Overslaan en ga naar inhoud

Eigen e-maildomein instellen

Als serieuze ondernemer wil je ook online goed voor de dag komen. Een eigen e-maildomein met je bedrijfsnaam achter het apenstaartje is daarom geen overbodige luxe. Instellen van zo'n eigen e-maildomein lijkt soms wat ingewikkeld. Daarom helpen we je met dit stappenplan zodat je in no-time klanten en zakenrelaties mailt vanaf je eigen e-maildomein.

1. Heb je ook een Ziggo e-mailadres?

Het klinkt misschien wat verwarrend, maar om te kunnen mailen met je eigen e-maildomein heb je óók een e-mailadres van Ziggo nodig. Zo kun je gebruikmaken van onze server voor uitgaande e-mail. Een Ziggo e-mailadres werkt dus als een soort digitale toegangspas. 

Heb je al een Ziggo e-mailadres? Ziggo e-mailadressen eindigen met:

  • @ziggo.nl
  • @quicknet.nl
  • @home.nl
  • @casema.nl
  • @upcmail.nl
  • @chello.nl
  • @a2000.nl

2. Controleer je e-mailwachtwoord

Perfect, je hebt naast een e-mailadres van je eigen domein ook een e-mailadres van Ziggo. Controleer voor je verder gaat of je ook het juiste wachtwoord hebt. Je checkt dit door bij mail.ziggo.nl in te loggen. Inloggen gelukt? Ga dan verder met dit stappenplan. 

2. Maak een Ziggo e-mailadres aan

a. Ga naar Mijn Ziggo.
b. Log in met je Mijn Ziggo gegevens.
c. Klik op Producten. Druk op het tabblad Internet en kies vervolgens voor Nieuw e-mailadres aanmaken.
d. Verzin een nieuw e-mailadres en wachtwoord en klik op Aanmaken.
e. Noteer het e-mailadres en wachtwoord dat je net hebt aangemaakt. Je hebt ze zo weer nodig.