Monteur nodig?

Maak een afspraak

Aan het worstelen met de aansluiting van je nieuwe computer, sneeuwt het op je televisie of hapert je wifi? Onze monteurs komen graag bij je langs. We helpen bij de installatie van Ziggo diensten en het oplossen van een probleem of storing. Kies je monteur en maak een afspraak.

Installatiemonteur

Tot 8 weken na ontvangst van je pakket of verhuizing

Ben je een nieuwe klant, net verhuisd of heb je een nieuw modem? Dan garanderen we dat de opstart van internet, tv en bellen moeiteloos verloopt.

Wat doet de monteur wel/niet?

Met Pro installeert de monteur ook aanvullende diensten, zoals Multi Wifi en Hosted VoIP.

 
 

Extra service bij installatie?

Als de monteur er toch is… helpt hij graag met andere klussen. Denk aan extra apparatuur aansluiten, kabels doortrekken en randapparatuur. Wil je gebruikmaken van de extra service, dan betaal je 15 euro per kwartier. Voor extra materiaal rekenen we de kostprijs. En we geven altijd 28 dagen garantie op de werkzaamheden. 

 
 

Storingsmonteur

Als het even niet werkt zoals het hoort

Valt het modem uit? Of is je tv-signaal niet in orde? Onze monteur komt het graag verhelpen.

Wat doet de monteur wel/niet?
  • Lost problemen op vanaf ons netwerk tot aan de hoofdaansluiting

  • Vervangt defecte Ziggo apparatuur

  • 28 dagen garantie op de werkzaamheden
  • Problemen met kabels van je eigen apparatuur

  • Problemen met eigen apparatuur

Met Pro ben je altijd binnen 16 uur weer in bedrijf

 
 

Ander technisch probleem?

Zit het probleem in je eigen kabels of apparatuur, ook dan kan de monteur helpen. Deze service kost 40 euro in het eerste half uur (incl. voorrijkosten) en daarna 15 euro per kwartier. Voor extra materiaal rekenen we de kostprijs. En we geven altijd 28 dagen garantie op de werkzaamheden.
 

 
 

Wat kan ik doen voordat de monteur komt?

De monteur kan snel aan de slag als hij ruimte heeft om te werken. Verplaats zwaar meubilair en zorg voor toegang tot noodzakelijke ruimtes. Hou ook de handleidingen van de apparaten die je aangesloten wilt hebben bij de hand. Als je een nieuw internetpakket hebt, bekijk dan de checklist van Zakelijk Internet of Zakelijk Internet Pro voor een probleemloze installatie. 

Veelgestelde vragen

Moet ik zelf aanwezig zijn bij de afspraak?

Bij voorkeur wel. Je moet je namelijk kunnen legitimeren. Kun je echt niet aanwezig zijn? Laat dan iemand anders de monteur ontvangen. Diegene moet ouder dan 18 zijn en een geldig legitimatiebewijs bij de hand hebben. Je machtigt hem door zijn of haar naam op een papier te noteren. Geef hierop aan dat hij gemachtigd is om eenmalig namens jou te tekenen voor de afspraak. En onderteken de machtiging.

Ik wil een monteursafspraak wijzigen of annuleren

Wil je de geplande afspraak wijzigen of annuleren? Doe dit uiterlijk twee werkdagen voor je afspraak.

Installatiemonteur: wijzig of annuleer via ziggo.nl/monteursafspraak of via Mijn Ziggo.

Storingsmonteur: bel gratis naar onze zakelijke Klantenservice (0800 – 0620).

Als je niet aanwezig bent op het tijdstip van de gemaakte afspraak, kunnen we voorrijkosten bij je in rekening brengen.

Wanneer komt de monteur langs?

De monteur komt gedurende één van onderstaande tijdsblokken langs:

  • 's Ochtends van 8.00 tot 13.00 uur.
  • 's Middags van 12.00 tot 18.00 uur.
  • 's Avonds van 17.00 tot 22.00 uur*.
  •  

* Voor een aantal werkzaamheden en in bepaalde regio's is het niet mogelijk om 's avonds een afspraak in te plannen.

Wij werken samen met partnerbedrijven. Het kan voorkomen dat er een monteur langskomt van onze partners Guidion, Simac of Centric.

Liever iemand spreken?

Bel onze hulplijn

0800 0620 (gratis)

Iedere dag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.

 
 

Of vraag het via

Iedere dag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.

 
 

Of chat met ons

Iedere dag van 8.00 tot 22.00 uur. Ook in het weekend.