Zelf overstappen

Regel je overstap zelf in 4 stappen
  • Regel alles zelf
  • Bestel je ideale pakket
  • Zeg je oude abonnement op

Zo geregeld

Overstappen is zo geregeld. Je moet er alleen op letten dat je het oude abonnement op het juiste moment opzegt en aangeven of je je telefoonnummers wilt houden. Wil je onze zakelijke menukaart nog even zien? Een overzicht van onze producten vind je op de zelf samenstellen pagina.

Niet zelf alles regelen? Gebruik dan onze Overstapservice, dan regelen wij het voor je.

Zelf overstappen | Ziggo Zakelijk

In no-time zelf overstappen

Overstappen is zo geregeld. Je moet er alleen op letten dat je het oude abonnement op het juiste moment opzegt en aangeeft of je je telefoonnummers wilt houden.

Controleer je huidige contract

Pak het contract met de huidige provider erbij en noteer de contract- en opzegtermijn. Kun je die niet vinden? Geef ons toestemming en we vragen de informatie voor je op. Je wilt dubbele kosten vermijden dus kies voor een overstapdatum na de huidige contractperiode. Eerder overstappen kan natuurlijk, maar hou dan rekening met de afkoopsom in het contract van je oude provider.

Zelf overstappen | Ziggo Zakelijk

Bestel je pakket

Heb je een pakket gevonden dat bij je past? Dan kun je gaan bestellen. Wil je je huidige telefoonnummer behouden? Vergeet dit dan niet aan te geven tijdens het bestelproces.

Zelf overstappen | Ziggo Zakelijk

Levering & installatie

Na het plaatsen van de bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Neem dan contact met ons op. We plannen een gratis installatieafspraak met een monteur op een moment dat je het beste uitkomt. Daarna ontvang je binnen een week de schriftelijke bevestiging van de bestelling. Daarin staat ook de verwachte leveringsdatum.

Zelf overstappen | Ziggo Zakelijk

Zeg je oude abonnement op

Wanneer je de aansluitdatum van het Ziggo abonnement hebt, zeg je het abonnement bij je oude provider op. Doe dat via de website van je oude provider. Typ /opzeggen achter de URL van die provider (bijvoorbeeld kpn.com/opzeggen) en volg de instructies. Of maak een opzegbrief en stuur die naar je huidige provider.

Zelf overstappen | Ziggo Zakelijk
Handig om te weten

Ja, dat kan. Geef tijdens het bestellen de telefoonnummers op die je mee wilt nemen. 

Zeg het nummer niet zelf op
. Want dan kunnen we het huidige vaste nummer niet overnemen. En hou er rekening mee dat je maximaal twee telefoonnummers mee kunt nemen. Eventuele extra nummers vervallen dan.

Het behouden van je huidige telefoonnummer(s) kan op één van de volgende manieren:

  • Geef het direct door bij de bestelling
  • Vul de machtigingskaart voor nummerbehoud in die je ontvangt bij de bevestigingsbrief van je abonnement

Sommige oudere analoge telefoontoestellen, faxen, frankeermachines en deuropeners werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP, werken deze oudere apparaten mogelijk niet meer. Neem contact op om de alternatieven te bespreken.

Nee, als je overstapt vervallen de diensten die aan het abonnement van je oude provider gekoppeld zijn. Denk daarbij aan clouddiensten (bijvoorbeeld Microsoft Office 365), e-mailadressen (bijvoorbeeld henk.krol@kpn.com) en vaste IP-adressen. 

Gelukkig bieden we prima alternatieven. En we helpen met het instellen van je apparatuur zodat alles meteen werkt. Bekijk onze aanvullende producten of neem contact op voor meer uitleg.

Dat hangt er vanaf. Sommige PIN- en Alarmvoorzieningen werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar het nieuwere VoIP, kan het voorkomen dat deze diensten niet meer werken. Neem contact op om de alternatieven te bespreken.

Zelf overstappen | Ziggo Zakelijk

Toch hulp nodig?

Wil je je overstap liever door ons laten regelen?

Telefonisch bestellen?

Bel en zorg dat je je contractnummer en de einddatum van je huidige abonnement bij de hand hebt.

Elke dag van 8.00 tot 22.00 uur