Nummerbehoud

Wil je je huidige vaste telefoonnummer(s) meenemen naar Ziggo? Vul dan hieronder je gegevens in. Dan zorgen wij ervoor dat je kunt blijven bellen met je vertrouwde nummer(s). Ook regelen wij de opzegging van het oude telefonieabonnement. Bovendien is deze service helemaal gratis!

Je kunt je telefoonnummer meenemen naar Ziggo indien je bij Ziggo een abonnement op Bellen afneemt. Indien je bij Ziggo een abonnement afneemt voor een tweede telefoonlijn, dan kun je een tweede telefoonnummer meenemen.

Voor het overnemen van een telefoonnummer worden geen kosten in rekening gebracht. Het is helaas niet mogelijk om meer dan twee telefoonnummers mee te nemen. Indien je meerdere telefoonnummers bij je huidige provider hebt, kun je maximaal twee nummers meenemen. De overige telefoonnummers en het abonnement worden beëindigd. Wil je deze nummers behouden? Neem dan contact op met je huidige provider.

Let op: nummerbehoud voor mobiele nummers verloopt via het bestelproces en niet via dit formulier.

  1. Je hebt nog geen aanhef gekozen.
  2. Je hebt nog geen achternaam ingevuld.
  3. Je hebt nog geen straatnaam ingevuld.
  4. Je hebt nog geen huisnummer ingevuld. Je huisnummer bestaat alleen uit cijfers. Vul eventuele toevoegingen hieronder in.
  5. Je hebt nog geen postcode ingevuld. Controleer je postcode, bestaande uit vier cijfers en twee letters. Bijvoorbeeld 1234AB.
  6. Je hebt nog geen woonplaats ingevuld.
  7. Je hebt nog geen mobiele telefoonnummer ingevuld. Je hebt geen geldig telefoonnummer ingevuld. Controleer je telefoonnummer.
  8. Je hebt nog geen e-mailadres ingevuld. Je hebt geen geldig e-mailadres ingevuld. Controleer je e-mailadres.
  9. Je hebt nog niet aangegeven of je naam- en adresgegevens afwijken bij je huidige provider.
  10. Je hebt nog geen achternaam ingevuld.
  11. Je hebt nog geen straatnaam ingevuld.
  12. Je hebt nog geen huisnummer ingevuld. Je huisnummer bestaat alleen uit cijfers. Vul eventuele toevoegingen hieronder in.
  13. Je hebt nog geen postcode ingevuld. Controleer je postcode, bestaande uit vier cijfers en twee letters. Bijvoorbeeld 1234AB.
  14. Je hebt nog geen woonplaats ingevuld.
  15. Je hebt nog geen telefoonnummer ingevuld dat je wil behouden. Je hebt geen geldig telefoonnummer ingevuld. Controleer je telefoonnummer.
  16. Je hebt geen geldig telefoonnummer ingevuld. Controleer het telefoonnummer.
  17. Kies uw provider.
    Kies uw provider.
  18. Je bent nog niet akkoord gegaan met de voorwaarden.
  19.  

    * Ik geef opdracht en machtiging het vaste telefonieabonnement bij mijn huidige telecomaanbieder op te zeggen, met behoud van het in gebruik zijnde vaste telefoonnummer, indien en zodra de huidige aanbieder dit mogelijk maakt. Ziggo gaat zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Door je in te schrijven stem je in met de verwerking van je persoonsgegevens ten behoeve van marktonderzoek, verkoopactiviteiten en direct marketing voor diensten van Ziggo. Als je hiertegen bezwaar hebt, kun je dit doorgeven aan Ziggo.

Bedankt voor je aanvraag

Je ontvangt van ons een e-mail of brief waarin wij bevestigen wanneer je telefoonnummer wordt overgezet.

 
 
 
 

Veelgestelde vragen

Wat is nummerbehoud?

Met nummerbehoud neemt Ziggo namens jou je huidige telefoonnummer over van je huidige aanbieder. Je dient zelf je oude telefonieabonnement op te zeggen. De meeste aanbieders hanteren een opzegtermijn. Het kan dus zijn dat je telefoonnummer al is overgezet naar Ziggo, maar dat je nog abonnementskosten betaalt tot het einde van de opzegtermijn.

Hoe werkt het?

Door het formulier op de website in te vullen, geef je Ziggo opdracht om je huidige provider te informeren dat je telefoonnummer overgezet dient te worden naar Ziggo. Dit geldt dan niet als opzegging.

Eerst controleren wij of de installatie van je telefonieaansluiting is afgerond en je kunt bellen via Ziggo. Vervolgens sturen wij dit formulier door naar je huidige provider en dan krijgen we binnen twee werkdagen een bevestiging. Dat betekent dat je verzoek is goedgekeurd. Op de gewenste datum geeft de oude aanbieder het nummer vrij en draagt deze over aan Ziggo. Een porteringsverzoek kan ook worden afgewezen. Als de aanvraag is afgewezen informeren wij je hierover. Heb je een verzoek tot overstappen ingediend, dan hoef je niet meer een porteringsverzoek in te dienen.

Waarom is mijn aanvraag afgewezen?

Er kunnen diverse redenen zijn waarom een verzoek wordt afgewezen. Zo kan er nog een doorlopend contract zijn of klopt de opgegeven informatie niet (bijv. de naam van de contractant). Als de aanvraag is afgewezen, dan controleren wij de gegevens en nemen wij indien nodig contact met je op.

Wanneer is mijn nummer overgezet?

Het overzetten van het nummer kan relatief snel. De verwerkingstijd is enkele werkdagen. Zorg ervoor dat jouw nummerbehoudverzoek aansluit op de beëindiging van het oude abonnement. Zo voorkom je dubbele abonnementskosten.

Wat moet ik doen bij problemen?

Op de datum van overzetten van je nummer is uiterlijk om 17.30 uur afgerond. Tot die tijd kun je zowel op je huidige als tijdelijke Ziggo-nummer problemen ondervinden met bellen en gebeld worden. Sommige diensten (bijvoorbeeld voicemail) moeten opnieuw ingesteld worden na nummerbehoud. Controleer je opties via Mijn Ziggo.

Ondervind je nog steeds problemen na 17.30 uur? Controleer dan eerst of je wel uitgaand kunt bellen. Kun je niet gebeld worden, vraag dan of men naar een voorgeprogrammeerd nummer belt en of dit nummer de juiste is.

Kun je helemaal niet bellen, neem dan contact op met onze Klantenservice.

 

Hulp bij Bellen

Heb je een vraag? Op onze Klantenservice vind je enorm veel informatie over het gebruik van Vast Bellen.