Nummerbehoud

Wil je je huidige vaste telefoonnummer(s) meenemen naar Ziggo? Vul dan hieronder je gegevens in. Dan zorgen we ervoor dat je kunt blijven bellen met je vertrouwde nummer(s). Ook regelen we de opzegging van het oude abonnement. Deze service is helemaal gratis.

Let op: met een Bellen abonnement van Ziggo kun je maximaal twee telefoonnummers overnemen. Heb je bij je huidige aanbieder drie of meer telefoonnummers? Vraag dan aan de aanbieder wat de mogelijkheden zijn om deze nummers te behouden. Wil je dat we je mobiele nummer overnemen? Geeft het eenvoudig aan bij je bestelling van Mobiel of neem achteraf contact met ons op.

Nummerbehoud aanvragen

  1. Je hebt nog geen aanhef gekozen.
  2. Je hebt nog geen achternaam ingevuld.
  3. Je hebt nog geen straatnaam ingevuld.
  4. Je hebt nog geen huisnummer ingevuld. Je huisnummer bestaat alleen uit cijfers. Vul eventuele toevoegingen hieronder in.
  5. Je hebt nog geen postcode ingevuld. Controleer je postcode, bestaande uit vier cijfers en twee letters. Bijvoorbeeld 1234AB.
  6. Je hebt nog geen woonplaats ingevuld.
  7. Je hebt nog geen mobiele telefoonnummer ingevuld. Je hebt geen geldig telefoonnummer ingevuld. Controleer je telefoonnummer.
  8. Je hebt nog niet aangegeven of je naam- en adresgegevens afwijken bij je huidige provider.
  9. Je hebt nog geen achternaam ingevuld.
  10. Je hebt nog geen straatnaam ingevuld.
  11. Je hebt nog geen huisnummer ingevuld. Je huisnummer bestaat alleen uit cijfers. Vul eventuele toevoegingen hieronder in.
  12. Je hebt nog geen postcode ingevuld. Controleer je postcode, bestaande uit vier cijfers en twee letters. Bijvoorbeeld 1234AB.
  13. Je hebt nog geen woonplaats ingevuld.
  14. Je hebt nog geen telefoonnummer ingevuld dat je wil behouden. Je hebt geen geldig telefoonnummer ingevuld. Controleer je telefoonnummer.
  15. Je hebt geen geldig telefoonnummer ingevuld. Controleer het telefoonnummer.
  16. Kies uw provider.
    Kies uw provider.
  17. Dit is een verplicht veld
  18. Je bent nog niet akkoord gegaan met de voorwaarden.
  19.  

    * Ik geef opdracht en machtiging het vaste telefonieabonnement bij mijn huidige telecomaanbieder op te zeggen, met behoud van het in gebruik zijnde vaste telefoonnummer, indien en zodra de huidige aanbieder dit mogelijk maakt. Ziggo gaat zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Door je in te schrijven stem je in met de verwerking van je persoonsgegevens ten behoeve van marktonderzoek, verkoopactiviteiten en direct marketing voor diensten van Ziggo. Als je hiertegen bezwaar hebt, kun je dit doorgeven aan Ziggo.

Bedankt voor je aanvraag

Je ontvangt een e-mail of brief waarin we bevestigen wanneer we je telefoonnummer overzetten.

 
 
 
 

Veelgestelde vragen

Wat is nummerbehoud?

Met nummerbehoud neemt Ziggo je huidige telefoonnummer over van je huidige aanbieder. Je dient zelf je oude telefonieabonnement op te zeggen. De meeste aanbieders hanteren een opzegtermijn. Het kan dus zijn dat je telefoonnummer al is overgezet naar Ziggo, maar dat je nog abonnementskosten betaalt tot het einde van de opzegtermijn.

Hoe werkt nummerbehoud?

Door het formulier op de website in te vullen, geef je Ziggo opdracht om je huidige provider te informeren dat je telefoonnummer overgezet dient te worden naar Ziggo. Eerst controleren we of de installatie van je telefonieaansluiting is afgerond en je kunt bellen via Ziggo. Vervolgens sturen we dit formulier door naar je huidige provider en dan krijgen we binnen twee werkdagen een bevestiging. Dat betekent dat je verzoek is goedgekeurd. Op de gewenste datum geeft de oude aanbieder het nummer vrij en draagt deze over aan Ziggo.

Wil je je huidige nummer niet overzetten maar opzeggen? In dat geval moet je een porteringsverzoek indienen. Je huidige provider kan dit verzoek ook afwijzen. Als de aanvraag is afgewezen informeren we je hierover. Heb je een verzoek tot overstappen ingediend, dan hoef je geen porteringsverzoek in te dienen.

Kan ik een telefoonnummer behouden dat begint met 085- 086- 087- of 088?

Telefoonnummers die beginnen met 085- 086- 087- en 088 zijn bedoeld voor zakelijke telefoonlijnen. Je kunt ze daarom niet meenemen naar een particulier abonnement zoals Bellen van Ziggo. Bij een Ziggo Zakelijk abonnement is dat natuurlijk wel mogelijk.

Waarom is mijn aanvraag afgewezen?

Een afwijzing kan diverse redenen hebben. Zo kan er nog een doorlopend contract zijn of klopt de opgegeven informatie niet (bijvoorbeeld de naam van de contractant). Als de aanvraag is afgewezen controleren we de gegevens en nemen we indien nodig contact met je op.

Wanneer is mijn nummer overgezet?

Het overzetten van een nummer kunnen we snel regelen. De verwerkingstijd is enkele werkdagen. Zorg ervoor dat je nummerbehoudverzoek aansluit op de beëindiging van het oude abonnement. Zo voorkom je dubbele abonnementskosten.

Wat moet ik doen bij problemen?

Op de datum waarop we je nummer overzetten is alles uiterlijk om 17.30 uur afgerond. Tot die tijd kun je zowel op je huidige als tijdelijke nummer van Ziggo problemen ondervinden met bellen en gebeld worden. Helaas moet je sommige diensten (bijvoorbeeld voicemail) opnieuw instellen na nummerbehoud. Controleer je opties via Mijn Ziggo. Kun je na 17.30 uur nog niet bellen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

 

Hulp bij Bellen

Heb je een vraag? Op onze Klantenservice vind je enorm veel informatie over het gebruik van Vast Bellen.