Inflatiecorrectie
Aangepaste prijs Ziggo Zakelijk Internet, TV en Vast Bellen
Inflatiecorrectie: wijziging van de prijzen
Een prijsstijging in Nederland heet inflatie en dat heeft ook invloed op onze kosten. We bekijken elk jaar of we deze gestegen kosten in onze abonnementsprijzen meenemen. Bij een inflatiecorrectie gebruiken we het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over het vorige jaar. Praten over prijzen is meestal niet leuk. We zijn er wel graag duidelijk over.
Over 2023 is het CBS-inflatiepercentage 3,8%. Met een inflatiecorrectie van gemiddeld 2,5%, blijven we onder dat percentage van het CBS. Per 1 juli 2024 is de inflatiecorrectie op onze pakketten:
- 1 euro p.m. meer voor internet (m.u.v. Instap, dit is 0,50 euro)
- 0,50 euro p.m. meer voor tv
- 0,50 euro p.m. meer voor Vast Bellen
Persoonlijke informatie over de nieuwe abonnementsprijzen staat in juni op de factuur.
Dit heb je allemaal
TV & Streaming
Met Ziggo Sport en ESPN1 standaard in je tv-pakket kijk je naar de spannendste sportwedstrijden. Meer een film- en serieliefhebber? Dan zit je goed met SkyShowtime.
Combivoordeel
Voordelen zoals dubbele mobiele data, een extra tv-pakket en korting op je abonnement als je Ziggo Zakelijk combineert met Vodafone.
24/7 contact
Het gemak van 24/7 service met de Vodafone & Ziggo app: hulp van onze Business Crew via messenger en pas je pakket elke maand zelf eenvoudig aan.
Veelgestelde vragen
Ja, per 1 juli 2024 vindt er een inflatiecorrectie plaats. Je betaalt dan 1 euro p.m. meer voor internet. Voor tv en Vast Bellen is dit 0,50 euro p.m. meer. In geen enkel geval is de wijziging van de bundelprijs meer dan 2 euro per maand. In juni staat op de factuur een bericht over je nieuwe abonnementsprijs.
Een inflatiecorrectie baseren we op het gemiddelde consumentenprijsindexcijfer van Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) van het vorige jaar. Dit inflatiepercentage is vastgesteld op 3,8% over het hele jaar 2023. Met een inflatiecorrectie van gemiddeld 2,5% op de bundelprijs, blijven we onder dat percentage.
Jazeker. Heb je een korting met ons afgesproken voor een bepaalde periode, dan houd je die gewoon totdat die actieperiode is afgelopen. Heb je nog recht op een kortingsbedrag of –percentage, dan wordt dat berekend over de nieuwe abonnementsprijs.
Ook je Volop extra voordelen wanneer je Ziggo met Vodafone of hollandsnieuwe combineert blijf je houden zoals korting, dubbele data en een tv-pakket.
Nee, je mag niet kosteloos je abonnement beëindigen voor het einde van de minimumduur van je contract. Volgens de Algemene Voorwaarden mogen we de prijzen van onze abonnementen jaarlijks wijzigen tot maximaal het CBS-inflatiepercentage. Natuurlijk kun je het abonnement wel maandelijks kosteloos aanpassen in Mijn Ziggo of via een medewerker.
Ja, de inflatiecorrectie geldt voor elke klant, nieuw of bestaand. Klanten worden in juni over de prijsverhoging geïnformeerd via een persoonlijk bericht op de factuur. Na 1 april zijn nieuwe klanten over de tarieven per 1 juli geïnformeerd als ze een bestelling plaatsten.
De inflatiecorrectie geldt voor particuliere klanten en kleinzakelijke klanten. Kijk voor een overzicht van de inflatiecorrectie voor particuliere klanten op ziggo.nl/inflatiecorrectie.
Op deze informatiepagina vind je meer uitleg over wat precies op je factuur staat en wat het betekent.
Contactopties
We helpen je graag
Neem direct contact op met onze Business Crew via de Vodafone & Ziggo app! Heb je onze app nog niet? Via deze link kun je de app installeren.
Bekijk hier de andere opties om contact op te nemen met de Business Crew. Wij zijn maandag t/m zondag bereikbaar van 8:00 uur - 22:00 uur.
Bel onze servicelijn
Liever telefonisch contact opnemen? Bel dan naar 0800 0620. Ook hier zijn we maandag t/m zondag van 8:00 uur - 22:00 uur bereikbaar.