In gesprek met Rik Vera

Klantgerichtheidsgoeroe over extreme klantgerichtheid

Week van de ondernemer - 2016-10-17

"Zijn verhaal over extreme klantgerichtheid en dit concept naar Nederland halen, vond ik echt fantastisch." Bezoekers van de Week van de Ondernemer krijgen bij de Ziggo stand een gratis consult van Rik Vera.

Het wow-gevoel

Hoe kun je je klanten een beleving geven zodat ze hun ervaring gaan delen? Dat legt Extreme Customer Centricity Evangelist Rik Vera uit aan horecaondernemer Walther tijdens de Week van de Ondernemer. "Denk out-of-the-box. Zorg voor een happening waarvan je klanten zeggen: Wow!"

Hoe bouw je een community?

Jurriaan Rang is ondernemer in de uitzendbranche. Hij kwam erachter dat 30 procent van de tijd van uitzendbureaus op gaat aan acquisitie. Zijn Felixwerkt.nl haalt die acquisitie weg bij uitzendbureaus. Maar nu is hij vooral een faciliteerder. Hoe kan hij een community worden? 

Een prangend probleem

Op de Week van de Ondernemer in Utrecht komt Jeroen Cools, commercieel directeur bij een branding agency, tegenover topspreker Rik Vera te zitten. Hij zit met een prangend probleem: "Mijn klanten hebben geen connectie met hun klanten." 

Van bakker naar broodjuwelier

Bakkerij Van Maanen worstelt met de transformatie van traditionele bakkerij naar hippe bakerij. Het gaat niet meer alleen om zoveel mogelijk broden verkopen, maar ook om beleving. Hoe pak je zo’n gedaanteverandering in 52 winkels aan? 

Like & share; klanten worden fans

Je hebt een horecabedrijf en je wilt zorgen dat je beleving toevoegt aan je restaurant. Hoe doe je dat? Rik Vera legt het uit aan de hand van een praktijkvoorbeeld: hotelketen CitizinM. "Eén op de twee gasten zet zijn ervaring op social kanalen."