Overslaan en ga naar inhoud

Bewindvoering en schuldhulpverlening

Regel bewind, curatele of budgetbeheer voor je cliënten

Als bewindvoerder, curator of budgetbeheerder regel je zaken voor je cliënten via ons online formulier. Je kunt bijvoorbeeld een Ziggo abonnement aanvragen of wijzigen. Je krijgt direct een ontvangstbevestiging via e-mail.

Als bewindvoerder of schuldhulpverlener kun je:

  • Een abonnement aanvragen, wijzigen of beëindigen
  • De betaalmethode en/of het rekeningnummer aanpassen
  • De verzendwijze van de factuur veranderen
  • Een betaalregeling aanvragen
  • E-mailadres, NAW-gegevens en/of postadres wijzigen
  • Een saldo opgave voor een MSNP/ WSNP en persoonlijk faillissement opvragen
  • Een verhuizing doorgeven
  • Kopie facturen opvragen
  • Een nieuwe klant aanmelden

Een nieuwe klant aanmelden

Wil je een cliënt aanmelden als nieuwe klant, controleer dan of Ziggo beschikbaar is op de postcode van de cliënt. Dit doe je heel makkelijk met onze postcodecheck. Je ziet hier ook of er een korting geldt op het adres.

Voeg de uitspraak van de rechtbank of de volmacht van het inkomensbeheer toe aan het formulier, als je een nieuwe klant aanmeldt.

Lukt het niet om de factuur in één keer te betalen? Vraag een betaalregeling aan

Voorwaarden voor een betaalregeling:

  • De looptijd is maximaal 6 termijnen
  • Ziggo bepaalt de looptijd, afhankelijk van de hoogte van het bedrag
  • Binnen de afgesproken termijn moet de volledige schuld voldaan zijn
  • De betaalachterstand wordt voldaan naast de lopende facturen
  • Het minimale termijnbedrag is € 50 per maand
  • Het eerste termijnbedrag moet binnen de eerste maand worden voldaan

Kijk samen met je cliënt naar de hoogte van de abonnementskosten.

Dit kan je cliënt zelf regelen

Je cliënt kan onze klantenservice bellen op 1200 (gratis) of 0900 - 1884 voor een technisch probleem of storing. Als het nodig is, kan je cliënt dan zelf een service-, installatie- of storingsmonteur inplannen.
Ook kan jij of je cliënt zelf een account voor Mijn Ziggo aanmaken. In Mijn Ziggo staat alles over je pakket, zoals de begin- en einddatum, je producten en extra's. 

Onder bewind of curatele

Wat je cliënt zelf kan regelen via onze klantenservice:

  • Het openstaande saldo opvragen
  • Een storing in onze diensten doorgeven
  • Een service-, installatie- of storingsmonteur inplannen
  • Gratis randapparatuur bestellen, zoals een afstandsbediening
  • Een verhuizing doorgeven
  • Een account voor Mijn Ziggo aanmaken

Brengt een verzoek kosten met zich mee, zoals bij een abonnementswijziging of contractverlenging, dan vragen we eerst je toestemming via e-mail.

Onder budgetbeheer of inkomensbeheer

Je cliënt kan bij onze klantenservice alle wijzigingen doorgeven die jij als schuldhulpverlener ook voor je client aanvraagt, zoals:

  • Het abonnement wijzigen 
  • De betaalmethode en/of betaalgegevens wijzigen
  • Het abonnement beëindigen
  • Een betaalregeling aanvragen

Natuurlijk kun jij de wijzigingen voor je cliënt ook doorgeven via het online formulier.

Ethisch Manifest

Ziggo werkt samen met de NVVK en werkt volgens het Ethisch Manifest van de Schuldeiserscoalitie.

Antwoorden op je vragen

Geef de wijziging door via het online formulier. Voeg de overeenkomst met je cliënt toe. We streven ernaar de aanvraag binnen vijf werkdagen te verwerken.

Vink in het online formulier de optie ‘Start budgetbeheer, bewind of curatele’ aan om de nieuwe onderbewindstelling en eventueel andere administratieve wijzigingen aan ons door te geven. Stuur meteen de uitspraak van de rechtbank voor de onderbewindstelling mee.

Selecteer in het online formulier de optie ‘Nieuwe klant aanmelden’. Kies het gewenste pakket en vul alle gegevens in, zoals de betaalmethode en het rekeningnummer. Stuur meteen de uitspraak van de rechtbank voor de onderbewindstelling mee.

De meeste pakketten kun je aanvragen, wijzigen of opzeggen met het online formulier. Staat je pakket er niet tussen? Geef dat dan aan in het vrije invulveld van het formulier.

Nummerblokkades
Met een nummerblokkade voorkom je dat er vanaf je vaste telefoonlijn naar bepaalde nummers wordt gebeld. De blokkades die we aanbieden zijn:

  • internationaal
  • mobiel
  • 0906
  • 0906 + 0909
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + mobiel
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel + nationaal
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal + 0800

Nummerblokkades vraag je aan via het online formulier. Sommige blokkades kan je cliënt zelf weer verwijderen. Blijf daarom de facturen controleren.

Volop Bellen
Belt je klant heel regelmatig? Overweeg dan de optie Volop Bellen aan het abonnement toe te voegen. Voor een vast bedrag per maand belt je cliënt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers (met uitzondering van betaalde servicenummers). Volop Bellen vraag je ook aan via het formulier.