Ziggo Speedtest

Snel als het licht of trager dan verwacht? Test je internetverbinding met onze speedtest. Voor de meest betrouwbare uitkomst sluit je je computer met een internetkabel op het modem aan.

Is je snelheid naar wens?

Top! Zo hoort het ook

Hmm.. dat moet beter

Er zijn verschillende oorzaken voor een trage verbinding. Het kan aan je modem liggen, maar ook aan de plek waar die staat of aan apparaten die het signaal verstoren. Zo verbeter je eenvoudig je wifi.

Gelukkig gloort er licht aan de horizon!

Soms is het gras namelijk echt groener aan de overkant. Bij Ziggo Zakelijk haal je vaak hogere snelheden dan bij andere aanbieders. Hoe dat komt? Ons netwerk loopt via Hybrid Fibre-Coax (HFC), waarbij maar liefst 97% van het signaal via glasvezel loopt.

Welke snelheid heb je nodig?

Wil je met minimaal 5 devices online kunnen, sla je op in de cloud en verstuur je middelgrote bestanden? Dan heb je al snel 300 Mbit/s nodig. Gebruik je tegelijkertijd veel verschillende devices, stream je (Netflix, video-calls) en verstuur je grote (beeld)bestanden? Dan vang je met 600 Mbit/s alles op.

Meestgestelde vragen

Mijn wifi werkt niet goed. Hoe verbeter ik de draadloze internetsnelheid?

Via een internetkabel haal je de snelheid die bij je abonnement hoort. Via wifi kan die snelheid lager zijn. Gelukkig kun je veel doen om het signaal te verbeteren.

Ik haal niet de internetsnelheid van mijn abonnement. Hoe verbeter ik de bekabelde snelheid?

Heb je de computer met een netwerkkabel aangesloten en haal je een lagere snelheid dan bij je abonnement hoort? Lees dan hier wat de oorzaak kan zijn.

Is één wifi-punt voldoende?

Betonnen muren, isolatie en elektronische apparatuur kunnen je wifi-signaal verzwakken. Met een Wifibooster versterk je dit signaal. Je plaatst 'm op de plek waar de wifi zwak is, bijvoorbeeld op zolder of achterin de zaak.