Betaalachterstand

Het kan voorkomen dat je een rekening niet op tijd betaalt. Heb je een betaalachterstand? Dan loop je het risico dat je wordt afgesloten.

Voorkom extra kosten

Is een betaling niet binnen de afgesproken termijn bijgeschreven op het rekeningnummer van Ziggo? Dan ontvang je eerst een herinnering. Betaal op tijd om extra kosten te voorkomen. Bekijk de betaalmogelijkheden.

Betaalregeling

Betalen kan even niet goed uitkomen. Vraag een betaalregeling aan via het online formulier

Incassotraject

Heb je je rekening niet op tijd betaald? Dan starten we het incassotraject op. Natuurlijk doen we dat liever niet. Tijdens het incassotraject krijg je een paar betaalherinneringen van ons. Daar komen na de eerste herinnering extra kosten bij, omdat het incassoproces veel tijd en geld kost. Die kosten zijn wettelijk bepaald. 

Het incassotraject gaat als volgt:

1. Herinneringsbrief & incassokosten

We starten ons incassotraject altijd met het versturen van een gratis herinnering. Deze herinnering heeft een betaaltermijn van 14 dagen. Betaal het openstaande bedrag binnen die 14 dagen. Anders brengen we € 25,- incassokosten in rekening.

2. Aanmaning

De incassokosten vind je terug in een aanmaningsbrief. Je hebt dan 14 dagen de tijd om de openstaande rekening en de incassokosten te betalen. Zo voorkom je dat je wordt afgesloten. 

3. Afsluiting diensten

Betaal je het openstaande bedrag met incassokosten niet op tijd? Dan sluiten we je digitale diensten af. Je kunt dan niet meer internetten en bellen met je vaste telefoon. Zorg dat je binnen 15 dagen na afsluiting alsnog betaalt. Anders brengen we afsluitkosten in rekening.

Zijn je diensten afgesloten en heb je Bellen van Ziggo? Dan kun je een paar nummers nog wel bereiken:
112 
1200 
0800 2233444

4. Beëindiging abonnement

Is er na afsluiting van je digitale diensten nog steeds sprake van een openstaand saldo, dan beëindigen we je abonnement(en). De afsluitkosten bedragen € 20,-

5. Overdracht incassobureau

21 dagen na beëindiging van je abonnement dragen we de openstaande facturen over aan het incassobureau. De incassokosten worden dan verhoogd naar € 40,-. Als je wacht met betalen, komen daar nog gerechtelijke kosten bij. Vanaf het moment dat het incassobureau de facturen heeft overgenomen, neem je contact op met dat bureau om de betaalmogelijkheden te bespreken:

Bos Incasso
Postbus 11138
9700 CC Groningen
Telefoon: 088 267 0013

 

Heraansluiting

Als je betaalt nadat je diensten zijn afgesloten, dan sluiten we je opnieuw aan. Daarvoor doorloop je onderstaande stappen. Zorg dat je je klantnummer bij de hand hebt.

Deze procedure werkt alleen als je abonnement nog niet is beëindigd. 

  • Bel het gratis nummer 0800 2233444
    Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar, ook als je diensten zijn afgesloten.
  • Volg de instructies in het menu om een iDeal-betaling aan te vragen.
  • Na 15-30 minuten kun je vier uur lang internetten, zodat je online kunt betalen.
  • Je ontvangt per e-mail een link waarmee je de iDeal-betaling kunt doen. Je kunt het bedrag van de iDeal-betaling niet zelf aanpassen.
  • Als we je betaling hebben ontvangen, sluiten we je weer aan. Dat doen we snel: meestal binnen 15-30 minuten.
  • Betaal je niet binnen de vier uur, dan blokkeren we je verbinding opnieuw. De link uit de e-mail is dan niet langer te gebruiken. Je kunt wel telefonisch een nieuwe link aanvragen. Dat kan maximaal 2 keer per week.

Meer over facturen

Uitleg over je factuur

Soms wil je extra uitleg over je factuur. Als je net klant bent geworden of je abonnement hebt veranderd, kan een factuur anders zijn dan je verwacht.

Uitleg over je factuur

 
 

Betalen van je factuur

Het grootste deel van onze klanten kiest voor automatische incasso. Is de incasso niet gelukt en wil je de factuur op een ander manier betalen?

Bekijk alle betaalmogelijkheden

 
 

Bekijk je factuur

Maandelijks ontvang je een factuur voor je abonnement en verbruikskosten. Je vindt je factuur in Mijn Ziggo. Daar kun je ook een gespecificeerde pdf downloaden.

Direct naar Mijn Ziggo

 
 

Veelgestelde vragen

Mijn rekening is hoger dan verwacht. Kan ik in termijnen betalen?

Het kan natuurlijk zijn dat betalen je even niet goed uitkomt. Neem dan contact met ons op. Mogelijk kom je in aanmerking voor een betaalregeling. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief). Ben je een zakelijke klant, bel ons dan op 0800 - 0620. De betaling of toezegging zal dezelfde werkdag zijn verwerkt.

Hoe kan ik het openstaande bedrag betalen?

Je kunt op een aantal manieren alsnog betalen. Doe dat zo snel mogelijk zodat je abonnement niet wordt afgesloten en je geen extra kosten krijgt. Bekijk de betalingsmogelijkheden.

Ik heb een brief ontvangen van het incassobureau. Wat nu?

Als je een brief hebt ontvangen van het incassobureau en je hebt vragen, dan neem je contact op met het incassobureau.

Heb je een e-mail over een factuur van Ziggo ontvangen die je niet vertrouwt?

Twijfel je of de factuur klopt? Kijk dan op onze factuuruitleg-pagina.

Twijfel je of de factuur voor jou bedoeld is? Check of de factuur in Mijn Ziggo staat. Staat de factuur daar niet? Dan heb je misschien een phishingmail gekregen. Helaas sturen internetcriminelen facturen die lijken op die van Ziggo. Daarmee vissen boeven naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes enzovoorts. We vinden het belangrijk dat je phishing herkent. Daarom hebben we een pagina met phishing-voorbeelden die over Ziggo in omloop zijn. Ook geven we tips over het herkennen van phishing herkent.

Waar kan ik mijn openstaande saldo bekijken?

Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 12 maanden bekijk je in Mijn Ziggo.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo