Overstapservice

Overstappen? Ook voor u als ondernemer is dat geen gedoe met onze Overstapservice. We helpen u er graag bij. Zo regelen we een vlekkeloze overstap naar Ziggo en zorgen we dat u gewoon online en bereikbaar blijft.

Stap nu over naar Ziggo

Stap nu over naar Ziggo en we regelen de overstap van uw huidige internet- en telefonie-abonnement. U hoeft maar één ding te doen en dat is tijdens het bestellen doorgeven dat u onze gratis Overstapservice wilt gebruiken. Zelf opzeggen? Dat kan natuurlijk ook. 

Neem eens een kijkje op onze pakketpagina’s of stel gewoon uw eigen pakket samen. We helpen u bij elke fase van de overstap. En heeft u vragen? Dan staan we natuurlijk voor u klaar.

 

Overstapservice

Overstappen naar een Connect ZZP abonnement van Ziggo? Goed plan. Volg de vier stappen van onze Overstapservice. Daarin laten we zien hoe u zonder problemen de overstap naar Ziggo maakt.

Stapt u over naar Connect MKB? Dan kan onze Overstapservice uw huidige abonnement níet voor u opzeggen. U moet in dit geval dus zelf uw abonnement bij uw huidige aanbieder opzeggenNeem even contact met ons op via 0800 - 0640 (gratis). We helpen u graag bij een vlekkeloze overstap. 

Controleren

1. Controleren

  • Zoek in het contract of uw persoonlijke omgeving bij uw huidige aanbieder uw contract- en opzegtermijn op. Kunt u deze gegevens niet vinden? Geef ons toestemming om deze gegevens voor u op te vragen. Probeer bij het overstappen te voorkomen dat u dubbel moet betalen.
  • Wilt u toch eerder overstappen naar Ziggo dan uw huidige opzegdatum eigenlijk toestaat? Dat snappen wij natuurlijk heel goed, maar let hierbij wel op dat u in sommige gevallen een afkoopsom betaalt aan uw huidige aanbieder.
Bestellen

2. Bestellen

Bestel gemakkelijk de Connect ZZP dienst(en) die u wilt ontvangen. Geef bij uw bestelling aan dat u gebruik wilt maken van de Overstapservice.

U kunt onze Overstapservice alleen gebruiken als u uw huidige abonnement binnen 3 maanden kunt opzeggen. 

Hoe werkt nummerbehoud?

  • U ontvangt na uw bestelling een overstapformulier waarop u de mee te verhuizen nummers opgeeft. Deze nemen wij vervolgens over van uw huidige aanbieder.
  • Tegelijk zeggen we het contract bij uw huidige aanbieder voor u op. Zo hoeft u zelf niets meer te regelen.

Zeg uw nummer niet zelf op. Want dan kunnen we uw huidige vaste nummer niet overnemen.

Bevestigen

3. Bevestigen

  • Na uw bestelling sturen wij u een aparte e-mail met een link naar het overstapformulier. Vul dit online overstapformulier binnen 5 dagen in.
  • Zorg dat u in het overstapformulier de naam van uw huidige aanbieder, het contractnummer en de einddatum van uw contract invult. De rest regelen wij.
Levering

4. Leveren

Neem na uw bestelling contact met ons op voor een installatieafspraak. Onze monteur installeert de producten gratis en wanneer het ú uitkomt.


Bekijk de procesbeschrijving Overstapservice Zakelijk voor alle telecomaanbieders

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Ik zit bij een andere aanbieder en ik wil overstappen naar Ziggo. Hoe makkelijk is dat?

Makkelijker kan niet! Laat ons het gewoon regelen. U hoeft zelf alleen aan te geven dát u gebruik wilt maken van de Overstapservice Zakelijk. Nadat wij alle gegevens van u hebben, kunt u verder toekijken hoe wij zorgen dat de overstap zo soepel mogelijk verloopt.

Bestelt u liever telefonisch? Hou dan alvast de volgende gegevens bij de hand:

  • contractnummer van uw huidige abonnement
  • einddatum van uw huidige abonnement

Wat houdt de Overstapservice Zakelijk in?

De Overstapservice Zakelijk is een gratis service van Ziggo, waarbij wij uw huidige Internet, TV en/of Bellen abonnement voor u opzeggen. Daarbij zorgen wij ervoor dat uw nieuwe aansluiting er al is voordat de oude wordt opgeheven en voorkomen we tegelijk dubbele kosten. 

Welke aanbieders werken mee met de Overstapservice Zakelijk?

De Overstapservice Zakelijk is een initiatief van het FIST, waaraan de meeste telecomaanbieders in Nederland deelnemen: KPN, Tele2, Telfort, Vodafone, XS4ALL en Ziggo.

Bij welke diensten kan ik gebruikmaken van de Overstapservice Zakelijk?

Als u bij Ziggo kiest voor Connect ZZP, dan adviseren wij u gebruik te maken van de Overstapservice Zakelijk. Wij zorgen er dan voor dat u niet zonder verbinding komt te zitten en tegelijk voorkomen wij een lange overlap met dubbele kosten. 

Kan ik ook gebruikmaken van de Overstapservice Zakelijk als ik bij mijn huidige aanbieder een particulier abonnement heb?

