Betaalmethodes
Als de incasso niet is gelukt, kun je op deze manieren handmatig betalen
Automatische incasso
Met automatische incasso heb je geen omkijken meer naar je facturen. Het is gratis en makkelijk want je betaalt altijd op tijd. Elke maand gaat automatisch het factuurbedrag van je rekening af. En mocht het nodig zijn, dan kun je tot 5 dagen na de dag van betalen het geld laten terugstorten.
In Mijn Ziggo of in de Vodafone & Ziggo app zet je betalen via automatische incasso aan. Je vindt er ook je facturen, wijzigt bijvoorbeeld je rekeningnummer en meer.
Handmatig betalen
De factuur handmatig betalen? Maak het bedrag dan over naar rekening NL98INGB0000845745 ten name van Ziggo Services B.V. onder vermelding van je klantnummer en factuurnummer(s). Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur. De factuur bekijken doe je zo:
- Log in bij Mijn Ziggo.
- Ga naar Factuur.
- Ga naar de factuur die je wilt betalen en download de PDF.
Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur.
Heb je een betaalachterstand? Dan betaal je snel en handig via iDEAL. Doe je dit op een werkdag voor 16.00 uur, dan verwerkt je bank de betaling dezelfde werkdag nog.
Hoe werkt het?
- Log in bij Mijn Ziggo.
- Ga naar Factuur.
- Klik bij Status op de knop iDEAL betalen en volg de stappen.
Betaalregeling
Betalen kan soms even niet goed uitkomen. We kunnen dan samen kijken of er een betalingsregeling mogelijk is.
Heb je een vraag over het incassotraject en de bijkomende kosten? Of ben je afgesloten en wil je weten hoe je diensten zo snel mogelijk weer worden aangesloten? Lees dan alles over een betaalachterstand.
Vragen over facturen
Heb je een e-mailadres in Mijn Ziggo opgegeven? Dan krijg je een paar dagen voor de afschrijving een factuurnotificatie. Dat is een e-mail waarin we laten weten dat je nieuwe factuur klaarstaat in Mijn Ziggo en waarin staat wat je factuurbedrag is.
Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 12 maanden bekijk je in Mijn Ziggo.
Je hebt dan een servicenummer gebeld. Dat zijn nummers die beginnen met 090, 18, 084 of 087. De kosten voor deze nummers bestaan uit twee delen en staan daarom op 2 aparte regels. Lees meer over servicenummers.
Vragen over betalen
Je rekeningnummer wijzig je heel makkelijk in Mijn Ziggo. Je krijgt een bevestigingsbrief van de wijziging.
Ja, dat kan. Je hebt hiervoor nodig:
- Het rekeningnummer (IBAN) van Ziggo
- De BIC van Ziggo
- Je klantnummer
- Je factuurnummer
Je vindt deze gegevens op je maandelijkse factuur van Ziggo. Je factuur bekijk je zo:
- Log in bij Mijn Ziggo
- Ga naar Factuur
- Ga naar de factuur die je wilt betalen en download de PDF
Het rekeningnummer (IBAN) vind je in de rechterbovenhoek van je factuur. Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur.
We stoppen per 20 februari met online accorderen. Dat doen we omdat de lange verwerkingstijd regelmatig leidt tot onnodige betaalachterstanden. Tot die datum kun je nog met online accorderen betalen. Vanaf 20 februari betaal je gemakkelijk via iDEAL, in Mijn Ziggo.