Overslaan en ga naar inhoud

Openstaande factuur

Betaal op tijd of zorg voor een betaalregeling om afsluiting te voorkomen

Voorkom extra kosten

Is een betaling niet binnen de afgesproken termijn bijgeschreven op het rekeningnummer van Ziggo? Dan ontvang je eerst een herinnering. Betaal op tijd om extra kosten te voorkomen. Bekijk de betaalmethodes.

Kalender

Betaalregeling

Het kan natuurlijk zijn dat betalen je even niet goed uitkomt. Neem contact op om te kijken of we een regeling kunnen treffen.

Incassotraject

Het allerliefste voorkomen we problemen. Maar als het vaker voorkomt dat je de rekeningen niet op tijd betaalt, dan starten we het incassotraject op.

Tijdens het incassotraject krijg je eerst een paar betaalherinneringen van ons. Het incassoproces kost veel tijd en geld, dus na de eerste herinnering betaal je ervoor. De kosten die we daarvoor rekenen, zijn wettelijk bepaald.

Post van Ziggo

Het incassotraject gaat als volgt:

  • Herinneringsbrief & incassokosten
    We starten ons incassotraject altijd met het versturen van een gratis herinnering. Deze herinnering heeft een betaaltermijn van 14 dagen. Maak je het openstaande bedrag binnen 14 dagen niet over? Dan brengen we incassokosten in rekening.

  • Afsluiting digitale diensten
    Betaal je het openstaande bedrag met incassokosten niet op tijd? Dan sluiten we je digitale diensten af. Je kunt dan niet meer internetten en bellen met je vaste telefoon.

  • Afsluiting analoge diensten & overdracht incassobureau
    Is er na afsluiting van je digitale diensten nog steeds sprake van een openstaand saldo, dan sluiten we ook je analoge tv-signaal af en beëindigen we je abonnement(en). Hiervoor brengen we afsluitkosten in rekening.

    Na beëindiging van je abonnementen worden de openstaande facturen overgedragen aan het incassobureau. Hiervoor werken we met Ultimoo Incasso uit Woerden.

Heraansluiting

Als je betaalt nadat je diensten zijn afgesloten, dan sluiten we je opnieuw aan. Hoe snel dat kan, hangt af van de situatie.

  • Zijn je diensten afgesloten, maar kun je nog wel analoog tv-kijken? De afgesloten diensten worden binnen 24 uur nadat de betaling is verwerkt, opnieuw aangesloten.
  • Heb je helemaal geen tv-signaal meer? Dan duurt het 4 tot 6 werkdagen na de verwerking van de betaling, totdat je opnieuw wordt aangesloten.
  • Maak je gebruik van een betaalregeling? Binnen 4 tot 6 werkdagen na betaling van de eerste termijn van je betaalregeling, word je opnieuw aangesloten.
Veelgestelde vragen

Het kan natuurlijk zijn dat betalen je even niet goed uitkomt. Neem dan contact met ons op. Mogelijk kom je in aanmerking voor een betaalregeling. Neem dan contact op. De betaling of toezegging zal dezelfde werkdag zijn verwerkt.

Je kunt op een aantal manieren alsnog betalen. Doe dat zo snel mogelijk zodat je abonnement niet wordt afgesloten en je geen extra kosten krijgt. Bekijk de betaalmethodes.

Twijfel je of de factuur klopt? Kijk dan op onze factuuruitleg-pagina.

Twijfel je aan de echtheid van de factuur? Check of de factuur in je eigen account staat. Staat de factuur daar niet? Dan heb je misschien een phishingmail gekregen. Dat zijn valse facturen die lijken op die van ons. Daarmee vissen internetcriminelen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes enzovoorts. We vinden het belangrijk dat je phishing herkent. Daarom hebben we een pagina met phishing-voorbeelden die over Ziggo in omloop zijn. Ook staan er tips over het herkennen van phishing.

Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 12 maanden bekijk je in je eigen account.

Openstaande factuur | Klantenservice | Ziggo Zakelijk