Voorkom extra kosten

Is een betaling niet binnen de afgesproken termijn bijgeschreven op het rekeningnummer van Ziggo? Dan ontvang je eerst een herinnering. Betaal op tijd om extra kosten te voorkomen. Bekijk de betaalmethodes.

Betaalregeling

Het kan natuurlijk zijn dat betalen je even niet goed uitkomt. Neem contact op om te kijken of we een regeling kunnen treffen.

Incassotraject

Het allerliefste voorkomen we problemen. Maar als het vaker voorkomt dat je de rekeningen niet op tijd betaalt dan starten we het incassotraject op. Tijdens het incassotraject krijg je eerst een paar betaalherinneringen van ons. Het incassoproces kost veel tijd en geld, dus na de eerste herinnering betaal je ervoor. De kosten die we daarvoor rekenen zijn wettelijk bepaald.

Het incassotraject gaat als volgt:

Herinneringsbrief & incassokosten

We starten ons incassotraject altijd met het versturen van een gratis herinnering. Deze herinnering heeft een betaaltermijn van 14 dagen. Maak je het openstaande bedrag binnen 14 dagen niet over? Dan brengen we incassokosten in rekening.

Afsluiting digitale diensten

Betaal je het openstaande bedrag met incassokosten niet op tijd? Dan sluiten we je digitale diensten af. Je kunt dan niet meer internetten en bellen met je vaste telefoon.

Afsluiting analoge diensten & overdracht incassobureau

Is er na afsluiting van je digitale diensten nog steeds sprake van een openstaand saldo, dan sluiten we ook je analoge tv-signaal af en beëindigen we je abonnement(en). Hiervoor brengen we afsluitkosten in rekening.

Na beëindiging van je abonnementen worden de openstaande facturen overgedragen aan het incassobureau.

Heraansluiting

Als je betaalt nadat je diensten zijn afgesloten, dan sluiten we je opnieuw aan. Hoe snel dat kan, hangt af van de situatie.

  • Zijn je diensten afgesloten, maar kun je nog wel analoog tv-kijken? De afgesloten diensten worden binnen 24 uur nadat de betaling is verwerkt, opnieuw aangesloten.
  • Heb je helemaal geen tv-signaal meer? Dan duurt het 4 tot 6 werkdagen na de verwerking van de betaling, totdat je opnieuw wordt aangesloten.
  • Maak je gebruik van een betaalregeling? Binnen 4 tot 6 werkdagen na betaling van de eerste termijn van je betaalregeling, word je opnieuw aangesloten.

Veelgestelde vragen

Mijn rekening is hoger dan verwacht. Kan ik in termijnen betalen?

Het kan natuurlijk zijn dat betalen je even niet goed uitkomt. Neem dan contact met ons op. Mogelijk kom je in aanmerking voor een betaalregeling. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0800 - 0620. De betaling of toezegging zal dezelfde werkdag zijn verwerkt.

Hoe kan ik het openstaande bedrag betalen?

Je kunt op een aantal manieren alsnog betalen. Doe dat zo snel mogelijk zodat je abonnement niet wordt afgesloten en je geen extra kosten krijgt. Bekijk de betaalmethodes.

Ik ben het niet eens met de rekening van de deurwaarder. Wat nu?

Neem voor vragen over incassokosten alsjeblieft contact op met het incassobureau.

Heb je een e-mail over een factuur van Ziggo ontvangen die je niet vertrouwt?

Twijfel je of de factuur klopt? Kijk dan op onze factuuruitleg-pagina.

Twijfel je aan de echtheid van de factuur? Check of de factuur in je eigen account staat. Staat de factuur daar niet? Dan heb je misschien een phishingmail gekregen. Dat zijn valse facturen die lijken op die van ons. Daarmee vissen internetcriminelen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes enzovoorts. We vinden het belangrijk dat je phishing herkent. Daarom hebben we een pagina met phishing-voorbeelden die over Ziggo in omloop zijn. Ook staan er tips over het herkennen van phishing.

Waar kan ik mijn openstaande saldo bekijken?

Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 12 maanden bekijk je in je eigen account.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Voor ZZP'ers en het MKB

Klantenservice

0800 - 0620 (gratis)

8.00 - 22.00 uur

Bestellen

0800 - 0640 (gratis) 

8.00 - 22.00 uur

Voor Grootzakelijk

Klantenservice

088 121 2500 (normaal tarief)

8.00 - 22.00 uur

Bestellen

088 123 9500 (normaal tarief)

8.30 - 17.00 uur

Contactformulier

Geen brandende vraag?