Overstappen naar Vodafone

Zakelijk Mobiel van Ziggo stopt vanaf 1 januari 2018 en gaat over in
Vodafone. Heb jij je overstap naar Vodafone al bevestigd? Dan gaan wij dat
voor je regelen. Je houdt gewoon je eigen vertrouwde nummer.

Je ontvangt een nieuwe simkaart

Nadat je de bevestiging van Vodafone hebt gekregen, ontvang je tussen 2 en 4 werkdagen je nieuwe simkaart. Deze past in ieder toestel. Je hoeft alleen maar het juiste formaat uit het plastic plaatje te drukken. Weet je niet welke maat je nodig hebt? Kijk dan in de handleiding van je toestel. Of check de maat van je oude simkaart.

Je ontvangt je Vodafone simkaart per post. Als je meerdere simkaarten op één adres hebt, dan ontvang je deze tegelijk.

Je kunt de status van je Vodafone simkaart via Track & Trace online volgen. De link naar Track & Trace ontvang je per e-mail van Vodafone.

Nee, dat hoeft niet. Het pakketje met je nieuwe simkaart past in de brievenbus. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven. 

Mobiel | Overstappen | Ziggo Zakelijk
Mobiel | Overstappen | Ziggo Zakelijk

Je abonnement

Je nieuwe Vodafone abonnement gaat in op het moment dat je telefoonnummer is overgezet. Daar hebben we 8 werkdagen voor nodig. Je hoeft zelf niets te doen. Dat regelen wij. Je ontvangt van Vodafone een e-mail met de exacte datum wanneer je nummer wordt overgezet en je abonnement ingaat.Zodra je nummer van Ziggo is overgezet naar Vodafone, merk je dat je geen bereik meer hebt. Dan stop je de nieuwe Vodafone simkaart in je mobiel. De oude simkaart heb je niet meer nodig en kun je weggooien.

Ja, dat kan. Vergeet dan niet je nieuwe Vodafone simkaart mee te nemen naar het buitenland. Zodra je Ziggo simkaart niet meer werkt, vervang je deze door de Vodafone simkaart.

Dat zouden we jammer vinden. Maar je kunt je overstap annuleren. Doe dat binnen 14 dagen. Bel ons via 0800 – 0620, dan maken we het in orde.Goed om te weten: Zakelijk Mobiel van Ziggo stopt vanaf 1 januari 2018. Je kunt daarom niet terug naar je oude Ziggo abonnement.

Je ontvangt van Vodafone een bevestigingsmail met je nieuwe abonnement. Daarin staat het nieuwe tarief inclusief de kortingen die je ontvangt. Op Vodafone tarieven zie je alle tarieven van je abonnement exclusief de kortingen. Bekijk de voorwaarden van Vodafone.

Je gaat over naar MyVodafone

Voor je verbruik, kosten, instellingen en informatie over je abonnement ga je nu naar My Vodafone. En niet meer naar Mijn Ziggo of Mijn Ziggo Mobiel. Nadat je bestelling is verwerkt, krijg je een mail met een link naar My Vodafone. Het aanmaken van een account is heel eenvoudig. Je hoeft alleen je geboortedatum in te vullen en een wachtwoord aan te maken. Een klantnummer is niet nodig.

Mobiel | Overstappen | Ziggo Zakelijk

Veelgestelde vragen over je nieuwe bundel

Ja, dat is mogelijk binnen bepaalde abonnementen. Neem contact op met de klantenservice van Vodafone via 0800 - 0094 voor meer informatie.

Als je Zakelijk Mobiel van Ziggo laat omzetten naar een Vodafone abonnement, krijg je € 4,13 korting (excl. btw) en dubbele data. Deze voordelen zijn al verwerkt in je Vodafone abonnement.In sommige gevallen krijg je iedere maand nog meer extra's. Weten of je in aanmerking komt? Doe de check!

Je instellingen voor data in het buitenland worden automatisch aangepast. Lukt het na je overstap toch niet om te internetten in het buitenland? Kijk dan eerst of data-roaming aanstaat. 

In iOS zie je dat onder Instellingen - Mobiel netwerk - Opties mobiele data.
In Android zie je dat onder Instellingen - Verbindingen - Mobiele netwerken

Staat roaming aan, maar heb je nog steeds geen data? Doe dan het volgende: 

iOS

  • Verwijder je oude Ziggo mobiel internet-profiel via Instellingen - Algemeen - Profielen. Daarna zou het moeten werken.
  • Je kunt nog even je APN-instellingen controleren. Kijk bij Instellingen - Mobiele data - Mobiele data netwerken of bij APN live.vodafone.com staat, met vodafone zowel als gebruikersnaam als wachtwoord.
Overige toestellen
  • Controleer je APN-instellingen. Dat doe je in Android bijvoorbeeld onder Instellingen - Verbindingen - Mobiele netwerken - Namen Toegangspunten. Bij APN moet live.vodafone.com staan, met vodafone zowel als gebruikersnaam als wachtwoord.

In My Vodafone kun je deze instellingen weer aanpassen.  

Met de gratis optie Groepsbundel van Vodafone kun je tegoed (belminuten, sms en/of data) zowel in binnen- als buitenland met collega’s delen. Bundels kun je alleen delen tussen abonnementen van hetzelfde soort, dus twee Red Pro Connect kunnen hun bundel delen met elkaar, maar niet met een Red Pro Select abonnement.

De Groepsbundel kun je zelf activeren via My Vodafone of neem contact op met de klantenservice van Vodafone via 0800 - 0094 voor meer informatie.

Ja, als je zakelijk internet van Ziggo hebt, kun je Wifispots gewoon blijven gebruiken. Log voor de instellingen in op je Mijn Ziggo account van onze vaste diensten.

Helaas kunnen we je voicemailberichten niet meenemen naar je nieuwe simkaart. Wil je voicemail gebruiken? Bel dan naar Voicemail (1233 vanaf je mobiele telefoon) om deze opnieuw in te stellen.

Je nummer wordt niet automatisch in de telefoongids vermeld. Je kunt op mijnnummervermelding.nl bekijken op welke manier je geregistreerd bent en je vermelding instellen. 

Je bent van abonnement gewisseld en gaat over naar Vodafone. Daarom sturen we eenmalig twee facturen voor je mobiele abonnement. Eén factuur van Ziggo en één van Vodafone voor de nieuwe bundel. Na deze facturen ontvang je voortaan een factuur van Vodafone voor je mobiele abonnement en een factuur van Ziggo voor zakelijk internet, vast bellen en/of televisie. 

Ook goed om te weten: we schrijven misschien je factuurbedrag vanaf je overstap op een andere datum af. De facturen van je nieuwe abonnement bekijk je in My Vodafone. De oude facturen vind je in Mijn Ziggo of Mijn Ziggo Mobiel.

Teveel betaald? Geen zorgen, het teveel betaalde bedrag wordt verrekend met de volgende factuur van Ziggo. Als je voor je mobiele abonnement een apart klantnummer bij Ziggo had, krijg je het teveel betaalde bedrag terug. Dit gebeurt in de meeste gevallen de volgende maand. 

Bekijk meer informatie over je factuur van Vodafone