Direct naar inhoud

Credit check

We kijken of alle voorwaarden goed zijn

Wat is een credit check en waarom doen we het?

Iedere bestelling gaat door ons credit-systeem. Als daar bijzonderheden naar voren komen wordt de bestelling handmatig gecontroleerd. We checken dan of de gegevens kloppen en of er geen redenen zijn om de bestelling te annuleren.

Wat merk je er als aanvrager van en hoe lang duurt het?

De aanvraag wordt automatisch goed- of afgekeurd. In sommige gevallen doen we een handmatige check, het kan zijn dat we dan om aanvullende informatie vragen. Je ontvangt (tijdens openingstijden) binnen 15 minuten een e-mail. Heb je de extra informatie aangeleverd, reageren we daar weer binnen 2 werkdagen op.

 

Waarom willen we extra informatie?

Er zijn verschillende redenen voor het vragen om extra informatie, de meestvoorkomende staan hieronder:

Bewindvoering

Als blijkt dat de aanvrager onder schuldbeheer valt mogen wij zonder toestemming van de bewindvoerder geen aanvraag goedkeuren. De bewindvoerder moet altijd contact opnemen met afdeling Schuldbeheer. E-mailadres: schuldbeheer@ziggo.com.

Openstaand saldo

Er is sprake van een openstaand saldo bij Ziggo. Bel in dit geval onze klantenservice via 0900-1884. Hebben we het al overgedragen aan een incassobureau? Neem dan contact met dat incassobureau op.

Legitimatie

Als er twijfels zijn over de identiteit van de aanvrager, vragen we om een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Dit kan een paspoort, rijbewijs of ander wettelijk identificatiemiddel zijn. Soms vragen we om een combinatie van bankafschrift en legitimatie. Mail deze informatie naar creditassessment@ziggo.com onder vermelding van klant- en ordernummer.

Waarom is je bestelling afgewezen?

Er zijn verschillende redenen waarom een bestelling wordt afgewezen, hieronder zie je de meestvoorkomende:

  • Er is sprake van schuldbeheer of bewindvoering. Om een bestelling te plaatsen moet de bewindvoerder mailen naar schuldbeheer@ziggo.com. Vermeld waar mogelijk klantnummer, klantnaam en productkeuze.
  • De aanvrager heeft een openstaand saldo bij Ziggo. Op de gegevens van de aanvrager hebben wij één of meerdere openstaande facturen gevonden. Neem contact met ons op via 0900-1884.
  • Er is mogelijk sprake van afwijkende (klant)gegevens.