Automatische incasso

Wil je het simpel houden dan kies je voor automatische incasso. Het is gratis, betrouwbaar en je betaalt gegarandeerd op tijd. Bovendien kun je het bedrag tot 56 dagen na de factuurdatum laten terugstorten. De betaling verwerken we binnen één werkdag.

Wil je betalen via automatische incasso? Dat regel je eenvoudig in Mijn Ziggo. Of per post via een schriftelijke machtiging.

Handmatig betalen

Betalen via je bank

De factuur handmatig betalen? Maak het bedrag dan over naar rekening NL98INGB0000845745 ten name van Ziggo Services B.V. onder vermelding van je klantnummer en factuurnummer(s). Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur. De factuur bekijken doe je zo:

  1. Log in op je eigen Ziggo account.
  2. Ga naar Factuur.
  3. Ga naar de factuur die je wilt betalen en download de PDF.

Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur.

iDEAL of acceptmail

Heb je een betaalachterstand? Dan betaal je snel en handig via iDEAL. Op een werkdag voor 16.00 uur, verwerkt je bank de betaling dezelfde werkdag nog.

Hoe werkt het?

  1. Log in op je eigen Ziggo account.
  2. Ga naar Factuur.
  3. Klik bij Status op de knop iDEAL betalen en volg de stappen.


Heb je geen toegang tot Mijn Ziggo? Je kunt ook een iDeal link via e-mail aanvragen (AcceptEmail). 

 

Pinnen of contant

Bij GWK Travelex betaal je het openstaande bedrag via pin of contant. Dat kan als standaard- of spoedbetaling. Zorg ervoor dat je een legitimatiebewijs, je laatste herinneringsbrief of de afsluitbrief meeneemt. Hierin staat het betalingskenmerk.

Vind het dichtsbijzijnde GWK Travelex kantoor. Nadat we bericht hebben ontvangen van GWK Travelex kost het ons 2 werkdagen om standaardbetalingen te verwerken en voor spoedbetalingen geldt 1 werkdag. 

Betaalregeling

Betalen kan soms even niet goed uitkomen. We kunnen dan samen kijken of er een betalingsregeling mogelijk is. 

Heb je een vraag over het incassotraject en de bijkomende kosten? Of ben je afgesloten en wil je weten hoe je diensten zo snel mogelijk weer worden aangesloten? Lees dan alles over een betaalachterstand.

Vragen over facturen

Hoe weet ik of ik een nieuwe factuur ontvangen heb?

Heb je een e-mailadres in Mijn Ziggo opgegeven? Dan krijg je een paar dagen voor de afschrijving een factuurnotificatie. Dat is een e-mail waarin we laten weten dat je nieuwe factuur klaarstaat in je eigen account. en waarin staat wat je factuurbedrag is.

Waar bekijk ik mijn factuur?

Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 12 maanden bekijk je in je eigen Ziggo account.

Waarom staan sommige gesprekken dubbel op mijn factuur?

Je hebt dan een servicenummer gebeld. Dat zijn nummers die beginnen met 090, 18, 084 of 087. De kosten voor deze nummers bestaan uit twee delen en staan daarom op 2 aparte regels. Lees meer over servicenummers

 

Vragen over betalen

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Je rekeningnummer wijzig je heel makkelijk in Mijn Ziggo. Je krijgt een bevestigingsbrief van de wijziging.

Kan ik betalen met een buitenlands rekeningnummer?

Ja, dat kan. Je hebt hiervoor nodig:

  • het rekeningnummer (IBAN) van Ziggo
  • de BIC van Ziggo
  • je klantnummer
  • je factuurnummer

Je vindt deze gegevens op je maandelijkse factuur in Mijn Ziggo. Je factuur bekijk je zo:

  1. Log in op je eigen Ziggo account.
  2. Ga naar Factuur.
  3. Ga naar de factuur die je wilt betalen en downloadt de PDF.

Het rekeningnummer (IBAN) vind je in de rechterbovenhoek van je factuur. Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur.

Online accorderen is niet langer mogelijk. Wat verandert er?

We stoppen per 20 februari met online accorderen. Dat doen we omdat de lange verwerkingstijd regelmatig leidt tot onnodige betaalachterstanden. Tot die datum kun je nog met online accorderen betalen. Vanaf 20 februari betaal je gemakkelijk via iDEAL, in Mijn Ziggo.