispots werken niet meer
  • Alleen LAN-poort 1 werkt nog, dus verbind de router met deze poort. Poort 2 t/m 4 gaan uit.
    Dit geldt niet voor het zwarte SmartWifi modem (Sagemcom). Hier sluit je de router op één van de 4 poorten aan.  
  • De poort waar je de router op aansluit is de hoofdpoort. De andere poorten werken niet meer.
  • De SmartWifi pods 5 en 6 werken niet meer
  • IPv6 toegang voor de SmartWifi modems (Connectbox) en de Ubee 1318

Wil je 1 van deze functies blijven gebruiken? Stel je eigen router dan in als toeganspunt (accesspoint) of DMZ-host.

Na de aanvraag zetten we je modem binnen 24 uur in bridge-modus.

Belangrijk voor bridge-modus en IPv6

Steeds meer modems krijgen in bridge-modus toegang tot IPv6. Controleer daarom of al je router-instellingen goed staan. Gebruik hiervoor de handleiding of kijk onderop je router hoe je bij deze instellingen kan komen.

Staat IPv6 uitgeschakeld in je router instellingen? Dan gebeurt er niets en blijft internet werken zoals je gewend bent. Wil je voorbereid zijn op de toekomst en/of heb je apparaten die alleen IPv6 ondersteunen, activeer dan IPv6.

Met een firewall voorkom je dat je apparaten rechtstreeks via het internet te benaderen zijn. Staan je firewall-instellingen niet goed? Dan kan een kwaadwillende meekijken via je IP-camera of bij je netwerkschijf. Stel daarom de firewall goed in.

Soms heb je de volgende extra instellingen nodig, check hiervoor de handleiding van je router. 

  • Prefix Delegation (PD): aan
  • PD size: /56
  • IPv6 internetconnectie: automatisch of DHCPv6

Staat IPv6 nu ingeschakeld en staan je firewall-instellingen goed? Herstart dan je router.

Heb je bovenstaande gecontroleerd? Dan ben je klaar voor IPv6 als het in je regio beschikbaar is.

Vragen?

Bekijk de handleiding van je router of stel je vraag op de Ziggo Community.