Bewindvoering

Als bewindvoerder, curator of budgetbeheerder regel je zaken voor je cliënten via ons online formulier. Zoals het afsluiten of wijzigen van een Ziggo abonnement. Voeg bij het aanmelden van een nieuwe onderbewindstelling, de uitspraak van de rechtbank of de overeenkomst met je cliënt toe.

Dit kun je als bewindvoerder:

  • Een abonnement afsluiten
  • Het abonnement wijzigen
  • Het abonnement opzeggen
  • Het rekeningnummer wijzigen
  • De betaalmethode aanpassen (acceptgiro, automatische incasso)
  • Een betaalregeling aanvragen
  • De verzendwijze van de factuur veranderen (digitaal, per post)
  • NAW-gegevens, het e-mailadres en/of postadres aanpassen
  • Een extra servicemonteur inplannen

De regels voor een betaalregeling

  • De looptijd is maximaal 12 maanden
  • Ziggo bepaalt de looptijd, afhankelijk van de hoogte van het bedrag
  • Je cliënt betaalt één vast bedrag per maand
  • We plaatsen een blokkade op Vast Bellen, dus je cliënt kan niet bellen naar 0900-, 0906-, 0909-, 18xx-, en internationale telefoonnummers. Als je cliënt Volop Bellen niet heeft, blokkeren we ook het bellen naar Nederlandse mobiele nummers.
  • Binnen de afgesproken termijn moet de volledige schuld voldaan zijn

De betaalachterstand en de lopende facturen nemen we in de regeling mee. Voor de lopende facturen nemen we het gemiddelde bedrag (inclusief verbruikskosten) van de laatste 3 facturen. 

Kijk samen met je cliënt naar de hoogte van de abonnementskosten.

Dit kan je cliënt zelf regelen

Cliënten kunnen onze Klantenservice zelf bellen op 1200 (gratis) of 0900 - 1884.

Onder bewind of curatele

Wat je cliënt zelf kan doen:

  • Het openstaande saldo opvragen bij onze klantenservice
  • Een storing in onze diensten doorgeven
  • Een installatie- of storingsmonteur inplannen
  • Gratis materiaal bestellen, zoals een afstandsbediening
  • Een verhuizing doorgeven (minimaal 2 weken vantevoren)

Brengt een verzoek kosten met zich mee, zoals bij een abonnementswijziging of contractverlenging, dan vragen we eerst je toestemming via e-mail.

Onder budget

Je cliënt kan alles doen wat cliënten kunnen die onder bewind of curatele staan, en ook:

  • Een servicemonteur inplannen
  • NAW-gegevens/postadres wijzigen
  • Abonnement wijzigen 
  • De betaalwijze en/of betaalgegevens wijzigen
  • Het abonnement beëindigen
Bewindvoering | Onder bewind of curatele | Ziggo

Ethisch Manifest

Ziggo werkt samen met de NVVK en werkt volgens het Ethisch Manifest van de Schuldeiserscoalitie.

Antwoorden op je vragen

Geef de wijziging door via het online formulier. Voeg de overeenkomst met je cliënt toe. We verwerken de aanvraag in drie werkdagen.

Vink in het online formulier de optie ‘Start budgetbeheer, onderbewind- of curatelestelling’ aan om de nieuwe onderbewindstelling en eventueel andere administratieve wijzigingen aan ons door te geven. Stuur meteen de uitspraak van de rechtbank voor de onderbewindstelling mee.

Selecteer in het online formulier de optie ‘Nieuwe klant aanmelden’. Kies het gewenste pakket en vul alle gegevens in, zoals de betaalwijze en het rekeningnummer. Stuur meteen de uitspraak van de rechtbank voor de onderbewindstelling mee.

De meeste pakketten kun je aanvragen, wijzigen of opzeggen met hulp van het online formulier. Staat je pakket er niet tussen? Geef dat dan aan in het vrije invulveld van het formulier.

Nummerblokkades
Met een nummerblokkade voorkom je dat er vanaf je vaste telefoonlijn naar bepaalde nummers wordt gebeld. De blokkades die we aanbieden zijn:

  • internationaal
  • mobiel
  • 09060906 + 0909
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + mobiel
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel + nationaal
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal + 0800

Nummerblokkades vraag je aan via bovenstaand formulier. Sommige blokkades kan je cliënt zelf weer verwijderen. Blijf daarom de facturen controleren.

Volop Bellen
Belt je klant heel regelmatig? Overweeg dan de optie Volop Bellen aan het abonnement toe te voegen. Voor een vast bedrag per maand belt je cliënt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers (met uitzondering van betaalde servicenummers). Volop Bellen vraag je ook aan via het formulier.