Overslaan en ga naar inhoud

Zelf overstappen

Regel je overstap zelf in 4 stappen

  • Regel alles zelf
  • Bestel je ideale pakket
  • Zeg je oude abonnement op

Zo geregeld

Overstappen is zo geregeld. Je moet er alleen op letten dat je het oude abonnement op het juiste moment opzegt en aangeven of je je telefoonnummers wilt houden. Wil je onze zakelijke menukaart nog even zien? Een overzicht van onze producten vind je op de zelf samenstellen pagina.

Niet zelf alles regelen? Gebruik dan onze Overstapservice, dan regelen wij het voor je.

Tot 1.200 Mbit/s downloadsnelheid

  • Snel en stabiel internet
  • Gratis internetbeveiliging met Safe Online
  • Zakelijke klantenservice
  • Overal tv met Ziggo GO

In no-time zelf overstappen

Overstappen is zo geregeld. Je moet er alleen op letten dat je het oude abonnement op het juiste moment opzegt en aangeeft of je je telefoonnummers wilt houden.

Controleer je huidige contract

Pak het contract met de huidige provider erbij en noteer de contract- en opzegtermijn. Kun je die niet vinden? Als je ons toestemming geeft, zoeken wij het voor je uit.

Zorg ervoor dat je een abonnement aanvraagt op hetzelfde adres als waar je huidige provider je dienst(en) levert. Ga je verhuizen? Dan kun je de Overstapservice niet gebruiken. Zeg dan zelf je oude abonnement op.

Bestel je pakket

Plaats je bestelling en geef aan dat je gebruik maakt van de Overstapservice. Let erop dat je lopende contract binnen 3 maanden afloopt. Ligt de einddatum van je contract verder dan 3 maanden, dan kun je nog geen gebruik maken van de Overstapservice.

Bevestiging

Kort na je bestelling ontvang je per mail een overzicht van je bestelling. Per ongeluk een verkeerd e-mailadres opgegeven? Geen zorgen. Dan sturen we je een bevestiging per post.

Heb je je overstapgegevens niet meteen doorgegeven? Dan ontvang je na het bestellen een mail met de link naar het overstapformulier. Vul dit binnen 5 dagen in en zorg dat je de naam van je huidige aanbieder en het contractnummer invult.

bevestig overstappen

Levering & installatie

Is je overstapverzoek goedgekeurd door je oude provider? Dan sturen we je een bevestiging en delen we de geplande overstapdatum. Enkele dagen voor activatie ontvang je van ons installatiepakket waarmee je je producten eenvoudig zelf installeert. 

Kom je er zelf toch niet uit? Maak dan gratis een afspraak met een monteur. Neem hiervoor even contact met ons op.

Handig om te weten

Ja, dat kan. Geef tijdens het bestellen de telefoonnummers op die je mee wilt nemen. 

Zeg het nummer niet zelf op
. Want dan kunnen we het huidige vaste nummer niet overnemen. En hou er rekening mee dat je maximaal twee telefoonnummers mee kunt nemen. Eventuele extra nummers vervallen dan.

Het behouden van je huidige telefoonnummer(s) kan op één van de volgende manieren:

  • Geef het direct door bij de bestelling
  • Vul de machtigingskaart voor nummerbehoud in die je ontvangt bij de bevestigingsbrief van je abonnement

Sommige oudere analoge telefoontoestellen, faxen, frankeermachines en deuropeners werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP, werken deze oudere apparaten mogelijk niet meer. Neem contact op om de alternatieven te bespreken.

Nee, als je overstapt vervallen de diensten die aan het abonnement van je oude provider gekoppeld zijn. Denk daarbij aan clouddiensten (bijvoorbeeld Microsoft Office 365), e-mailadressen (bijvoorbeeld henk.krol@kpn.com) en vaste IP-adressen. 

Gelukkig bieden we prima alternatieven. En we helpen met het instellen van je apparatuur zodat alles meteen werkt. Bekijk onze aanvullende producten of neem contact op voor meer uitleg.

Dat hangt er vanaf. Sommige PIN- en Alarmvoorzieningen werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar het nieuwere VoIP, kan het voorkomen dat deze diensten niet meer werken. Neem contact op om de alternatieven te bespreken.

Toch hulp nodig?

Wil je je overstap liever door ons laten regelen?

Telefonisch bestellen?

Bel en zorg dat je je contractnummer en de einddatum van je huidige abonnement bij de hand hebt.

Elke dag van 8.00 tot 22.00 uur