Van Mobiele bundel wisselen

Je hebt een mobiele bundel met de naam Veel, Heel Veel of Héééél Veel. En je stapt over op een nieuwe bundel van Ziggo. Wat verandert er dan? Kun je direct internet gebruiken? En waar vind je nu je facturen? We leggen het stap voor stap uit.

1. Nieuwe simkaart

Je krijgt van ons een nieuwe simkaart. Die past in alle toestellen. Je hoeft alleen maar het juiste formaat uit het plastic plaatje te drukken. Weet je niet welke maat je nodig hebt? Kijk dan in de handleiding van je toestel. Of check de maat van je oude simkaart.

  • Je simkaart ontvang je binnen 5 dagen nadat je de ontvangstbevestiging van je bestelling hebt gekregen.
  • Je houdt gewoon je eigen vertrouwde telefoonnummer.
  • We sturen je twee sms’jes: 24 uur en 1 uur voordat je telefoonnummer wordt overgezet en je bundel ingaat.
  • Zodra je nummer is overgezet, stop je de nieuwe simkaart in je mobiel. De oude simkaart heb je niet meer nodig en kun je weggooien.
  • Voilà! Je nieuwe bundel is klaar voor gebruik. 

2. Stel mobiel internet opnieuw in

Wil je mobiel internetten? Stel dan de internetinstellingen opnieuw in. Je ontvangt hiervoor een bericht met instructies.

  • Gebruik je Apple iOS, dan ontvang je ons bericht in ‘Berichten’. Heb je al eerder een internetprofiel geïnstalleerd? Verwijder deze dan eerst met ons stappenplan
  • Gebruik je Android, dan krijg je een bericht boven in het telefoonscherm. Vergeet niet om dataroaming aan te zetten.
  • Heb je een ander toestel of heb je ons bericht met instructies niet ontvangen? Volg dan de stappen op onze toestelhulppagina. Bij APN vul je in: internet.ziggo.nl
    Je hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren.
  • Alle instructies opgevolgd en nog steeds geen mobiel internet? Zet je telefoon dan uit en aan. In de meeste gevallen kun je nu gewoon mobiel online.

3. Je gaat over naar Mijn Ziggo

Houd je graag grip op je verbruik en kosten? Dan regel je zaken vanaf nu gemakkelijk in Mijn Ziggo, en niet meer in MijnZiggo Mobiel. De eerste keer heb je hiervoor je nieuwe klantnummer nodig. Dat vind je onderaan de bevestigingsmail van je bestelling of in de e-mail met abonneegegevens. Belangrijke weetjes:

  • Registreren voor Mijn Ziggo kan vanaf 1 uur ná het overzetten van je nummer.
  • De oude facturen zie je na je overstap nog terug in MijnZiggo Mobiel.

Mijn Ziggo ziet er anders uit dan MijnZiggo Mobiel. Dus kijk vooral even rond. Had je in Mijn ZiggoMobiel bijvoorbeeld roaming of premiumnummer uitgezet? Zet ze dan opnieuw uit onder ‘Mijn Producten’. Deze instellingen zijn helaas niet meeverhuisd naar Mijn Ziggo.

4. Twee facturen en andere afschrijfdatum

Je bent van bundel gewisseld. Daarom sturen we eenmalig twee facturen. Eén eindfactuur omdat we je simkaart hebben opgezegd, en de gewone maandelijkse factuur voor de nieuwe bundel.

Ook goed om te weten: we schrijven je factuurbedrag nu op een andere datum af. Eerder dan je gewend bent. Niet meer rond de 25e, maar tussen de 12e en 15e van de maand. De facturen van je nieuwe bundel bekijk je vervolgens in Mijn Ziggo. Facturen van je oude bundel vind je via MijnZiggo Mobiel.

Te veel betaald? Geen zorgen, je krijgt het teveel betaalde bedrag ná betaling van je factuur terug. Dit gebeurt in de meeste gevallen de volgende maand.

5. Voicemail instellen

De instellingen van je oude simkaart en voicemailberichten neem je helaas niet mee naar je nieuwe simkaart. Stel daarom je voicemail opnieuw in. Bel naar Voicemail (1233 vanaf je mobiele telefoon) om deze opnieuw in te stellen.

6. Nieuwe tarieven

Bij je nieuwe bundel horen andere tarieven. Deze tarieven kunnen afwijken van de tarieven van je vorige bundel. Bellen naar het buitenland in de EU is nu bijvoorbeeld voordeliger.

7. Ziggo Mobiel app

Wil je weten hoeveel minuten je al hebt gebeld? En hoeveel data je al hebt verbruikt? Kijk dan in de Ziggo Mobiel app. Zo voorkom je onverwachte kosten. De app downloadt je in Google Play of de App Store. Hiervoor heb je je Mijn Ziggo inlog nodig.

Veelgestelde vragen over je nieuwe bundel

Wanneer gaat mijn nieuwe bundel in?

Je nieuwe bundel gaat in op het moment dat je nummer is overgezet. Daar hebben we 5 werkdagen voor nodig. Je krijgt hierover een sms. Je ziet vervolgens vanzelf dat je oude simkaart niet meer werkt. Vanaf dat moment kun je je nieuwe simkaart in je toestel plaatsen en gebruiken.

Moet ik activatiekosten betalen?

Op de bevestiging die je ontvangt na het wijzigen van je bundel, staan activatiekosten. Maak je geen zorgen, deze brengen we niet in rekening. Overstappen naar een andere bundel bij Ziggo is altijd gratis.

Houd ik mijn oude telefoonnummer?

Ja, je houdt je oude telefoonnummer. Daarvoor hoef je niets te doen. We zetten je telefoonnummer over van je oude simkaart naar je nieuwe simkaart. De nieuwe simkaart wordt binnen 5 werkdagen na je bestelling thuisbezorgd. Je krijgt van ons een sms met de datum waarop je nummer wordt overgezet. 24 uur en 1 uur voor het overzetten van je nummer krijg je ook een sms-herinnering.

Ik ben al klant, het lijkt nu alsof ik een nieuwe klant ben. Waarom is dat?

Omdat we zijn overgegaan naar een nieuw klantsysteem, krijg je een nieuwe simkaart van ons en andere e-mails die daar aan gekoppeld zijn. We kunnen ons voorstellen dat je dit vervelend vindt. Het is een eenmalige aanpassing.

Hoe wissel ik van bundel?

Wil je van bundel wisselen? Dat kan natuurlijk. We kijken graag samen met jou naar welke bundel het beste bij je past. Bel met onze Klantenservice. We zorgen er dan ook voor dat je bundel snel en goed wordt omgezet.

Al een keer eerder gewisseld en heb je toen een nieuwe simkaart van ons ontvangen? Dan gaat je nieuwe bundel meteen in.

Kan ik van Regelmatig, Voldoende, Ruim of Enorm terug naar een Veel, Heel Veel of Héééél Veel bundel?

Je kunt van de bundels Regelmatig, Voldoende, Ruim of Enorm níet meer terug naar Veel, Heel Veel of Héééél Veel. Bevalt je bundel niet? We bekijken graag samen met jou welke bundel het beste bij je past. Bel daarvoor met onze Klantenservice.

Ik heb een nieuwe bundel van Ziggo, maar nog steeds geen 4G. Hoe kan dat?

Heb je een nieuwe bundel van Ziggo, dan kun je 4G gebruiken. Belangrijk is wel dat je telefoon 4G ondersteunt. Wil je weten of dit geldt voor jouw telefoon? Check dan de handleiding van je smartphone.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo