Overslaan en ga naar inhoud

Zo zit het met compensatie

Bij uitval van Ziggo diensten doen we ons uiterste best dit zo snel mogelijk op te lossen. Soms duurt het toch even voordat alles is verholpen. In dat geval heb je recht op compensatie. Hier lees je er alles over. 

Nog steeds problemen?

Je kunt de juiste compensatie pas bepalen als je weet hoe lang de onderbreking precies heeft geduurd. Controleer hieronder of het probleem al is opgelost: 

Wat is je adres?

Vul je postcode en huisnummer in.

Wanneer heb ik recht op compensatie?

  • Als onze diensten op jouw adres door problemen in het netwerk van Ziggo niet werken.
  • Als ten minste één van onze diensten volledig is onderbroken.
  • Als de onderbreking langer duurt dan twaalf uur.

Meer weten? In onze algemene voorwaarden lees je alle details. 

Wat is mijn compensatie?

Bij een storing die langer duurt dan 12 uur heb je recht op compensatie. De compensatie is wettelijk vastgesteld op 1/30e van het maandelijkse abonnementbedrag per dag. Is het probleem binnen 12 uur opgelost? Dan kun je geen vergoeding aanvragen. De aanvraag moet binnen een half jaar na de storing ingediend worden. 
 
Per 24 uur krijg je dus 1/30e deel van het maandelijkse abonnementbedrag vergoed. 
Uitval Compensatie
0 tot 12 uur Geen compensatie
12 tot 24 uur 1/30e deel
24 tot 48 uur 2/30e deel
Een week 7/30e deel
Een maand 30/30e deel

Compensatie aanvragen

Heb jij recht op compensatie? Meld je storing bij onze klantenservice. Dat kan telefonisch of via de chat.

Veelgestelde vragen

Je kunt pas compensatie aanvragen wanneer alles is opgelost. Zo weten we hoe lang de uitval heeft geduurd en kunnen daardoor de correcte compensatie berekenen.

De compensatie wordt in de meeste gevallen verrekend op de eerstvolgende factuur nadat wij je aanvraag hebben verwerkt.

Bij uitval van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres, heb je recht op compensatie. Het wettelijk minimumbedrag is € 1. Per 24 uur krijg je 1/30e deel van het maandelijkse abonnementsbedrag.  

In de Algemene voorwaarden vind je meer informatie. Bijvoorbeeld wanneer je een vergoeding kunt aanvragen en hoe hoog deze is.

Soms zijn na uitval je apparaten nog van slag. Geen probleem. Haal je modem of digitale ontvanger een minuutje van de stroom af en sluit hem daarna weer aan.