Zo zit het met compensatie
Bij uitval van Ziggo diensten doen we ons uiterste best dit zo snel mogelijk op te lossen. Soms duurt het toch even voordat alles is verholpen. In dat geval heb je recht op compensatie. Hier lees je er alles over.
Nog steeds problemen?
Je hebt recent bekeken of er storingen zijn op jouw adres. Het kan zijn dat de situatie is veranderd. Controleer opnieuw om te kijken of er storingen zijn.
Er zijn momenteel geen storingen of werkzaamheden bekend op dit adres.
Je kunt de juiste compensatie pas bepalen als je weet hoe lang de onderbreking precies heeft geduurd. Controleer hieronder of het probleem al is opgelost:
Wanneer heb ik recht op compensatie?
- Als onze diensten op jouw adres door problemen in het netwerk van Ziggo niet werken.
- Als ten minste één van onze diensten volledig is onderbroken.
- Als de onderbreking langer duurt dan twaalf uur.
Meer weten? In onze algemene voorwaarden lees je alle details.
Wat is mijn compensatie?
Uitval | Compensatie |
0 tot 12 uur | Geen compensatie |
12 tot 24 uur | 1/30e deel |
24 tot 48 uur | 2/30e deel |
Een week | 7/30e deel |
Een maand | 30/30e deel |
Compensatie aanvragen
Veelgestelde vragen
Je kunt pas compensatie aanvragen wanneer alles is opgelost. Zo weten we hoe lang de uitval heeft geduurd en kunnen daardoor de correcte compensatie berekenen.
De compensatie wordt in de meeste gevallen verrekend op de eerstvolgende factuur nadat wij je aanvraag hebben verwerkt.
Bij uitval van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres, heb je recht op compensatie. Het wettelijk minimumbedrag is € 1. Per 24 uur krijg je 1/30e deel van het maandelijkse abonnementsbedrag.
In de Algemene voorwaarden vind je meer informatie. Bijvoorbeeld wanneer je een vergoeding kunt aanvragen en hoe hoog deze is.
Soms zijn na uitval je apparaten nog van slag. Geen probleem. Haal je modem of digitale ontvanger een minuutje van de stroom af en sluit hem daarna weer aan.