The Next Web in zaken

Op zoek naar het verdienmodel van morgen

Boris Veldhuijzen van Zanten is hét startupicoon van Nederland. Wat maakt een startup succesvol? En hoe zet je de volgende stap? Boris neemt je mee naar het verdienmodel van morgen.

Foto's: Koral Studio, Heisenberg Media

Het verdienmodel van morgen

Al meer dan 15 jaar stampt Boris Veldhuijzen van Zanten startups uit de grond. The Next Web is zijn meest succesvolle. Anno 2017 is hij nog altijd op zoek naar the next big thing. Wat gaat dat worden?

Sterke wifi in iedere hoek van je hub?

Of bekijk de andere Uitblinkers in Zaken

Even voorstellen: wie runt The Next Web?

Boris Veldhuijzen van Zanten

Serial entrepreneur Boris Veldhuijzen van Zanten (1971) is CEO en medeoprichter van The Next Web. Hij doorloopt vele opleidingen, maar hij belandt uiteindelijk op de Rijksakademie voor beeldende kunsten. Raakt als internetondernemer meerdere keren de jackpot. In 1999 verkoopt hij met zijn partners voor 21 miljoen gulden V3, dat domeinnamen registreert. De allereerste hotspot Hubhop verkoopt hij later aan KPN.

Patrick de Laive

Patrick de Laive (1979) is COO en medeoprichter van The Next Web. Hij gaat na zijn middelbare school als optiehandelaar aan de slag, maar besluit snel om te stoppen en Financiële Economie te gaan studeren. Patrick start in 2005 met Boris een sociale bookmarkdienst Fleck. Ter promotie willen ze naar een internetconferentie in San Francisco. Kaartjes zijn te duur, laat staan een eigen standje. Patrick stelt voor: ‘Zullen we zelf een congres organiseren?’ Het wordt de geboorte van The Next Web.