Je IP-adres staat op een blacklist

Het IP-adres dat je gebruikt, staat op een blacklist en is geblokkeerd. Daardoor kun je geen e-mail versturen. Dat is om misbruik op de mailserver van Ziggo te voorkomen. Mogelijk wordt er spam verstuurd door virussen of trojans op een computer.

Wat is een blacklist?

De letterlijke vertaling van blacklist is ‘zwarte lijst’. Op een blacklist staan IP-adressen of e-mailadressen waarvandaan spam is verstuurd. Als je IP-adres op onze blacklist staat kun je geen e-mail meer versturen via de e-mailserver van Ziggo.

Zo kom je op een blacklist

Dat kan verschillende oorzaken hebben:

  • Je apparaat is besmet met een virus. Daardoor wordt er spam verstuurd vanaf je IP-adres.
  • Je heb teveel mensen op hetzelfde moment een e-mail gestuurd.
  • Je hebt het IP-adres gekregen van iemand die in het verleden spam heeft verstuurd via dit IP-adres.

Hoe los je het op?

  1. Scan al je computers met Internetbeveiliging van Ziggo om eventuele virussen te verwijderen.
  2. Controleer of er updates zijn voor je besturingssysteem (bijvoorbeeld Windows). 
  3. Wijzig het wachtwoord van je wifi-netwerk. Het kan zijn dat iemand anders via je wifi-verbinding spam heeft gestuurd.
  4. Neem hierna contact met ons op om de blokkade te laten verwijderen.

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo