Uitleg over verbruik en limieten

Wil je graag meer weten over je verbruik? Wat de kosten zijn? En hoe je voorkomt dat je torenhoge rekeningen krijgt? Hier leggen we je uit hoe je eenvoudig grip krijgt op je verbruik.

Het verschil tussen verbruik binnen en buiten bundel

Je betaalt een vast bedrag per maand voor Mobiel van Ziggo. Je krijgt daarvoor een vast bel/sms- en datategoed. Dat noemen we 'binnen de bundel'. Als je het tegoed uit je bundel eenmaal verbruikt hebt, ga je het tarief voor gebruik 'buiten de bundel' betalen. Aan het begin van elke maand start je weer met een volle bundel. Bekijk voor meer informatie ook de tarieven voor Mobiel.

Je bundel in de eerste maand

Is je Mobiel abonnement deze maand ingegaan? Dan is je bundel afgestemd op de ingangsdatum. Stel bijvoorbeeld dat je abonnement is ingegaan op de 15e en de maand heeft 30 dagen, dan heb je precies de helft van de bundel tot je beschikking tot het eerste van de nieuwe maand. Schrik dus niet als je na het plaatsen van je simkaart direct een sms'je ontvangt dat je al op 50% of 80% van je bundel zit.

Je verbruik in de gaten houden

De beste manier om controle te houden over je verbruik is door regelmatig je actuele verbruik te bekijken. Zo weet je precies hoeveel er nog in je bundel zit en of je misschien een grotere of kleinere bundel nodig hebt. Je checkt je actuele verbruik binnen en buiten de bundel op twee manieren:

Mijn Ziggo

In Mijn Ziggo zie je wat je binnen en buiten je bundel hebt verbruikt, van de eerste dag van deze maand tot de eerste dag van de volgende maand. Mijn Ziggo is beschikbaar voor álle mobiele abonnementen. Vul je mobiele nummer in voor meer hulp bij je verbruik inzien in Mijn Ziggo.

Ziggo Mobiel app

De Ziggo Mobiel app voor Android en iPhone toont je wat je deze maand binnen en buiten je bundel hebt verbruikt. Je ziet het verbruik van al je mobiele abonnementen van Ziggo. De app werkt alléén in combinatie met onze 4G-abonnementen. Overstappen naar een 4G-abonnement is gratis.


 

Geen onverwachte kosten voor mobiel internet

Geen risico op onverwachte kosten voor mobiel internet: zodra je databundel op is verlagen we de maximale internetsnelheid (64 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload). De snelheid die je overhoudt is snel genoeg om berichten te versturen en ontvangen, maar te laag voor bijvoorbeeld YouTube. Bij deze lagere snelheid is het datagebruik in Nederland gratis. Vind je deze 'begrenzer' niet prettig? Hef hem dan op door VERHOOG SNELHEID naar 1200 te sms'en. De begrenzer werkt alléén in combinatie met onze 4G-abonnementen. Overstappen naar een 4G-abonnement is gratis.

Limieten en blokkades instellen

Niemand heeft wat aan hoge telefoonrekeningen die je niet kunt betalen. Wij niet, en jij niet. Daarom hebben we standaard een limiet op je abonnement ingesteld. Wil je weten hoe hoog de standaardlimiet is of wil je zelf een blokkade instellen op bijvoorbeeld 0906- en 0909-nummers? Omdat dat verschillend kan zijn per abonnement kom je erachter door je mobiele nummer in te vullen.


 

Betaalde sms-diensten opzeggen of blokkeren

Op je mobieletelefoonrekening en in je verbruiksgegevens op Mijn Ziggo zie je welke sms-diensten je gebruikt. Wil je (ongewenste) betaalde sms-berichten van bijvoorbeeld ringtones en spelletjes niet meer ontvangen, dan meld je je op deze manieren af:

Sms-dienst stopzetten

Door STOP of UIT te sms'en naar het 4-cijferige telefoonnummer van de afzender. Voor informatie over afmelden sms je HELP naar dit nummer.

Sms-dienst opzeggen

Op payinfo.nl, de website van de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten. Nadat je bent ingelogd, kun je onder Inzien & opzeggen de dienst of afzender opzoeken en vervolgens opzeggen.

Sms-diensten blokkeren

Om een algehele blokkade voor sms-diensten in te stellen of op te heffen, ga je naar payinfo.nl en klik je op (de)Blokkeren. Nadat je bent ingelogd, blokkeer je de sms-diensten (eenmalig of per abonnement).

Veelgestelde vragen

Waar kan ik meer informatie vinden verbruik en limieten in het buitenland?

Informatie over dataroaming en limieten vind je op de pagina buitenland.

Ik heb een limiet bereikt. Wat nu?

Wacht dan totdat je weer nieuw tegoed krijgt (de eerste dag van de volgende maand). Je kunt nog wel gratis nummers bellen, gesprekken ontvangen en 112 bellen.

Hoeveel kost het activeren van Facetime?

Met Mobiel van Ziggo kun je facetimen op je iPhone. De eerste keer dat je Facetime installeert, wordt een sms gestuurd naar de server van Apple in het buitenland. De kosten van deze sms (€ 0,30) vallen buiten je bundel. 

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo