Abonnement overnemen

Wil je een contract overnemen of wil iemand jouw contract overnemen? Dat kan in de volgende situaties:

  • Je gaat scheiden
  • Je gaat samenwonen
  • Je huisgenoot wil het abonnement overnemen
  • Je partner, één van je ouders of je kind is overleden

Scheiden, samenwonen of huisgenoot

Het is belangrijk dat jullie het allebei eens zijn met een overname van het abonnement. Alleen dan zetten we het contract op een andere naam. 

Zo vraag je een overname van een abonnement aan:

  1. Download het Ziggo wijzigingsformulier. Je kunt het formulier digitaal invullen of uitprinten.
  2. De persoon van wie het abonnement is vult alle velden onder 'Uw gegevens' in. 
  3. De persoon die het abonnement overneemt vult alle velden in onder 'Ik wil mijn contract laten overnemen door'.
  4. Voeg van beide personen een kopie van een geldig legitimatiebewijs toe. Maak het burgerservicenummer (BSN) en de pasfoto onherkenbaar op de kopie.
  5. Formulier nog niet geprint? Print dan nu het formulier uit.
  6. Onderteken beiden het formulier.
  7. Stuur het ingevulde formulier samen met de kopieën van de legitimatiebewijzen op naar:   
    Ziggo
    Postbus 43048
    3540 AA Utrecht

Goed om te weten:

  • Bij een betalingsachterstand kan het contract niet overgenomen worden. 
  • Als alles bij ons binnen is, zetten we de overname binnen 5 werkdagen om. De persoon die het contract overneemt, ontvangt hiervan een bevestiging per brief.

Overname bij overlijden

Wil je een Ziggo abonnement op je naam laten zetten omdat iemand is overleden? Je kunt een contract overnemen als je eerstegraads familielid bent (partner, ouder of kind). Dit regel je snel en gemakkelijk online

Goed om te weten:

  • Heb je opgezegd? Dan sturen we binnen 10 werkdagen een bevestiging naar het adres van de overledene.
  • Heb je het contract overgenomen? Dan zie je de nieuwe tenaamstelling op de factuur van de volgende maand. 

Abonnement overnemen

Heb je een contract bij Ziggo en wil je het op naam van iemand anders zetten? Dat is mogelijk in het geval van een scheiding, wanneer je gaat samenwonen of in geval van overlijden. We helpen je er graag bij.

Wanneer kun je een contract overnemen?

Een overname van een contract is mogelijk in de volgende gevallen:

  • Je gaat scheiden
  • Je gaat samenwonen en wilt het contract op naam van je partner zetten
  • Je wilt het contract overdragen aan een huisgenoot

Een contractovername is niet mogelijk bij een betalingsachterstand. Met het wijzigingsformulier kun je een contractovername aanvragen. Voeg hierbij ook een kopie van je legitimatiebewijs met afgeschermd burgerservicenummer én afgeschermde pasfoto. Zowel van jou, als degene die het contract overneemt.

Overname bij scheiding

We willen verrassingen voorkomen. Daarom is het belangrijk dat jij en je ex-partner allebei instemmen met een overname van het abonnement. Om dat voor je te regelen, hebben we het volgende nodig:

Een verklaring die jij en je ex-partner ondertekenen. Om het je makkelijk te maken hebben we daarvoor een formulier gemaakt.

Print het formulier uit, vul het samen in en stuur het ons toe mét een kopie van een geldig legitimatiebewijs van jou én van de nieuwe contractant. Maak je burgerservicenummer (BSN) en je pasfoto onherkenbaar op de kopie van je legitimatiebewijs. Deze privacygevoelige informatie is voor ons niet nodig. Als je het abonnement overneemt, ontvang je een bevestiging per post van de overname van het abonnement.

Ons postadres is:

Ziggo
Postbus 43048
3540 AA Utrecht

Overname bij overlijden

Wil je een Ziggo abonnement op je naam laten zetten in verband met een overlijden? Dat kan als je een eerstegraadsfamilielid bent (echtgenoot, ouder of kind). Op de pagina overnemen bij overlijden regel je het online.

Alleen je naam wijzigen

Klopt de aanhef niet of is je naam verkeerd gespeld? Is je naam veranderd? 

Adres en je gegevens wijzigen

We horen het graag als je een nieuw adres, rekeningnummer of e-mailadres hebt. 

Zakelijk contract overnemen

Wil je je zakelijke contract op een andere naam zetten of het KvK-nummer veranderen? Dat is zo geregeld.

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo