Eenvoudig geregeld

Overstappen is super simpel. Geef bij je bestelling aan dat je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Wij regelen alles met je huidige provider en zorgen ervoor dat je geen tel offline bent. De zakelijke menukaart nog even bekijken? Een overzicht van alle producten vind je op de zelf samenstellen pagina.

Wie liever de touwtjes in handen houdt kan natuurlijk ook zelf het abonnement bij de oude provider opzeggen.

4, 3, 2, 1... overstappen!

Keuze gemaakt? Volg onderstaande vier stappen en in no time werk je verder met onze zakelijke producten.

4. Controleer je huidige contract

Pak het contract met de huidige provider erbij en noteer de contract- en opzegtermijn. Kun je die niet vinden? Geef ons toestemming, dan zoeken wij het voor je uit. Vermijd dubbele kosten door een overstapdatum na de huidige contractperiode te kiezen. Eerder overstappen kan natuurlijk, maar hou dan rekening met de afkoopsom in het contract van je oude provider.

3. Bestel je pakket

Plaats de bestelling en geef aan dat je gebruik maakt van de Overstapservice. Let erop dat je lopende contract binnen 3 maanden afloopt. Ligt de einddatum van je contract verder dan 3 maanden, dan kun je nog geen gebruik maken van de Overstapservice.

2. Bevestig het overstappen

Na het bestellen ontvang je een mail met de link naar het overstapformulier. Vul dit binnen 5 dagen in en zorg dat je de naam van je huidige aanbieder, het contractnummer en de einddatum van het contract invult.

1. Maak een afspraak voor installatie

De laatste stap: neem contact met ons op voor een installatieafspraak. Je monteur installeert de producten gratis en wanneer het je uitkomt.

Handig om te weten

Kan ik mijn huidige telefoonnummer(s) houden? En hoe werkt nummerbehoud?

Ja. Je ontvangt na bestelling een overstapformulier waarop je de mee te verhuizen telefoonnummers opgeeft. Die nemen we dan over van je oude provider. Wij zeggen het contract bij je huidige provider voor je op. Zeg het nummer niet zelf op. Want dan kunnen we het huidige vaste nummer niet overnemen.

Kan ik van particulier naar zakelijk overstappen en hoe lang duurt het?

Ja, dat kan. Meld je daarvoor gewoon aan bij Ziggo Zakelijk. De duur van de overstap hangt af van je huidige contract. Minimaal duurt het overstappen 15 en maximaal 120 dagen. We houden je per e-mail op de hoogte van de voortgang.

Kan ik de Overstapservice gebruiken nadat ik de diensten heb besteld?

Helaas. Je kan alleen tijdens het bestellen aangeven dat je de Overstapservice wilt gebruiken.

Kan ik zaken als clouddiensten, IP-adressen en e-mailadressen behouden?

Nee, als je overstapt vervallen de diensten die aan het abonnement van je oude provider gekoppeld zijn. Denk daarbij aan clouddiensten (bijvoorbeeld Microsoft Office 365), gekoppelde e-mailadressen (bijvoorbeeld henk.krol@kpn.com) en vaste IP-adressen. 

Gelukkig bieden we prima alternatieven. En we helpen met het instellen van je apparatuur zodat alles meteen werkt. Check onze diensten of neem contact op voor meer uitleg.

Werkt de Overstapservice ook voor MKB?

Nee. De Overstapservice is bedoeld voor ondernemers met een ZZP-pakket. Bij het Connect MKB pakket krijg je een vast contactpersoon die je stap voor stap bij het overstappen begeleidt.

Welke providers werken mee met de Overstapservice Zakelijk?

De Overstapservice Zakelijk is een initiatief van het FIST, waaraan de meeste telecomaanbieders in Nederland deelnemen: KPN, Tele2, Telfort, Vodafone, XS4ALL en Ziggo. Lees alles over dit gezamenlijke initiatief.

 
 

Liever zelf achter het stuur?

Als je het overstappen liever zelf regelt, kan dat natuurlijk ook.

 

 

 

Bel en bestel

Direct telefonisch bestellen? Hou het contractnummer en de einddatum van je huidige abonnement bij de hand en bel onderstaand telefoonnummer. Of laat je nummer achter, dan bellen we je terug.

0800 - 0640 (gratis)

7 dagen per week van 8.00 tot 22.00 uur

Of we bellen je terug

Bel me nu