Dat kan! Omdat u bij ons een zakelijk abonnement afsluit, doorloopt u hiervoor wel de Overstapservice Zakelijk.

Hoe lang duurt het voordat ik ben overgestapt?

Dit is afhankelijk van uw huidige contract. Minimaal duurt het overstappen 15 en maximaal 120 dagen. Wij houden u per e-mail op de hoogte van de voortgang.

Kan ik meerdere vestigingen verhuizen met de Overstapservice Zakelijk?

Dat kan. Het is echter niet mogelijk om in één aanvraag meerdere vestigingen op te geven voor de Overstapservice Zakelijk. Dit moet u dus per vestiging doen.

Hoe voorkom ik dubbele abonnementskosten?

Kijk naar uw opzegtermijn en voorwaarden bij uw huidige aanbieder. Kies een overstapdatum na de afloopdatum van uw contract bij uw huidige aanbieder. Doet u dit niet? Dan brengt uw huidige aanbieder mogelijk een afkoopsom in rekening.

In het overstapproces vraagt Ziggo expliciet of u akkoord gaat met een mogelijke afkoopsom. Als u hier akkoord op geeft, dan zal Ziggo de overstap zondermeer in gang zetten op de gewenste overstapdatum. Een eventuele afkoopsom is hierbij voor uw rekening. Als u geen akkoord geeft op een mogelijke afkoopsom, dan zal Ziggo eerst bij uw huidige aanbieder controleren of de gewenste overstapdatum akkoord is zonder afkoopsom. Zo ja, dan zal de overstap in gang worden gezet. Zo nee, dan kan Ziggo de overstap helaas niet voor u regelen.

Kan ik nog gebruikmaken van de Overstapservice Zakelijk als ik de diensten al heb besteld?

Helaas. U kunt alleen tijdens het bestellen aangeven dat u gebruik wilt maken van de Overstapservice Zakelijk. Uiteraard is het wel mogelijk om nadat uw diensten geïnstalleerd zijn, nog extra diensten toe te voegen. 

Welke diensten komen bij de overstap te vervallen?

Neemt u bij uw huidige aanbieder meer diensten af, zoals internet, bellen en tv? Dan zijn deze mogelijk gebundeld in één contract. Bij beëindiging van dit contract komen alle diensten die onderdeel uitmaken van de bundel te vervallen.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer(s) behouden?

Ja, als u overstapt naar vaste telefonie van Ziggo, kunt u uw oude telefoonnummer(s) behouden. Ziggo neemt de nummers die u opgeeft voor de Overstapservice Zakelijk van uw huidige provider over.

Let op! Zeg vooral niet zelf uw abonnement op. Anders komen uw nummers alsnog te vervallen.

  • U ontvangt na uw bestelling een overstapformulier waarop u de mee te verhuizen nummers opgeeft. Deze nemen wij vervolgens over van uw huidige provider.
  • Tegelijk zeggen we het contract bij uw huidige aanbieder voor u op. Zo hoeft u zelf niets meer te regelen.Sommige PIN- en Alarmvoorzieningen werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP, werken deze diensten mogelijk niet meer. Bespreek uw overstap met ons, zodat u zeker weet dat u deze voorzieningen kan blijven gebruiken.

Kan ik mijn ISDN-nummers meenemen als ik overstap?

Als u ISDN heeft, kunt u het ISDN-hoofdnummer meenemen naar Ziggo. Voor een eventuele tweede lijn kunt u één van de andere nummers meenemen.

Kan ik mijn huidige clouddiensten blijven gebruiken?

Als clouddiensten (zoals bijvoorbeeld Microsoft Office 365) onderdeel uitmaken van een bundel die u opzegt, komen deze mogelijk te vervallen. Bestel een overeenkomstige clouddienst voor gebruik na de overstap en bespreek de migratiemogelijkheden met ons.

Kan ik mijn e-mailadres van mijn huidige aanbieder behouden als ik overstap?

Het is niet mogelijk om het e-mailadres van uw huidige aanbieder (uwnaam@telecomaanbieder.nl) mee te nemen naar Ziggo. Mogelijk biedt uw huidige provider de mogelijkheid om e-mails op uw oude adres nog enige tijd door te sturen, of om een autoreply in te stellen, zodat mensen weten waar ze u nog kunnen bereiken.

Behoud ik mijn vaste IP-adressen?

IP-adressen zijn niet overdraagbaar naar een nieuwe aanbieder. U kunt bij ons nieuwe vaste IP-adressen aanvragen. We bespreken graag met u hoe u uw randapparatuur (indien nodig) opnieuw instelt.

 

Liever zelf de touwtjes in handen?

Als u liever zelf uw overstap regelt, kan dat ook. Onderstaand vindt u alle informatie over onze overstapservice.

 

 

Stel zelf uw pakket samen

Succesvol ondernemen voor ZZP'ers

Alles uit uw onderneming halen? U weet het beste wat u daar voor nodig heeft. Stel daarom bij ons zelf uw pakket samen en pas deze weer aan. Wanneer u wilt.

 
 

Komt u er niet uit?

Bestellen?

0800-0640

(Gratis)

Dagelijks bereikbaar van 8.00 – 22.00 uur

Kijk voor andere opties bij:

Contact

Bestellen? Bel mij terug

Bel mij nu