Overslaan en ga naar inhoud

Betaalachterstand

Op tijd betalen voorkomt het stopzetten van je abonnement

Voorkom extra kosten

Is een betaling niet binnen de afgesproken termijn bijgeschreven op het rekeningnummer van Ziggo? Dan ontvang je eerst een herinnering. Betaal op tijd om extra kosten te voorkomen. Bekijk de betaalmogelijkheden.

Een betaalregeling aanvragen

Is het betalen van een factuur niet gelukt en heb je hierdoor een openstaand bedrag? Kijk dan in Mijn Ziggo of je een betaalregeling kunt aanvragen.

kalender ziggo

Incassotraject

Heb je de rekening niet op tijd betaald? Dan gaat het incassotraject lopen. Je krijgt een aantal betaalherinneringen van ons. Na de eerste herinnering komen er extra kosten bij, omdat het incassoproces veel tijd en geld kost. Die kosten zijn wettelijk bepaald. 

Dit zijn de 5 stappen:

Je krijgt eerst een brief met het verzoek om de openstaande rekening te betalen binnen 2 weken. Betaal het openstaande bedrag binnen die 14 dagen. Anders brengen we € 25 incassokosten in rekening.

De incassokosten vind je terug in een aanmaningsbrief. Je hebt dan 14 dagen de tijd om de openstaande rekening en de incassokosten alsnog te betalen. Zo voorkom je dat we je diensten moeten afsluiten. 

Betaal je het openstaande bedrag niet op tijd? Dan sluiten we je diensten af en kun je niet meer  internetten, tv-kijken of bellen met je vaste telefoon. Zorg dat je binnen 15 dagen na afsluiting alsnog betaalt.

Zijn je diensten afgesloten en heb je Bellen van Ziggo? Dan kun wel nog bellen naar 112, 1200 en 0800 2233444.

Heb je na de afsluiting van onze diensten nog een openstaand saldo? Dan beëindigen we je abonnement(en). De afsluitkosten bedragen € 20. 

We dragen 21 dagen na beëindiging van je abonnement de openstaande facturen over naar een incassobureau of deurwaarder. Die neemt contact met je op over de openstaande vordering. Als je niet betaalt, komen er eerst incassokosten bij en daarna ook gerechtelijke kosten. 

Heraansluiting

Als je betaalt nadat je diensten zijn afgesloten, dan sluiten we je opnieuw aan. Daarvoor doorloop je onderstaande stappen. Zorg dat je je klantnummer bij de hand hebt.

Deze procedure werkt alleen als je abonnement nog niet is beëindigd.
  1. Bel het gratis nummer 0800 2233444
    Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar, ook als je diensten zijn afgesloten.

  2. Volg de instructies in het menu om een iDeal-betaling aan te vragen.

  3. Na 15-30 minuten kun je vier uur lang internetten, zodat je online kunt betalen.

  4. Je ontvangt per e-mail een link waarmee je de iDEAL-betaling kunt doen. Je kunt het bedrag van de iDEAL-betaling niet zelf aanpassen.

  5. Betaal je niet binnen de 4 uur, dan blokkeren we je verbinding opnieuw. De link uit de e-mail is dan niet langer te gebruiken. Je kunt wel telefonisch een nieuwe link aanvragen. Dat kan maximaal 2 keer per week.

Veelgestelde vragen

Betalen kan even niet goed uitkomen. Vraag een betalingsregeling aan via Mijn Ziggo

Je kunt op een aantal manieren alsnog betalen. Doe dat zo snel mogelijk zodat je abonnement niet wordt afgesloten en je geen extra kosten krijgt. Bekijk de betaalmogelijkheden

Wanneer je in Mijn Ziggo met iDeal een betaling doet dan zie je Vesta Payments Solutions terug op je afschrijving. Alles is dan geregeld. Dit is een tussenrekening en zij maken het bedrag vervolgens over naar Ziggo.

Als je een brief hebt ontvangen van het incassobureau en je hebt vragen, dan neem je contact op met het incassobureau.

Twijfel je of de inhoud van je factuur klopt? Bekijk dan de pagina Uitleg over je factuur.

Kijk ook of de factuur in Mijn Ziggo staat. Staat de factuur daar niet? Dan heb je misschien een phishingmail gekregen. Helaas sturen internetcriminelen facturen die lijken op die van Ziggo. Daarmee vissen boeven naar persoonlijke gegevens zoals je wachtwoord, rekeningnummer, pincode enzovoorts. Kijk op de pagina met phishing-voorbeelden die zogenaamd namens Ziggo in omloop zijn of de e-mail die je ontvangen hebt daar bij staat.

Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 18 maanden bekijk je in Mijn Ziggo.

Meer over facturen

Ziggo factuur

Uitleg over je factuur

Soms wil je extra uitleg over je factuur. Als je net klant bent geworden of je abonnement hebt veranderd, kan een factuur anders zijn dan je verwacht.

Uitleg over je factuur
Ziggo betaalmogelijkheden

Betalen van je factuur

Het grootste deel van onze klanten kiest voor automatische incasso. Is de incasso niet gelukt en wil je de factuur op een ander manier betalen?

Bekijk alle betaalmogelijkheden
Ziggo factuur

Bekijk je factuur

Maandelijks ontvang je een factuur voor je abonnement en verbruikskosten. Je vindt je factuur in Mijn Ziggo. Daar kun je ook een gespecificeerde pdf downloaden.

Direct naar Mijn Ziggo